גנטיקאים אוסטרלים יבחרו את ספורטאי העתיד

הארץ,חדשות וואלה!

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/australiachampions.html

האלופים האולימפיים האוסטרלים העתידיים ייבחרו על פי סלקציה גנטית – כך כותב העיתון “דיילי טלגרף” היוצא לאור בסידני. “חוקרים במכון האוסטרלי לספורט ובמחלקה לחקר גנטי בבית חולים פרינס אלפרד איתרו שני גנים המשפיעים באופן משמעותי על הכוח הפיסי ועל הסבולת”, כתב העיתון. “ושני מרכיבים אלה, הקשורים לשרירים וללב, יוכלו לשמש לאיתור כוכבי ספורט עתידיים ולכוון אותם לתחום שבו הם עשויים להצטיין”.

אוסטרליה סיימה את אולימפיאדת אתונה במקום הרביעי, עם 49 מדליות, מתוכן 17 מדליות זהב. הישג מרשים, בהתחשב בעובדה שאוכלוסיית המדינה מונה כ-20 מיליון תושבים. היא הצליחה להשיג את יפאן, גרמניה וצרפת, מדינות מפותחות באותה מידה שאוכלוסייתן גדולה בהרבה. ואולם, האוסטרלים חוששים שלא יצליחו לשמור על מעמדם עוד זמן רב. גורם רשמי אמר ל”דיילי טלגרף” כי “אם המדינה רוצה להמשיך ולהשתייך לקבוצת האומות הספורטיוויות ביותר, עליה להסתייע במיטב המחקרים המדעיים והרפואיים, ובכלל זה מחקרים גנטיים”.

“הוועדה הממלכתית האוסטרלית שלמדה את ההשלכות החוקיות והאתיות של ההליך מצדדת בו”, כתב העיתון. לדעת פרופ' דייוויד וייסברוט, יו”ר הוועדה, “טכנולוגיה גנטית זו היא הדרך שיש לאמץ כדי לאתר את הדור הבא של כוכבי-העל. עשינו שימוש נאות בטכנולוגיה לבניית אוניות מפרש, ששטו מהר יותר ויותר, לבניית מחבטי טניס משוכללים יותר. מדוע, אם כן, לא לעשות את אותו הדבר לגבי אתלטים?”

לידיעה באתר BETTER HUMAN