ברומניה זוהו שרידי האדם הקדומים ביותר באירופה

האדם המודרני לא היה מין נפרד משבטי האדם שיצאו לפניו מאפריקה והוא התרבה הדדית עימם בהתפשטותו

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/oldesths.html

מאובנים שהתגלו בפברואר 2002 במערת דובים בהרי הקרפאטים ברומניה, הם השרידים הקדומים ביותר של בני אדם מודרניים (הומו-סאפיינס) שהתגלו באירופה. גילה של עצם לסת של גבר תוארך ב-36-34 אלף שנה. לא ידוע כיצד הגיעו המאובנים למערה.

הממצאים החדשים, בהרי הקרפטים, אמורים להגביר את הויכוח. הם פורסמו בידי פרופ' אריק טרינקאוס (Trinkaus) ועמיתיו בשני כתבי עת, בטאון האקדמיה הלאומית למדעים והג'ורנל של האבולוציה האנושית. (the Proceedings of the National Academy of Sciences ו-Journal of Human Evolution). טרינקאוס הוא מומחה לביולוגיה והאבולוציה של האדם הניאנדרטלי.
הצוות אומר כי המאובנים מראים כמה תכונות פרימטיביות כמו למשל שיניים טוחנות גדולות. גם שתי הלסתות גדולות ושן הבינה בפרט מאוד גדולה. “הם גדולים מכל מה שראינו עד כה מכל המאובנים החל ממאתיים אלף השנים האחרונות” אמר טרינקאוס.
“ההסבר לכך הוא שכאשר האדם המודרני התפשט מחוץ לאפריקה, הם התרבו רביה הדדית עם האוכלוסיות המקומיות של בני אדם קדומים יותר, לרבות הניאנדרטלים”, אמר.
“הדבר מראה לנו כי האירופאים המודרניים הם הרבה פחות מודרניים ממה שהיה נהוג לחשוב עד כה, וכי האבולוציה האנושית המשמעותית לפרטי ההאנטומיים התרחשה מאז התבסס האדם ברחבי אירואסיה.

ידען האבולוציה – עליית האדם