בצל ללא דמעות

חוקרים בריטיים פיתחו בצל חדש שלא גורם לדמע, צריבה בנחיריים ובעור. הקץ לבכי לפני ארוחת הערב?

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/aldemaonion.html

אם בכל פעם שאתם חושבים על בצל עיניכם מתחילות לדמוע, אם חיתוך הסלט לארוחת הערב הופך לסיוט של יזע ודמעות, יכול מאוד להיות שבקרוב מאוד הכל יהיה מאחוריכם.

קבוצת מדענים בריטיים מצאה שיטה לגידול בצל, שכמעט ואינו מכיל את החומרים הגורמים בדרך כלל לעינינו לדמוע בעת החיתוך. הבצל החדש צפוי להופיע על מדפי המרכולים וחנויות הירקות ברחבי המדינה בתחילת חודש אוגוסט.

בבצל אחוזים משתנים של חומצה נדיפה, שחשיפה לה גורמת לדמע וצריבה בעור ובנחיריים. המדענים גילו, כי בעת גידול הבצל בקרקע המכילה רמות נמוכות מאוד של מלחי-גופרית, קטן אחוז החומצה בכ-50% ואף יותר. המחקר ארך כארבע שנים, ובמהלכו הצליחו החוקרים ללמוד רבות על תהליך הגידול של הבצל, ועל הגורמים השונים המשפיעים על טעמו, הארומה שלו, צבעו וצורתו החיצונית. כעת, עם סיום המחקר, פיתחו החוקרים שיטה שתאפשר גידול מסחרי ולא-יקר של הבצל המתוק, שזכה לשם המדף “Supasweet”.

הבצל הגדל בתנאים אלה הוא מתקתק, בצבע לבן חיוור ובטעם שמזכיר פרי. המדענים, מהמחלקה לביולוגיה באוניברסיטת ליברפול, סבורים כי הפיתוח החדש יהפוך את הבצל, אחד הירקות הפופולרים ביותר בעולם, לאהוד עוד יותר. טעמו כל-כך עדין, “שניתן לאכול אותו חי, ללא בישול, ממש כמו פרי מתוק”, אחד ממובילי המחקר, ד”ר מריאל ג'ונס. לדבריו, מדובר בירק ורסטילי מאוד, שיאפשר מגוון שימושים ויפתח פתח למתכונים רבים שעד כה היו בלתי אפשריים בגלל טעמו החריף של הירק.

הבצל יימכר בתחילה באחת מרשתות המרכולים הגדולות בבריטניה, Tesco, במחיר מקביל למחירו של בצל מתוק המיובא לבריטניה מספרד ומדינות אחרות.

לידיעה בסי.אן.אן