סיקור מקיף

בואינג מחממת את המנועים לקראת טיסת הבכורה של דלתה IV

קישור ישיר לכתבה זו: https://www.hayadan.org.il/boing131102.html

בנמל החלל על שם קנדי בכיף קנוורל, פלורידה נשלמות ההכנות האחרונות לשיגור הטיל דלתא 4 של בואינג, הלילה. הטיל מכיל שלב ראשון ומנוע מדגמים חדשים ולפי אתר הבי.בי. סי הצלחת השיגור חיונית לעתידה של בואינג בענף השיגור.
הטיל יהיה מתחרה ישיר לאטלס 5 החדש שנבנה בידי לוקהיד מרטין ולטיל רב העוצמה החדש יחסית של האירופים – אריאן 5. הלווין ישוגר מכן שיגור מספר 37 בקייפ קנוורל והוא ישא עימו לווין תקשורת של חברת יוטלסט.

להלן הודעה שהתקבלה מטעם בואינג:

חב' בואינג, השלימה לאחרונה חזרה קריטית “חמה” בבסיס חיל האוויר בקייפ קנוורל, פלורידה.
הניסוי מכין את הרקע לטיסה הראשונה של בואינג דלתה IV, המונע במנוע הטילים הפועל על דלק נוזלי הראשון שתוכנן ונבנה בארה”ב ויאושר לטיסה בתוך דור אחד.
התנעת הניסוי של מערכת ההנעה מהפרק הראשון של דלתה IV – מנוע בואינג רוקטדין 68-RS – הייתה חלק אינטגרלי בחזרה הכללית השנייה של השיגור, שנועדה להבטיח את הצלחת הטיסה הראשונה של הטיל, הצפויה באמצע נובמבר.
היה זה גם ציון הדרך החשוב האחרון בפיתוח הדלתה IV, הטיל שנבנה ע”י “בואינג מערכות הגנה משולבות”, שהיא יחידה עסקית בחברת בואינג.
“אנו עומדים לשגר משפחה חדשה של טילים שתהיה לה השפעה ארוכת טווח בתחומי השיגור לחלל, הטלקומוניקציה וההגנה,” אמר דן קולינס, סגן נשיא ומנהל תוכנית דלתה. “הצוות שלנו עשה עבודה יוצאת מן הכלל בחזרה הזאת. התנעת הניסוי תהיה קרש קפיצה ותאפשר לנו להשיג את מטרתנו, קרי לספק לממשל ארה”ב ולעולם המסחרי את רכב השיגור לפריסת לוויינים בעל הערך הטוב יותר בעולם.
“הכנו תוכנית ניסויים קדחתנית המתמקדת בהבטחת הצלחת המשימה, וביצענו את כל הניסויים בתוכנית. כעת הגיע הזמן לשיגור.”
במהלך החזרה ספר צוות דלתה לאחור עד T פחות 3.5 שניות, הצית את מנוע ה-68-RS הראשי והביא אותו לכוח דחף מלא בכוח של 17 מיליון כוח סוס –בדומה לכוח שמחוללים סכרי הובר. המנוע כובה ב-T אפס כמתוכנן.
Delta IV Medium+ (4,2), הנושא מעטפת אווירודינמית בקוטר 4 מטרים שעליה שני מנועי טילים מוצקים כתוספת למנוע הפרק הראשון, נקבע לשיגור בחודש הבא מקומפלקס השיגור לחלל B37. הוא יכניס למסלול לוויין תקשורת מסוג 5-W עבור Eutelsat S.A. מצרפת.
Delta IV Medium+ (4,2) היא אחד מחמש קונפיגורציות של דלתה IV. הגדולה והחזקה מבין מערכות השיגור הללו הוא דלתה IV הכבדה, שיכולה לשאת עד 13,130 ק”ג למסלול המעבר הגאוסינכרוני (מסלול גבוה).
מערכת השיגור דלתה IV החדשה פותחה במסגרת תוכנית השיגור לחלל של חיל האוויר האמריקאי שנקראת Evolved Expendable Launch Vehicle (EELV ) לצמצום עלויות השיגור ולמתן גישה בטוחה לחלל. כפרויקט של חיל האוויר תוכנן ה-EELV למטרת שימוש מסחרי וממשלתי כאחד.
“בואינג מערכות הגנה משולבות”, חטיבה בחב' בואינג, היא אחת מחברות החלל וההגנה הגדולות בעולם. מטה “בואינג מערכות הגנה משולבות” נמצא בסנט לואיס ושוויה עומד על 23 מיליארד דולר. היא מספקת פתרונות מערכתיים ללקוחותיה הצבאיים, הממשלתיים והמסחריים ברחבי העולם.
“בואינג מערכות הגנה משולבות” היא ספקית מובילה של שירותי מודיעין, עיקוב וסיור; יצרנית המטוסים הצבאיים הגדולה בעולם; יצרנית הלוויינים הגדולה בעולם וספקית מובילה של תקשורת מבוססת-חלל; אינטגרטורית המערכות הראשית של תוכנית הגנת הטילים של ארה”ב; הקבלנית הגדולה ביותר של נאס”א ומובילה עולמית במתן שירותי שיגור.

לידיעה באתר הבי.בי.סי

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~370458461~~~9&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.