“אף אלקטרוני” יחליף את הכלבים

חוקרים אמריקאים פיתחו מכשיר חדש, “כלב בשבב”, שאמור להוות תחליף יעיל ומדויק יותר לחוש הריח הטבעי של כלבים. המכשיר גם ייעל את פיקוח האוויר במערכות מיזוג

מערכת וואלה!

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/pocicedogchip.html

מכשיר חדש שקיבל את השם המבטיח “כלב בשבב” אמור לשלב את יתרונותיהם של הטבע והטכנולוגיה. המכשיר החדש אמור להוות תחליף לחוש הריח הטבעי של כלבים ויכולתם לזהות ריחות אסורים או מסוכנים. חוקרים אמריקאים שפיתחו את המכשיר הסבירו כי הוא מדויק יותר ומהיר יותר ממכשירים דומים הפועלים באמצעות חיישנים ואף יעיל יותר מכלבים שהוכשרו לכך.

“בחרנו ללכת בדרך הפחות פופולרית ושילבנו בין ביוטכנולוגיה למיקרו-אלקטרוניקה”, הסביר פרופ' ווילאם האנט שעמד בראש המחקר ומתמחה בהנדסת אלקטרוניקה. ה”כלב בשבב” מבוסס על עבודה עם נוגדנים ובחינת המבנה המולקולרי שלהם. לדברי האנט, החוקרים ערכו ניסוי עם נוגדנים של קוקאין שמשתנים כשהם באים במגע עם מולקולות של קוקאין. השינוי מפעיל אזעקה אלקטרונית באמצעות מחשב נישא.

האנט הבהיר כי הוא וחוקריו מנסים לפתח מתקן שיהיה נייד ומופעל על ידי סוללות וכך לעשותו שמיש ויעיל. אפשרות נוספת היא לפתח את המתקן כך שניתן יהיה לשאת אותו ידנית והוא יפקח על אזור מסוים. אחד היתרונות של “האף האלקטרוני” הוא שמדובר בכוננות מתמדת. “אתה לא יכול להושיב כלב במחסן 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע”, הסביר אחד החוקרים. המתקן גם ייעל את פיקוח האוויר במערכות המיזוג בבנייני משרדים.

ידען הרובוטיקה