אולי את ירשת את החזה הגדול שלך דווקא מאבא? אריה סתר על דיוקים מדעיים בתקשורת

אריה סתר

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/setter18.html

לא אחת אנו מוצאים באמצעי התקשורת פרסומים שמתחשק לנו להעיר משהו לגביהם. אז הנה מספר דוגמאות.

לפני זמן לא רב קראנו באחד העיתונים היומיים מאמר על שיטות הצפנה, בו נאמר מפי דוקטור שאת שמו איני זוכר, כי שיטת הצפנה מסוימת מאפשרת כעשר בחזקת 300 מפתחות וכדי להדגיש את גודלו העצום של מספר זה, נאמר שם שהוא גדול ממספר האטומים ביקום.
ובכן, להגיד דבר כזה זה כמעט (ועם הגזמה מסוימת), כמו להגיד שאינסוף גדול מאפס.
מספר האטומים ביקום הוא עשר בחזקת 80 בערך, וגם אם טעינו ויש פי עשר יותר ממה שאנו חושבים, אז זה עשר בחזקת 81.
אז עשר בחזקת 300 זה לא סתם הרבה יותר גדול מעשר בחזקת 80.
אם נכפיל את מספר האטומים ביקום במספר האטומים ביקום ועוד פעם במספר האטומים ביקום, עדיין נצטרך להכפיל את התוצאה בעשר בחזקת ששים שזה מיליון כפול מיליון וכן הלאה – תשע פעמים וכל זאת כדי להגיע לעשר בחזקת 300.
הפער בין המספרים העצומים האלה הוא הרבה יותר גדול מאשר הפער בין אגורה אחת לכל הכסף שבעולם פלוס כל הדברים שווי הכסף בעולם, כולל נדל”ן, רכוש, סחורות ומחצבים (לא רק בכדור הארץ, אלא בכל היקום – כולל ערך פוטנציאלי של נדל”ן ביקום).

במדורה השבועית בעיתון, מביאה אודטה לעיתים אמרי שפר. כך הביאה את הרעיון הבא שמטרתו לנחם את המדוכאים. גבר שחש עצמו לא יוצלח, בקשריו עם נשים ובכלל, יכול לנחם את עצמו שפעם בהיותו זרעון הוא הצליח בתחרות עם מיליוני זרעונים אחרים והגיע לביצית שבחרה רק בו – מתוך אותם מיליונים. וכך גם אישה המרגישה עצמה לא מושכת ודחויה, יכולה להתנחם בכך שבהיותה ביצית, התחרו עליה מיליוני זרעונים ואחרי שהטוב ביותר בחר בה, היא דחתה את כל השאר. מבלי להתייחס ללוגיקה של הרעיון, הרי שהגבר הוא ביצית בדיוק כמו שהוא זרעון והאישה היא זרעון באותה מידה בה היא ביצית. לפיכך, באותה מידה של נכונות, ניתן לומר גם על הגבר שבהיותו ביצית – מיליונים התחרו עליו ועל האישה שבהיותה זרעון – הייתה המוצלחת מכולם.

ובפרסומת המושמעת לאחרונה ברדיו מספרים לנו היכן ניתן לרכוש, בין השאר, חזיות במידות גדולות – C ומעלה. בפרסומת מספרת אישה על ה”מתנה” שקיבלה בירושה מאימא שלה – חזה גדול. ובכן יש לי חדשות בשבילך – האישה מהפרסומת. את החזה הגדול שלך ייתכן וירשת דווקא מאבא שלך ולאו דווקא מאימא שלך (ואולי משניהם). אז נכון שלאבא שלך אין שדיים (כך יש לקוות), אבל הוא בהחלט נושא גנים הקשורים בשדיים שאף כי אינם באים אצלו לידי ביטוי, הרי הוא מוריש אותם לבניו ולבנותיו – שאצלן הם עשויים לבוא לידי ביטוי. אז אמרי מעתה: “אבא ו/או אימא הורישו לי מתנה גדולה…”.
ולגברים מביניכם – את גודל אבר המין שלכם ירשתם מאימא – בדיוק במידה בה ירשתם אותו מאבא.

למאמרים קודמים של אריה סתר