סיקור מקיף

צוותים של נאס"א מחליפים אטמים וצינורות בטיל הירח של ארטמיס 1 ומתכוננים לבדיקת מילוי דלק

בשבת, 17 בספטמבר הם יקיימו ניסוי של קירור המנועים ואז יוחלט מתי אפשר יהיה לשגר את ארטמיס 1, לאחר שהשיגור נדחה פעמיים בשל דליפות

הטיל SLS (מערכת השיגור לחלל) עם החללית אוריון עליו בכן השיגור B39 במרכז החלל קנדי של נאס"א לפני שהוחזרה להאנגר הבדיקות. קרדיט: NASA/Sam Lott
הטיל SLS (מערכת השיגור לחלל) עם החללית אוריון עליו בכן השיגור B39 במרכז החלל קנדי של נאס"א לפני שהוחזרה להאנגר הבדיקות. קרדיט: NASA/Sam Lott

אחרי שניתקו תחילה את הלוחות שבצד הקרקע ובצד הטיל במימשק של צינור הזנת דלק המימן הנוזלי (מה שמכונה ניתוק מהיר), הצוותים כבר החליפו את האטמים בשלב הליבה של טיל ה-SLS שקשורים לדליפת המימן הנוזלי שאותרה בניסיון השיגור של ארטמיס 1 ב-3 בספטמבר.

גם צינור ה-8 צול המשמש למילוי ולניקוז מימן נוזלי בשלב הליבה וגם צינור ההקזה של 4  צול המשמש לניתוב מחדש של חלק מהחומר המניע בזמן פעולות המילוי הוסרו והוחלפו השבוע.

בשלב הבא הטכנאים יחברו מחדש את לוחות הצינורות ויבצעו בדיקות במהלך סוף השבוע. לאחר מכן, הם יתחילו להתכונן להדגמה של מילוי כבר בשבת, ה-17 בספטמבר. ההדגמה הזאת תאפשר למהנדסים לוודא את תפקוד האטמים החדשים בתנאים קריוגניים (קור קיצוני) שצפויים ביום השיגור, לפני שימשיכו לניסיון השיגור הבא.

ארבעת מנועי ה- RS-25של טיל ה-SLS מפיקים דחף של יותר מחצי מיליון ק"ג. ארבעת מנועי ה- RS-25הוצתו בפעם האחרונה בניסוי ההצתה בהרצה הראשונה של שלב הליבה במרכז החלל סטניס של נאס"א ליד ביי סנט לואיס, מיסיסיפי, ב-21 במרץ 2021. קרדיט: NASA/Robert Markowitz
ארבעת מנועי ה- RS-25של טיל ה-SLS מפיקים דחף של יותר מחצי מיליון ק"ג. ארבעת מנועי ה- RS-25הוצתו בפעם האחרונה בניסוי ההצתה בהרצה הראשונה של שלב הליבה במרכז החלל סטניס של נאס"א ליד ביי סנט לואיס, מיסיסיפי, ב-21 במרץ 2021. קרדיט: NASA/Robert Markowitz

במהלך הפעולה, הצוותים יתרגלו העמסת מימן נוזלי וחמצן נוזלי בשלב הליבה של הטיל ובשלב הביניים של ההנעה הקריוגנית. הם יפעלו להגעה למצב של מילוי יציב של שני חומרי ההנעה. הצוותים יוודאו שהדליפה תוקנה.

הם יבצעו את הבדיקה של צינון המנועים ובדיקה לפני ויסות לחץ כדי לוודא שמערכות החומרה והתוכנה על הקרקע ובטיל יכולות לבצע את הפונקציות הנחוצות כדי להכשיר מבחינה תרמית את המנועים לטיסה. הצוותים יבחנו את תוצאות הבדיקה ויפתחו אסטרטגיות להזדמנות השיגור הבאה אחרי ניתוח הנתונים.

עוד בנושא באתר הידען:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן