סיקור מקיף

סנדרה ריברה, מנהלת קבוצת דטה סנטר ו-AI: נוכחותה של אינטל בתחום התוכנה תורגש בגלל הגידול ביישומי AI בין היתר בזכות רכישת גרנולייט

ריברה אמרה את הדברים במהלך מפגש עיתונאים שהתקיים במשרדי הבאנה לאבס בתל אביב

סנדרה ריברה מנהלת קבוצת Datacenter and AI בחברת אינטל. צילום: אבי בליזובסקי
סנדרה ריברה מנהלת קבוצת Datacenter and AI בחברת אינטל. צילום: אבי בליזובסקי

לאינטל יש כיום 19 אלף עובדים בתחום התוכנה, אך מכירות התוכנה של החברה מגיעות רק ל-100 מיליון דולר בשנה – אחוז זעום מהכנסותיה. לאחרונה החלה אינטל בתהליך רכישת חברת  Granulate Cloud Solutions הישראלית (ההערכה היא שאינטל תשלם על העסקה 650 מיליון דולר, אינטל אינה מגיבה). הרכישה תסייע לאינטל לקדם את אסטרטגית הבינה המלאכותית במרכזי הנתונים, וכבר השנה היא צופה גידול של 50% במכירות התוכנה.

עם השלמת העסקה יעברו 120 עובדי אינטל לחטיבת הדטה סנטר וה-AI שבראשה עומדת סנדרה ריברה, שהשתתפה במסיבת עיתונאים בת”א. חטיבה זו היא אחת משלוש חטיבות שהוקמו באינטל  במהלך שנת 2021 בעקבות כניסתו לתפקיד של מנכ”ל החברה פט גלסינגר. בנוסף לחטיבת תוכנה מאוחדת לכל מוצרי אינטל וחטיבת HPC.

בתשובה לשאלת אתר הידען כיצד משתלבת רכישת חברת תוכנה עם העובדה שאינטל כמעט לא פועלת בתחום ענתה ריברה: “נוכחותה של אינטל בתחום התוכנה, בעיקר בכל הקשור לבינה מלאכותית תורגש הרבה יותר. כיום, מרבית עובדי התוכנה מפתחים תוכנות המשובצות בתוך הליבות כדי לשפר את ביצועיהם ובסיוע בניתוב השימוש בין המעבד הראשי, המעבד הגרפי והזיכרון. התוכנה של גרנולייט תסייע באופטימיזציה של המעבדים, המעבדים הגרפיים ומאיצי ה-AI של אינטל”.

אינטל תיעזר בתובנות המתקבלות ממערכת מיטוב משאבי הענן של גרנולייט, כדי לבצע שיפורים בתכנוני המעבדים שלה, מסבירה ריברה “הלקחים האלה מאפשרים לנו לבצע אופטימיזציה של שבבים שלנו, כמו מעבדים או מאיצים. אנחנו מנהלים כעת דיונים משותפים בנושא הזה”.

גרנולייט פיתחה תוכנה מבוססת בינה מלאכותית אשר מיועדת להפחית את עלויות השימוש בענן באמצעות ייעול האופן שבו הלקוח משתמש במשאבי הענן. המערכת של החברה לומדת את תבניות השימוש של הלקוח במשאבי הענן, ומבצעת שינויים באופן שבו הלקוח משתמש במשאבים האלה, כדי לחסוך בעלויות כמו משאבי מחשוב, כמויות מידע המועברות בענן, זיהוי צווארי בקבוק וכדומה.

“היקף יישומי הבינה המלאכותית במרכזי נתונים נמצא בצמיחה מהירה. כיום הוא תופס כ-20% מכלל העיבוד המתבצע במרכז הנתונים ועד 2025 הוא יתפוס כשליש מכלל העיבוד (כאשר בטווח הארוך – בעוד כעשור יישומי בינה מלאכותית יהוו 80% מכלל התפוקה של מרכזי הנתונים. הדבר דורש להכפיל את עוצמת העיבוד, והדרך לעשות זאת היא באמצעות בינה מלאכותית”.

רק 5% מהנתונים עוברים אנליזה

בכל הנוגע לנפח הכולל של יישומי הבינה המלאכותית, מסבירה ריברה כי בשנת 2021 עובדו במרכזי הנתונים נתוני בינה מלאכותית בהיקף של 80 זטהבייט, ב-2023 הנתון הזה יגיע כבר ל-180 זטהבייט. “הבינה מלאכותית תאפשר להוציא הרבה יותר ערך מהנתונים. כיום רק 5% מהנתונים מנותחים והופכים שימושיים. לפיכך הבינה המלאכותית תחדור לתחומים רבים וכאמור תתפוס את מרבית התפוקה של מרכזי הנתונים”.

כדי להשיג זאת אנו נדרשים לפשט את הגישה של המפתחים אל תחום הבינה המלאכותית. אנחנו בונים מערך של תוכנות האצה למעבדים שונים ופתרונות בינה מלאכותית אשר יהיו תואמים לכל המוצרים של אינטל. אנחנו מתחילים לבנות מודל מבוסס מנויים לאספקת הכלים האלה עבור הסיליקון שלנו.”

יש היום כ-25 מיליון מפתחים ברחבי העולם, אבל מעטים הם מעדיפים פייתון או שפות עיליות אחרות מאשר שפות הקרובות למעבד, לכן אנחנו צריכים להקל עליהם את העבודה ולאפשר להם לכתוב באיזו שפה שהם רוצים ולעשות קומפילציה לשפות הקרובות יותר למעבד. להערכתנו השילוב שלה בתוך אינטל יאיץ את מכירותיה, מכיוון שאנחנו יכולים לספק לה מידע פנימי על המעבדים שלנו, אשר מריצים כיום כ-70% מפעולות הסקות ה-AI בעולם”.

היא מוסיפה עוד כי המעבדים הגרפיים של אנבידיה וחברות נוספות מאיצים בעיקר את שלב אימון הבינה המלאכותית, ואילו החלק העיקרי של העבודה יהיה בשלב ההרצה, ולכך עדיין יהיה צורך גם במעבדי CPU ולא רק במעבדים גרפיים.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.