מדענים בבריטניה בונים "תיבת מוח"

מדענים ממנצ'סטר עמלים על בניית מחשב אמין בהרבה מאלו הקיימים היום

סוג חדש של מחשב לחיקוי האינטראקציות המורכבות במוח האנושי, הולך ונבנה בידי מדענים בריטים. המחשב, שעלותו מיליון ליש"ט, המכונה "תיבת המוח" ("Brain Box") ייבנה באוניברסיטת מנצ'סטר. המדובר במחשב הראשון מסוגו בעולם, שישמש כדי לסייע לחוקרים בעת תכנון מוצרי אלקטרוניקה בטוחים מפני תקלות.

פרופ' סטיב פורבר, מבית הספר למדעי המחשב של האוניברסיטה, אמר כי הצוות שלו מקווה שהביולוגיה תסייע להם לבנות מערכות מחשב. "המוח שלנו ממשיך לעבוד למרות כישלונות תכופים בנוירונים המרכיבים אותו, ומאפייני חסינות אלה מעניינים מאוד את המהנדסים המבקשים לבנות מחשבים אמינים יותר."

קידוד ויזואלי

בתחילה יחברו המדענים קבוצה של נוירונים, על מנת שיעבדו יחדיו וייצרו פרצי פעילות, שמכונים "חודים" (spikes). חודים אלו יתנו אותות דומים לאלו שנותן המוח בתבניות הנראות במכשירי ECG (Electroencephalogram). תיבת המוח תשתמש במספר גדול של מיקרו מעבדים, כדי לבצע מודל של הדרך שבה פועלים הדדית רשתות של נוירונים.

"מטרתנו היא להשתמש במחשב כדי להבין באופן מעמיק יותר כיצד המוח עובד ברמה של תבניות החודים, ולראות אם הביולוגיה יכולה לסייע לנו לבנות מערכות מחשב שממשיכות לתפקד, למרות כשל ברכיבים שלהם," אמר פרופ' פורבר. "אפשרות נוספת שמקנה המחשב, היא לעזור למדענים להבין כיצד פרטים מורכבים שנראים בעין, מקודדים על ידי המוח."

ידען תבונה מלאכותית