מדלית זהב ומדלית כסף לתלמידות ישראל באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות

אולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות (EGMO) מתקיימת משנת 2012, ומדינת ישראל משתתפת בה זו השנה השישית (החל מ-2016)

מימין לשמאל: יערה שולמן, תמר פאר, נגה פרידמן וניקול גרוסמן. צילום מדעני וממציא העתיד
מימין לשמאל: יערה שולמן, תמר פאר, נגה פרידמן וניקול גרוסמן. צילום מדעני וממציא העתיד

תלמידות ישראל זכו במדליות זהב וכסף באולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות (EGMO – European Girls' Mathematical Olympiad), שהתקיימה השנה במתכונת מקוונת. בתחרות השתתפו 213 מתמודדות מ- 54 מדינות מרחבי העולם. זכיית התלמידות דירגה  את ישראל במקום התשיעי.

משלחת התלמידות  שייצגה את ישראל כללה את:

  • נגה פרידמן – כיתה ט', מרחובות, חטיבת דה שליט- מדלית זהב
  • יערה שולמן- כיתה י', מהרצליה, תיכון הראשונים- מדלית כסף
  • ניקול גרוסמן – כיתה י"ב, מפתח תקווה, תיכון אחד העם
  • תמר פאר – כיתה י', מהרצליה, תיכון הראשונים

אולימפיאדת המתמטיקה האירופית לנערות (EGMO) מתקיימת משנת 2012, ומדינת ישראל משתתפת בה זו השנה השישית (החל מ 2016). השנה הובילה את האולימפיאדה גיאורגיה.

התחרות התקיימה השבוע בשני ימי בחינה, אשר בכל אחד מהם התלמידות נדרשו לפתור מבחן באורך 4.5 שעות, המורכב מ-3 שאלות ברמת קושי גבוהה בתחומי המתמטיקה האלמנטרית: אלגברה, קומבינטוריקה, גיאומטריה ותורת המספרים.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת נבחרות ישראל במדעים להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות במסגרת מיזם משותף. משלחת התלמידות שהשתתפה באולימפיאדה הוכשרה במכון וייצמן למדע בידי צוות מאמנים ובראשם יו״ר נבחרת המתמטיקה, פרופ' אברהם אייזנבוד, והמאמן הראשי, לב רדזיוילובסקי. את התלמידות ליוו ראש המשלחת, ד"ר דן כרמון וסגנית ראש המשלחת, ד"ר מרים פרבר.

שר החינוך, יואב גלנט: ״לקראת סיומו של יום העצמאות התבשרנו על הישג המהווה סיבה נוספת לשמוח בחג הלאומי. המדליות שהוענקו לנגה וליערה הן מקור גאווה גדולה לכל מדינת ישראל, ותוצאה של מאמץ, ליווי והכנה ממושכים שהניבו הישגים כבירים. ברכתי שלוחה גם לצוות המקצועי שליווה את המתמודדות והכשיר אותן באופן שראוי לכל הערכה. מערכת החינוך תמשיך לעמוד לצד המתמודדות ולצד טובים ומוכשרים שכמותן, על מנת להבטיח כי ישראל תמשיך ותעמוד בחזית הבינלאומית״.

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי: ישראל חותמת היום הישג נוסף ומרשים בתחום המדעים. ההישג  באולימפיאדה של  המתמטיקה מצטרף לשורת ההישגים שרשמה ישראל  באולימפיאדות האחרונות בפיסיקה, במחשבים ובכימיה. ביום החגיגי של 73 שנות עצמאות לישראל,  ההישג של מערכת החינוך מקבל הוד והדר ומעורר התרגשות גדולה. התלמידות הזוכות מצטרפות לשורת המצטיינים שהמדינה מוקירה ומעלה על נס בטקסיה הממלכתיים.

אני מבקש לברך אתכן, הזוכות, ולהביע את הערכתי העמוקה על ההישג. אני בטוח שהוא יצעיד אתכן בעתיד לעמדות מפתח בתחום המחקר האקדמי, המדעי והטכנולוגי, ויוביל את ישראל לעוד הישגים רבים וחשובים".

מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד: "בשבוע בו אנו חוגגים את יום העצמאות ה-73, אנו גאים להתברך בהישגים מעוררי התפעלות והשראה של התלמידות שלנו, שייצגו בכבוד רב את מדינת ישראל. ההישגים האישיים והלאומיים המרשימים מעניקים סיפוק רב ומדגישים את החשיבות של שיתוף הפעולה בין מרכז מדעני העתיד ומשרד החינוך. נמשיך בהשקעה המשותפת, שנועדה להעניק לתלמידות ולתלמידים את הכלים האיכותיים ביותר להגיע להישגים משמעותיים ופורצי דרך".

ד"ר דן כרמון, ראש המשלחת: "התחרות השנה הייתה קשה, אך התלמידות השקיעו את מלוא מרצן בהתמודדות עם השאלות במשך כל תשע שעות הבחינות. אני מברך אותן וגאה בהן מאוד על הישגיהן, ומאחל להן עוד הצלחות רבות בעתיד. לאחר שנה של אימונים וירטואליים, שמחנו מאוד שהייתה לנו ההזדמנות לערוך את התחרות פיזית במכון ויצמן, וגם לבלות זו בחברת זו, ואני מודה לכל המעורבים בארגון האירוע".

עוד בנושא באתר הידען:

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

5 תגובות

  1. עוד הוכחה שכאשר בנות ישראליות לומדות מתמטיקה ללא נוכחות בנים, הן מצליחות יותר ואף זוכות המדליות בינלאומיות. יש להסיק מסקנות וליישם בהקבצות לפי מגדר. יישר כח לתלמידות שהביאו לנו כבוד.

  2. בתחרויות מעורבות (נערים ונערות) במתמטיקה, כמו בשאר תחומי המדעים וההנדסה, נערות לא מתחילות להתקרב למקומות הראשונים.

  3. 1. כל הכבוד הישגים מדהימים שלא קיבלו מספיק
    תהודה בתקשורת.

    2. למה ההפרדה המגדרית? בנות מוכשרות לא פחות מבנים. גם אם יש פחות בנות שפונות לתחום (וחבל) אלה שפונות אמורות להתברג לא פחות גבוה מבנים בתחרויות כאלה

  4. 1. כל הכבוד הישגים מדהימים שלא קיבלו מספיק תהודה בתקשורת.

    2. למה ההפרדה המגדרית? בנות מוכשרות לא פחות מבנים. גם אם יש פחות בנות שפונות לתחום (וחבל) אלה שפונות אמורות להתברג לא פחות גבוה מבנים בתחרויות כאלה

  5. אני תוהה אם עצם קיום התחרות הזו על בסיס שיוך מיני (לבנות בלבד), מבטא את מה שכולם חושבים אבל לא מעזים לומר באופן מפורש בגלל משטר הפוליטיקלי קורקטנס: נשים חלשות במקצועות ריאליים לעומת גברים. זאת בדומה למצב בתחומים נוספים, כמו ספורט ולהבדיל – בכישורי טיס ולוחמה צבאית בכלל, ובתחומים אופייניים נוספים.
    לתשומת לב ארגוני הנשים (הפמיניסטיים), בג"צ, צה"ל, מוסדות חינוך וכו' וכו', וכן בעלי תאוריות הטוענות שמגדר בעיקרו אינו פונקציה של שיוך מיני אלא ענין של הבניה חברתית.
    כמובן שאין באמור כדי לשלול שנשים טובות מגברים בתחומים אופייניים אחרים. הענין הוא שיש לשים גבולות לשיח ולדפוסי הפעולה המושתתים על בדותות פמיניסטיות מסוימות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן