למרות שהשיגור של קוסמוס-1 נראה מוצלח , ככל הנראה השלב האחרון של הטיל כשל

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/cosmosupdt210605.html

סוכנות החלל הרוסית: נכשל ניסיון שיגור של ספינת חלל סולרית

סוכנות החלל הרוסית הודיעה רשמית כי ניסיון שיגור של ספינת חלל המופעלת על כוח סולרי נכשל. זאת בעקבות כשלים במנוע טיל השיוט שלה הכלי, שהחלו זמן קצר לאחר שהגיע לחלל.
מנהל הפרויקט לואיס פרידמן העיר כי כמה מהנתונים מעידים על כך שהשלב האחרון של טיל השיגור לא הוצת והדבר עלול למנוע מהחללית להגיע למסלו. "האותות החלשים שקיבלנו בזמנים המצופים שבהם החללית היתה אמורה לעבור מעל תחנות קרקע מעודדים אך אין דרך להסיק מכך שהם באים מהחללית קוסמוס-1 ושהיא פועלת במסלול.
סוכנות החלל הרוסית מסרה כי יתכן והתעוררו בכיות בטיל הוולנה במהלך שלב ההצתה הראשון או השני. "הדבר הזה היה מונע בוודאות מהחללית להגיע למסלול הנכון."

פורום חלל ולוינים בתפוז

מפרשית השמש קוסמוס-1 שוגרה בהצלחה

21/6/05 שעה 23:30
החללית קוסמוס-1 המשתמשת בפוטונים מן השמש הפוגעים במפרשי שמש, לצורך הנעתה, המריאה בהצלחה בדרכה להדגים סוג חדש ואלגנטי של הנעה חללית.
החללית ביממון פרטי שוגרה מתחת למים על גבי טיל משודרג מצוללת של הצי הרוסי בים ברנטס.
המפרש ישקף את חלקיקי האור, או הפוטונים, מהשמש, יצבור תאוצה לכיוון המנוגד וכך יסיע את החללית קדימה. יש הסבורים כי מדובר בצורה זולה ומהירה של הנעת חלליות.

עדכון ביניים מקוסמוס-1 עד שנקבל חדשות מהשיגור עצמו

בשיחה טלפונית עם עיתונאים בפסדינה, שתוכנה צוטט גם באתר המשימה, פחות משעתיים לפני השיגור הצפוי אמר מנהל הפרויקט לואיס פרידמן כי הוא מביע בטחונו בכל הצוות של קוסמוס-1. "הכל נראה בסדר גמור ומוכן לשיגור". אמר פרידמן. "כמה מאיתנו מאוד מתוחים ויש לנו פרפרים בבטן" אמר. "אך יש לנו צוות מקצועי ומנוסה כאן (במוסקווה). כל מה שנשאר כעת הוא לחכות."
בניגוד לדיווחים קודמים, הצוללת הנושאת את קוסמוס-1, מדגם דלתא 3 (כינוי של נאטו), הצוללת בוריסוגלבסק, עזבה את הנמל אתמול והיא תגיע ליעדה בדיוק בזמן המיועד לשיגור. "
"מזג האוויר במוסקווה גרוע." אמר פרידמן. "היה גשום מאוד ב-24 השעות האחרונות והתחושה היא של חורף ולא של קיץ. אני מקווה שזו התחלה קשה לדברים טובים שיבואו." הוסיף.

באשר להשלכות הרחבות יותר של המשימה, אמר פרידמן כי הוא מתייחס למבצע כאל שני ניסויים. האחד הוא הניסוי המדעי והטכנולוגי של הדגמת מפרשית שמש עובדת. משימה מוצלחת תסלול את הדרך למפרשיות שמש שישמשו למשימות מפגש עם שביטים, הבאת דוגמאות קרקע ממרקורי ונוגה, ותחנת חלל המונעת באמצעות מפרשית שמש בנקודת לגרנג' בין כדור הארץ והשמש כדי לנטר את רוח השמש.
הניסוי השני הוא חברתי – היכולת של קבוצה פרטית של יזמים לשגר משימת חלל. כל הדברים הללו יבחנו היום כשקוסמוס 1 תמריא למסלול.

לאתר המשימה
שרשור החדשות מקוסמוס 1 בפורום חלל ולווינים בתפוז
ידען חלליות – הדור הבא

פרטים על החללית תוכלו לקרוא בידיעות הקודמות שהקישורים אליהם מצורפים מתחת להערה זו.