חברת סליטרון של קבוצת באטמ סיפקה מערכת ראשונה להפקת חלבון מחרקים

אכילת חרקים. <a href="https://depositphotos.com/">המחשה: depositphotos.com</a>
אכילת חרקים. המחשה: depositphotos.com

קבוצת באטמ, (ת”א: באטמ; לונדון: BVC) חברת טכנולוגיה המתמקדת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות תקשורת וסייבר מתקדמות וציוד רפואי לבדיקות מעבדה, הודיעה כי חברת הבת סליטרון השלימה אספקה ראשונה של מערכת הפקת חלבון ושמן באיכות גבוהה מחרקים, לחברה בינלאומית מובילה להפקת חומרי גלם לתעשיית המזון על ידי גידול חרקים. הכניסה לשוק חדש עם האספקה הראשונה של מערכת זו מהווה אבן דרך עבור סליטרון ל-2020.

“לאחר מספר שנות פיתוח במתקן שלנו בהונגריה הקמנו את הפתרון הטוב ביותר שיש, המבוסס על טכנולוגיית ISS”, אמר ד”ר צבי מרום, מנכ”ל באטמ. “הפקת חלבון ושמנים מפסולת מן החיי וכעת במיוחד מגידול חרקים, היא בעלת פוטנציאל עצום, שלא נוצל עד כה, כמקור חלבון בר קיימא עבור חומרי גלם כמו קמח דגים, מזון לבעלי חיים ואף לתזונת בני אדם. אנו רואים התחזקות משמעותית בכל היחידות העסקיות של באטמ, לא רק בביצועים הפיננסים אלא גם בהשקת טכנולוגיות חדשניות שאנו מאמינים כי יביאו תועלת משמעותית ביותר לחברה לשנים רבות.”

המערכת החדשה מאפשרת תהליך אוטומטי מתמשך להפקת אבקת חלבון ושמנים מחרקים המגודלים בחוות מיוחדות, כגון תולעים וזבובים הניזונים מפסולת. המערכת מבוססת על טכנולוגיית ISS (Integrated Sterilizer and Shredder) של סליטרון, שתוכננה לסטריליזציה בלתי מזיקה של פסולת רפואית וחקלאית מזוהמת, והיא בעלת יתרונות משמעותיים של יעילות, מהירות וחסכוניות בהשוואה לכל הפתרונות הקיימים היום.

החברה הלקוחה, אשר משרדיה הראשיים ממוקמים בבלגיה, עושה שימוש בחרקים לייצור חומרי גלם איכותיים לתעשיית המזון. בכוונתה לעשות שימוש בפתרון באטמ לייצור אבקת חלבון, בה ניתן לעשות שימוש במיוחד כקמח ושמנים המיועדים להזנת דגים.

החברה מצפה לקבל הזמנות נוספות מלקוח זה. חוזה זה מתווסף לחוזים אחרים המבוססים טכנולוגיית ה-ISS של הקבוצה שסופקו בשנת 2020 באירופה ואסיה, כשהחברה קיבלה הזמנות בהיקף 8.3 מיליון דולר לטכנולוגיה זו בשנים 2019 ו-2020. לאור הביקוש העולמי הגדל במהירות לחלבון, הנדרש לקיום ביטחון חלבוני, יחד עם העניין הגובר לטכנולוגיית ISS, מעניק לחברה ביטחון רב בהכנסות נוספות בשנת 2021.