סיקור מקיף

חברת הסטארט-אפ נובטו מציגה: SoundBeamer – אוזניות ללא אוזניות

באמצעות המכשיר, ללא כל מגע וללא כל אוזניות, ניתן לשמוע מוזיקה בשתי האוזניים – באופן בלעדי לאדם ספציפי. החוויה הקולית של המאזין היא של סראונד ותלת ממד, כאשר האנשים בסביבה אינם חלק מחוויית סאונד זו * הסוף לויכוחים על הווליום של הטלוויזיה בסלון? * גם לקויי השמיעה יסתייעו בפטנט

אוזניות ללא אוזניות. צילום מסך מתוך סרטון של חברת נובתו.
אוזניות ללא אוזניות. צילום מסך מתוך סרטון של חברת נובתו.

קורה לא אחת שכאשר כמה אנשים יושבים בסלון וצופים בטלוויזיה ומתחיל ויכוח על עוצמת הקול. חברת נובתו הכריזה על SoundBeamer הוא מכשיר אודיו שלדברי מפתחיו צפוי לשנות את חוויית הסאונד ברחבי העולם.

באמצעות המכשיר, ללא כל מגע וללא כל אוזניות, ניתן לשמוע מוזיקה בשתי האוזניים – באופן בלעדי לאדם ספציפי. החוויה הקולית של המאזין היא של סראונד ותלת ממד, כאשר האנשים בסביבה אינם חלק מחוויית סאונד זו.

NOVETO היא חברת סטארט-אפ ישראלית שהחלה את פעילותה בשנת 2015 ומאז רשמה פטנטים בארה"ב, בסין ובאירופה. החברה הוקמה ע"י תומר שני ונועם בביוף, והמנכ"ל הוא ד"ר כריסטוף רמשטיין (סמנכ"ל הנדסה לשעבר של לוגיטק וניהל מספר סטארט אפים בהצלחה בעבר).

נובתו היא חברת סטארט אפ שפיתחה טכנולוגיה פורצת דרך להעברת אודיו למשתמש בלא שיש עליו אזניות או אביזר אחר. חוויית השמע היא חדשנית וייחודית ובצפייה בקליפים של טבע או משחק מחשב התחושה היא שהמאזין נמצא לחלוטין בתוך החוויה. זה משהו שקשה להסביר אבל בהחלט מדובר בחוויה יוצאת דופן וחדשנית. חשוב לציין שבזמן שהמשתמש מאזין לאודיו הוא לא מנותק מהסביבה ושומר על תקשורת מלאה עם הסביבה עניין שמבדל מחוויית השימוש באוזניות.

המחשה של פעולת מכשיר Soundbeamer  - שמאפשר האזנה פרטנית ללא אוזניות. צילום יחצ
המחשה של פעולת מכשיר Soundbeamer – שמאפשר האזנה פרטנית ללא אוזניות. צילום יחצ

אז איך זה עובד? במכשיר החדש שנקרא SoundBeamer יש מצלמה שמאתרת את מיקום אזני המשתמש והרבה רמקולים אולטראסוניים שמפקסים אנרגיה אקוסטית לאזני המשתמש ובונים מעין כיסי אודיו ליד אזני המשתמש והקול נשמר ליד אזני המשתמש גם כשהוא זז. נשמע מדע בדיוני אבל זה עובד בדיוק כך והביצועים מרשימים.

הכל נשלט באמצעות צ'יפים שהחברה פיתחה ומופעל באמצעות אפליקציה. החיבור למכשיר הוא חיבור Bluetooth וניתן לחבר אליו כל אביזר – טלפון נייד, מחשב, לפטופ, טלויזיה וכד'.

לפני ארבעה חודשים חתמה נובתו על הסכם ייצור מול חברת פוקסון (היצרן הגדול בעולם שמייצר עבוק אפל, סוני, שארפ, נינטנדו ואחרים) ועתידה להתחיל במכירות מוקדמות (מהדורה מוגבלת) כבר בחודש זה, כשהמוצר יישלח מהיצרן במהלך רבעון רביעי השנה (אוקטובר – דצמבר 2021). המחירים טרם פורסמו אך נראה שהמחיר לצרכן יעמוד על פחות מ-500 דולר ומי שימהר וישריין את מקומו במכירה המוקדמת יזכה בהנחה משמעותית. נראה שהכמות שתעמוד למכירה בשלב זה היא פחות מ-5,000 יחידות והחברה צופה ביקושים מאד גבוהים.

הרמקול שמאפשר לסובבים לשמוע את האודיו שהם רוצים מבלי להפריע לאחרים וללא אוזניות. צילום יחצ
הרמקול שמאפשר לסובבים לשמוע את האודיו שהם רוצים מבלי להפריע לאחרים וללא אוזניות. צילום יחצ

השוק הראשון שהחברה פונה אליו הוא השוק הביתי שבעקבות משבר הקורונה הפך להיות הרבה יותר פעיל שכן אנשים עובדים ולומדים מהבית ולא רוצים להפריע לבני המשפחה אבל גם לא להיות מנותקים מהסביבה וזה בדיוק מה שהטכנולוגיה הזאת מאפשרת. החברה מאמינה שהישמושים של שיחות ועידה, צפיה בתכנים אונליין (נטפליקס, יוטיוב וכד'), שימוש במתקני כושר ביתיים וכל צריכת האודיו בחלל הבית או המשרד הביתי יהיו מאד נוחים וטבעיים ולאחר שהשתמשתי במכשיר אני בהחלט רואה את זה קורה.

כמובן שגם משחקי מחשב יכולים ליהנות מהטכנולוגיה שמציע יישומי תלת מימד מתקדמים.

שווקים נוספים שהחברה עתידה להיכנס אליהם בהמשך הם חללי עבודה משותפים, שוק הרכב, הפרסום הדיגיטלי ועוד.

החזון של החברה הוא לשנות את הדרך בה אנשים יצרכו אודיו ולמעשה להפוך לסטנדרט חדש בתחום האודיו בין הרמקול לאזניה ולפרוץ דרך במרחב ה consumer electronics דבר שחברות ישראליות פחות עשו בעבר. תומר שני (מייסד ו-cto) וגיל לב (מנהל מסחרי) מאמינים שנובתו תהיה הדבר הגדול הבא שייצא מישראל.

החברה גייסה עד היום 22 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומשקיעים מוסדיים (בינהם חברת הרכב הגדולה בסין) ונמצאת כעת בסיבוב גיוס נוסף של 20 מיליון דולר. החברה מחזיקה בפטנטים המגינים על הטכנולוגיה בישראל, ארה"ב, סין ואירופה.

במהלך 2021 מתעדת החברה למכור כ-15,000 מכשירים, ובהמשך לעבור למודלים של מתן רישיונות ומכירת הצ'יפים שלה כך שחברות רבות  (כדוגמת סמסונג, אפל, חברות רכב ועוד) יוכלו להטמיע את הפתרון בתוך המכשירים שלהם. בהמשך, נובתו שואפת להפוך לפלטפורמה ולממשק נגיש לעולמות ה-AI, שכן המערכת מצוידת במיקרופון ובמצלמה ויכולה לפעול באמצעות פקודות קוליות, לזהות מחוות כולל מחוות פנים ולקדם את הממשק של אדם מכונה כמו גם לאפשר יצירת מידעי big data (אנונימיים) חדשניים.

מהדורה מוגבלת של המוצר תימכר במהלך החצי השני של חודש ינואר ובחודש פברואר במכירה מוקדמת באתר החברה, ותשווק פיזית לצרכנים לקראת סוף שנת 2021.

השקה עולמית נערכת במקביל בתל אביב, בברלין, בשנגחאי ובמיאמי, במקביל לתערוכת CES שהתקיימה במשך עשרות שנים בלאס ווגאס והפעם היא מתקיימת במרחב הדיגיטלי.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן