סיקור מקיף

הפטנט של אסטרוסקייל: כמו וו גרירה – רק ללוויינים:

לטובת מפעילי הלוויינים שרוצים לשמור על נכסיהם היקרים – עשרות אלפי לוויינים שעומדים לשגר בעשר השנים הבאות – משיקה אסטרוסקייל פטנט שיאפשר סילוק בטוח של לוויינים שיצאו מכלל שימוש

וו העגינה של אסטרוסקייל. צילום יחצ, ASTROSCALE
וו העגינה של אסטרוסקייל. צילום יחצ, ASTROSCALE

אסטרוסקייל, מפתחת מערכות לשירות לוויינים וקיימות מסלולית ארוכת טווח, חשפה התקן עגינה אוניברסלי שהחברה מקווה יהפוך למוצר סטנדרטי שיותקן מעתה על כל הלוויינים העתידיים במסלול נמוך סביב כדור הארץ (LEO).

כזכור נושא פססולהחלל עעל לכותרת לפני שבועות ספורים, ב-16/11/2021 ערכה רוסיה ניסוי בנשק אנטי לווייני בו פוצץ לוויין מושבת והפסולת שנוצרה מאיימת על תחנות החלל הבינ"ל והסינית.

בהמשך לוועידת האקלים COP26, הצהרת פורום השלום של פריז נטו אפס חלל, והצהרת ה-G7 על קיימות בחלל, אסטרוסקייל קוראת למפעילי הלוויינים להתקין על ׳מוצריהן׳ את התקן העגינה החדש כדי להתכונן לסילוק עתידי בעת תקלה או השבתה וכדי לסייע בשמירה על סביבת החלל. ניתן להשוות את התקן העגינה ל"וו גרירה" לרכב – ממשק סטנדרטי המאפשר שירות עתידי. התקני העגינה ניתנים להתאמה אישית עבור עיצובי לוויינים שונים ויאפשרו למנגנוני לכידה רובוטיים או מגנטיים חיבור מאובטח של שירות ללוויין.

צפוף במסלול הנמוך

יש מספר חסר תקדים של לוויינים שעתידים להיות משוגרים במהלך העשור הבא, רובם לתוך חלל המוגדר כ-LEO – מסלול נמוך, בין 250 ק"מ עד 2000 ק"מ מעל כדור הארץ. ועדת התקשורת הפדרלית של ארה"ב אישרה עד היום 16,447 לוויינים ויש לה בקשות תלויות ועומדות עבור 64,816 לוויינים נוספים. הפוטנציאל להתנגשויות במהירות גבוהה ובפגיעה חזקה עשוי לגדול – אלא אם כן סילוק לוויינים יהפוך לחלק מפעולות החלל היומיומיות.

"במהלך 6 העשורים האחרונים שוגרו יותר מ-12,000 לוויינים, ומספר זה יכול להכפיל את עצמו יותר מפי ארבע בעשור בודד", אמר נובו אוקאדה, מייסד ומנכ"ל אסטרוסקייל. "הצמיחה הפנומנלית הזו מראה עד כמה החלל הפך לחשוב – לכלכלות שלנו, לאורח החיים שלנו ולמאבק שלנו במשבר שינוי האקלים. אנו קוראים לקהילת החלל להפגין מחויבות אמיתית להגן על סביבת החלל על ידי הכנת לוויינים עם התקן עגינה להסרה עתידית".

התקנה על לוויינים וחלליות שישוגרו מעתה

הלווין של אסטרוסקייל, ELSA-d, הנמצא כעת בשלב הניסויים ב-LEO, הוא שירות החלל הראשון מסוגו שהדגים את הטכנולוגיה והכדאיות המסחרית של הסרת לוויינים תקולים. לדברי אריה הלזבנד, מראשוני תעשיית החלל בישראל ומנכ״ל אסטרוסקייל ישראל, משימת ELSA-d משתמשת באב הטיפוס הראשון של מנגנון העגינה החדש, ומכינה את הדרך להתקן העגינה הראשון הזמין מסחרית של אסטרוסקייל עבור כל מפעילי הלוויינים ב-LEO.

"התקן העגינה של אסטרוסקייל מתוכנן להיות קל משקל וקל להתאמה על לוויינים במסלול נמוך של כדור הארץ", אמר ג'ון אובורן, מנכ"ל Astroscale Ltd. "כפתרון בעלות נמוכה, הוא מאפשר לכידת לוויינים והרחקה מהחלל, תוך שמירה על הכבישים המהירים שלנו פנויים. כולנו מעריכים תקשורת לוויינית התומכת בקישוריות ובכלכלה הגלובלית שלנו, ומנטרת את הסביבה שלנו על פני כדור הארץ. על ידי הכנת החללית שלנו היום, נבטיח שהחלל יהיה בר קיימא מחר, עבור הדורות הבאים".

סרטון המחשה:

עוד בנושא באתר הידען

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

תגובה אחת

  1. אם כבר, לא יותר פשוט להצמיד ללוויין מנועי האטה אינטגרליים מאשר לשלוח עוד לוויין להוריד אותו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן