עכבישים מעמידים פני מתים כדי לזכות בסקס

חוקרים מדנמרק גילו כי עכבישים זכרים מזן מסויים מעמידים פני מתים כדי שנקבות לא יחששו להתקרב אליהם. רק אז הם מסתערים על המטרה

זכרים יעשו דברים קיצוניים כדי להשיג נקבות, אך להפוך עצמם למתים לא נשמעת כאסטרטגיה רצינית. כמה מהזכרים של עכביש, המכונה “עכביש חדר הילדים”, מעמידים באופן תדיר פני מתים, ובפרט גם כדי לשכנע נקבות עכביש לקיים עימם יחסי מין. עכביש זכר שלא יעשה זאת, לא יזכה להעביר את הגנים שלהם לדורות הבאים.

החוקרת טרין בלידה מאוניברסיטת ארהוס בדנמרק ועמיתיה גרמו למפגשים בין זכרים ונקבות של העבישים מזן זה (או בשמו המדעי Pisaura mirabilis). הזכרים הציגו “מתנות”, בצורת מזון, לבנות הזוג הפוטנציאליות, וכמה מהזכרים העמידו פני מתים כשמתחו את גופם ונשארו ללא תנועה, תוך כדי שהם מחזיקים את המתנה בפיהם.

הנקבות התקרבו כדי לקחת את המזון. לפעמים הן נדרשו לגרור את הזכר מעט. בשלב זה הזכר ה”מת” חוזר לתחיה ומתמרן את עצמו לעמדת קיום יחסי מין.

89% מהזכרים ששיחקו את עצמם מתים השיגו את ההזדווגות הרצוייה בשיטה הזו, בעוד רק 40% מהזכרים שלא אימצו את תהליך החיקוי הזה הצליחו בכך. הזכרים ששיחקו עצמם מתים זכו למשך זמן הזדווגות ארוך יותר מהזכרים שלא עשו זאת, ולפיכך הצליחו להפרות יותר ביציות.

בעוד העמדת פני מת היא כלי הגנה מפני טורפים בבעלי חיים רבים, השימוש בה כאסטרטגיה להשגת סקס לא נצפה עד כה בבעל חיים אחר. “נראה שהתנהגות נגד טורפים התפתחה לאסטרטגית רביה”, ציינה במחקרה בילדה. לאבולוציה כפי שמוכח גם הפעם, חוקים משלה.

1. עכבישים מגיעים לאורגזמה ואם כן זו אותה אורגזה אנושית?
    זו מלחמת המינים.

2. אצל הסוג/זן/מין האנושי, המצב שונה. גבר שישים עצמו כמת יאכל קש.

לילה טוב וסוער