וידאו: הלילה חלף אסטרואיד בינינו לבין מסלול הירח. עוד אחד יחלוף מחר

2014 DX110 שקוטרו 30 מטרים התגלה רק שבוע לפני המעבר שלו, ולמרבה המזל הוא אינו צפוי להתנגש בכדור הארץ או בירח

מסלולו של עצם אפולו – האסטרואיד קרוב הארץ 2014 DX110 שהתגלה רק שבוע לפני המעבר הצפוי שלו ליד כדור הארץ. איור: נאס"א\JPL’s Solar System Dynamics Small-Body Database Browser.

מסלולו של עצם אפולו – האסטרואיד קרוב הארץ 2014 DX110 שהתגלה רק שבוע לפני המעבר הצפוי שלו ליד כדור הארץ. איור: נאס”א\JPL’s Solar System Dynamics Small-Body Database Browser.

עדכון: בעת השידור נמסר כי היום התגלה אסטרואיד נוסף שיתקרב לכדור הארץ מחר, למרחק קרוב בהרבה מזה של היום כ-50 אלף קילומטרים, אף כי מדובר באסטרואיד קטן יותר – 12 מטרים קוטרו.

עוד עדכן מצפה הכוכבים הקהילתי Slooth כי מדענים חישבו ומצאו שהאסטרואיד שחלף הלילה, 2014 , DX110 כבר חלף ליד כדור הארץ כמה וכמה פעמים עד שהתגלה בשבוע שעבר, לפי החישובים, אחד המעברים ב-1978, היה למחצית מהמרחק שבו הוא חלף היום.

בשנה האחרונה צולמו שתי התנגשויות של אסטרואידים על הירח במאי 2014, ובאוקטובר 2014, ותועדו שני אירועים חמורים בכדור הארץ, אחד מהם הוא כמובן אירוע צ’ליאבינסק המפורסם, השני, ב-1 בינואר 2014, הסתיים ללא פגיעות כאשר מטאוריט גדול התרסק מעל האוקיאנוס האטלנטי.

באותו הנושא:

לידיעה המוקדמת

מערכת כדור הארץ והירח הולכת לחטוף היום גילוח קרוב כאשר אחד מהעצמים קרובי הארץ, האסטרואיד 2014 DX110 יחלוף במרחק של 345 אלף קילומטר מאיתנו בשעה 21:06 שעון גריניץ’, 23:06 שעון ישראל.

האסטרואיד 2014 DX110 שקוטרו כ-30 מטרים, התגלה בידי סקר השמים Pan-STARRS 1 ב-28 בפברואר ומסלולו עודן תוך שימוש בתצפיות מעקב ממצפה גרייט שפורד בברקשייר, בריטניה.

לא נשקפת סכנה לכדור הארץ או לירח (האסטרואיד יעבור במרחק 370 אלף קילומטרים מהירח שעה ו-22 דקות לאחר המעבר הקרוב לכדור הארץ), דף הסיכונים של נאס”א מעריך את הסיכוי להתרסקותו על כדור הארץ ב-1 ל10 מיליון.

האסטרואיד לא יתבהר מספיק כדי לראותו בעין בלתי מזויינת. הוא יגיע בשיאו לבהירות של 15ֹ+ כאשר הוא יגלוש צפונה דרך קבוצת הג’ירף בנקודה הקרובה ביותר.
תוכלו לצפות באסטרואיד בשידור חי באתר פרויקט הטלסקופ הוירטואלי השידור יתחיל בשעה 22:30 שעון ישראל וילווה בפרשנות מהאולפן ׁ(צפו בוידאו בשידור חי ולאחר מכן בהקלטה בחלון שמתחת לשורות אלה.)

הדמיה של מסלול האסטרואיד החוצה בינינו לבין מסלול הירח, באדיבות space.com

1. המפלצת הזאת התגלתה לפני שבוע ? איפה המודיעין ? 8200 ? המוסד ? איך לא הודיעו .
    שביבי יגיד למפכ”ל לנסוע עם המכונית שלו עד קק ויהיה בתצפית כל הלילה עד שהמפלצת תלך .