ידענים: תחבורה

מאת 3 באוגוסט 2017 3 תגובות

חברת הסטארט-אפ הישראלית HopOn פיתחה מערכת המזהה באופן אוטומטי נוסעים העולים לאוטובוס, ומחייבת אותם באמצעות אפליקציה, וכל זאת בשברירי שניה.

צילום: Oran Viriyincy.

צילום: Oran Viriyincy.

HopOn היתה אחת משמונה החברות הישראליות שהגיעו לגמר תחרות החדשנות Visa's Everywhere שהתקיימה לאחרונה בקופנהגן, בה התמודדו קרוב ל-200 חברות אירופאיות. HopOn התמודדה בקטגוריית פתרונות תחבורה חכמים. החברות נדרשו להראות כיצד יעשו שימוש בממשקי ה-API של Visa בפתרונות שהם מציעים בשלוש קטגוריות, והקבוצות הזוכות, אף יזכו לעשות בהם שימוש.

משתמשי התחבורה הציבורית מכירים את בזבוז הזמן שנוצר כאשר נהג צריך להתעסק עם כסף מזומן או אפילו עם תיקוף כרטיס הרב-קו. עופר סיני, שותף מייסד שלHopOn  הסביר: "הרעיון התחיל בשנת 2013 כשהבנו שהרבה זמן מתבזבז על מערכות הכרטוס, תיקוף כרטיס הרב-קו, או לפעמים תשלום במזומן. לפי הניתוח שלנו מתבזבזות כ-2-3 דקות בכל תחנה בתל אביב בשעות העומס, מה שעלול להגדיל את משך הנסיעה בכחצי שעה.

פיתחנו מערכת תשלום מבוססת ביקונים (Beacon), טכנולוגיה המאפשרת לנוסע לשלם על הנסיעה באמצעות הסמאטרפון שנמצא אצל הנוסע בכיס. המערכת מאפשרת לנוסעים רבים לעלות בו זמנית לאוטובוס. מ-2015 אנו מפעילים שירות מסחרי בישראל ביחד עם חברת דן. המערכת של דן, מאפשרת להטעין את מכשיר הטלפון בתשלום מראש לנסיעה אחת או לכמה נסיעות (לדוגמה חופשי חודשי). בקרוב אנו עומדים להשיק אופציה של תשלום בדיעבד Post Paid: הנוסע יעלה באופן חופשי לאוטובוס וחשבון האשראי שלו יחוייב לפי הנסיעות שהוא ביצע בפועל."

עופר סיני, מייסד שותף HopOn. צילום: אנטוני אפטון

עופר סיני, מייסד שותף HopOn. צילום: אנטוני אפטון

"משנת 2016 התרחבנו לחו"ל עם לקוחות בגרמניה, צ'כיה וספרד. בין המשקיעים שלנו בנקים רבים כגון בנק הפועלים, סטנדרט בנק מדרום אפריקה ועוד."

"הקשר ל-Visa ברור: זאת מעצם העובדה שאנחנו משתפים פעולה עם הבנקים שהם לקוחות של Visa כמנפיקים או כסולקים. אם נוכל לקבל את החותמת מ-Visa נוכל להגדיל את היכולת שלנו לשתף פעולה עם בנקים."

עודד סלומי מנכ"לVisa בישראל אמר: HopOn היתה בין 8 חברות ישראליות שעלו לשלב הגמר והתמודדו על הפרסים גם מול עוד 7 חברות צעירות מרחבי אירופה. התחרות היתה קשה אבל המתחרות בלטו ברעיונות החדשניים, בטכנולוגיות ובפתרונות המתקדמים, שישנו את פני הדרך שבה אנשים קונים ומשתמשים בכסף".

ביל גאג'דה (Gajda), סגן נשיא בכיר לחדשנות ושותפים אסטרטגיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בחברת Visa, אמר: "חיפשנו, ואנחנו ממשיכים לחפש מגוון רחב של פתרונות פינטק. במקומות כמו תל אביב, ברלין ולונדון יש המון חברות שעובדות בתחומים האלה".

"ישראל חזקה בטכנולוגיות רבות, לא רק בכל מה שקשור באופן מסורתי לאבטחה. ישראל מתחילה להפוך למובילה עולמית בתחום הביומטריה וכעת נוצרת בה גם קהילת ביטקוין תוססת. בכלל, יש בישראל הרבה חברות פינטק טובות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ולהאיץ את התפתחותן".

3 תגובות ל “עלית – שילמת”

  1. ניסים

    א
    בסידני, אוסטרליה יש מערכת דומה. אתה קונה פעם אחת כרטיס חכם ובעליה לאוטובוס, רכבת, רכבת קלה, או מעבורת אתה מעביר אותה ליד מכונה קטנה. זה לוקח זמן קצר ביותר. אתה מעביר אותה שוב בירידה ביעד.

    אתה לא חייב להחליט מראש מה היעד שלך. הנהג לא מתעסק עם כסף והסברים.
    יש מצלמות בכל כלי תחבורה והמערכת מצפצפת כשהיא מזהה כרטיס.

    יש מערכת הנחות מדהימה. יש תקרה יומית ותקרה שבועיות. כלומר – אם יש לך הרבה נסיעות ביום אחד, בשלב די מהיר אתה נוסע בחינם. אם יש לך נסיעה ארוכה לעבודה, אז שוב, אחרי יום-יומיים זה בחינם.

    יש אפליקציה בטלפון שגם יודעת לטעון את הכרטיס (אתה פשוט מצמיד אותה לטלפון ומכניס סכום כסף). בנוסף – היא מחוברת ל Google Maps. אם אתה רוצה להגיע לנקודה כלשהי – אתה מכניס כתובת ומקבל איך בדיוק להגיע לשם, כולל לוח זמנים. בזמן הנסיעה האפליקציה תודיע לך מתי הגעת לתחנה, וכן הלאה.

    אבי – וכל זה עשתה חברה שיש לה מונופול….

  2. אבי

    גם היום עולים עם הרבקו מאחורה.
    יש מבקר שעולה לפעמים ובודר ויש לו סמכות לתת קנס למי שמתפלח.

  3. א

    לא ברור לי איך זה עובד
    האם כל נוסע מעביר את הטלפון ליד מכשיר? אם כן במה זה שונה או מהיר יותר מלהעביר כרטיס?
    ואם מספיק לעבור בדלת עם הטלפון אפילו בכיס איך הנהג וא המערכת מזהה אם מישהו כיבה לדוגמה את המכשיר כדי לא לשלם. אם קבוצת אנשים נכנסת יחד איך מזהים מי לא שילם?

הוספת תגובה

  • (will not be published)