סיקור מקיף

התעשיה האווירית ואלתא מציגות: מכ”ם שיוכל לזהות טיל אירני ולעקוב אחר לוויינים בחלל

התעשייה האווירית חושפת את TERRA- מערכת מכ”מ מהגדולות בעולם: מכ”מ דו-תדרי לחיפוש, זיהוי ועקיבה בטווחים ארוכים מאוד * מערכת- העל משלבת מכ”מ התראה מוקדמת בתדר UHF, עם מכ”מ חדש בתדר S, לעקיבה רציפה ומיפוי גופים  בחלל

מכ"ם TERRA של התעשיה האווירית ואלתא. צילום יח"צ
מכ”מי ספקטרה ו-TERRA של התעשיה האווירית ואלתא. צילום יח”צ

התעשייה האווירית חושפת את ‘טרה’ (TERRA)- מערכת מכ”מ דו- תדרי לחיפוש, זיהוי ועקיבה בטווחים ארוכים מאוד, המאתרת ביעילות מטרות בעלות חתימה נמוכה, טילים בליסטיים ולוויינים. מערכת-העל משלבת את יכולות מערכת ‘אולטרה’- מכ”מ להתראה מוקדמת בתדר גבוה (UHF), שנחשפה מוקדם יותר השנה, עם ‘ספקטרה’ (SPECTRA)- מערכת מכ”מ חדשה וייחודית בתדר S, לעקיבה רציפה בדיוק גבוה בטווחים ארוכים מאוד. ה’טרה’ מציגה יכולות משודרגות המאפשרות בין היתר, מעבר אוטומטי בין שתי מערכות המכ”מ לצורך סיווג המטרות, שערוך נקודת השיגור ופגיעה בהן באופן מדויק ביותר, גם בתנאי מזג אוויר קשים.

מידותיה יוצאות הדופן (שטח אתר של 150X150 מ”ר) הופכות את ‘טרה’ לאחת ממערכות המכ”מ הגדולות בעולם, המעניקה פתרון אסטרטגי למדינות בעלות צורך בפעילות בטווחים ארוכים במיוחד.

מערכת מכ”מ ‘ספקטרה’, המיוצרת על-ידי חטיבת אלתא של התעשייה האווירית, מתבססת על מערך סריקה אלקטרונית פעילה (AESA) ועל שימוש בגליום ניטריד, חומר מיוחד התורם לחיסכון אנרגטי ולהספק גבוה יותר. המערכת מאפשרת סיווג של המטרות ועקיבה רציפה ומדויקת אחריהן. המערכת הינה ניידת ומתאימה להתקנה גם על גבי ספינות. שני רכיבי המערכת, מכ”מי ‘אולטרה’ ו-‘ספקטרה’ מתוכננים לפעול גם באופן עצמאי ובנויים באופן מודולרי על-ידי שימוש באבני בניין משותפות, בהן הותקנו אלפי אנטנות.

נסים הדס, סמנכ”ל בתעשייה האווירית ומנכ”ל אלתא: “מערכת- העל ‘טרה’ מעניקה למשתמשים בה יכולות חדשות וביצועים משופרים בטווחים ארוכים במיוחד. יכולות אלו נשענות על מימד ההתראה של מערכת ‘אולטרה’, אותו משדרגת ה-‘ספקטרה’ באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשנית לעקיבה רציפה וזיהוי.

 

מכ”ם  – המצאה ללא ממציא

5 תגובות

  1. יפה. רק קצת חבל ש 65 שנות מלחמה ואם הולכים אחורה מ 1884, הביאו להשקעה גדולה במדעים תומכי מלחמה ופחות במחקר טהור. אני מסכים שכנראה אין ברירה.

  2. ליגאל: בספינות חדישות, התחילו לפני כ-20 שנה לבנות “קוביות” בחלק העליון של הספינה, שמכסות אותו בלוחות חלקים על מנת להקטין את חתימת המכ”ם של הספינה. על חלק מהלוחות רואים לוחות שטוחים של אנטנות מכ”ם שטוחות. היום מדברים על ספינות שכל דופן הוא שניים או שלשה משטחים חלקים וישרים, שכאילו מסתירים את כל חלק הספינה שמעל למיים, כדי עוד יותר להקטין את חתימת המכ”ם. כל שטח דופן כזה יכול לשמש מכ”מ אחד גדול.
    דוגמה לספינות מודרניות:
    Zumwalt-Class Destroyer
    לינק לדוגמה:
    https://www.navy.com/about/equipment/vessels/cruisers.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.