אבי בליזובסקי

למרות דאגות שהובעו בידי כמה מהנדסים, מסרה נאס"א ביום שישי האחרון כי היא אינה מתכננת לבצע שינויי תכנון נוספים במכל הדלק החיצוני של המעבורת אלא רק לאחר שיגור הדיסקוורי ביולי.
סוכנות החלל שקלה שינויים בתכנון באיזור המכונה רמפת הקרח של מכל הדלק כדי למנוע נפילה של קצף באיזור זה. הרמפות הללו הן משענות דמויות יתדות המחזיקות במקומם את צינורות הלחץ.
נאס"א כבר הסירה כ-80 ק"ג של קצף משני איזורים אחרים במכל הדלק – שינוי שמנהל תוכנית המעבורת וויין הייל תיאר כשינוי האווירודינמי הגדול ביותר שעשינו למעבורת החלל מאז החלו השיגורים לראשונה.
מנהלי נאס"א החליטו לראות כיצד ישפיעו השינויים הללו במהלך השיגור הקרוב לפני שיבצעו שינויים נוספים. אמר הייל. נאס"א מתכננת להמשיך ולנתח את המידע מניסויים שבוצעו במנהרות רוח על המכל כדי להיות משוכנעים כי הוא בטוח לטיסה ללא שינויים נוספים.
ההחלטה כנגד השינויים לא התקבלה פה אחד. מנהל הבטיחות בנאס"א, בריאן אוקונור, העדיף לבצע שיפורים נוספים באיזור הרמפות לפני שהמעבורת תמריא, אך הייל אומר כי אוקונור הסכים להחלטה האחרונה. אוקונור לא הגיב לפניה של סוכנויות הידיעות.
לדברי הייל," אמנם ישנה דרישה חזקה לביצוע שינויים נוספים , אך עדיף לבצע שינוי אחד בכל פעם בבעיה הגדולה העומדת לפנינו ואז להמשיך למצב הבא."
כזכור, קצף שנפל בעת שיגור הקולומביה גרם לאסון בנחיתה. גוש קצף גדול נפל גם בעת שיגור הדיסקוורי בקיץ 2005, אך לא פגע במעבורת.
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~465850840~~~188&SiteName=hayadan