מה המשותף לצבא האמריקני ולאולפני הוליווד? הטכנולוגיה

הצבא והאולפנים עובדים לעיתים קרובות באותן טכנולוגיות כדוגמת
מציאות מדומה וסימולטורים תלת ממדיים
אבי בליזובסקי

כאשר אנשים חושבים על הוליווד הם חושבים על חדשנות ויצירתיות.
אבל כאשר אנשים חושבים על הצבא, הם חושבים על מקום מבוקר
ומסורתי. כאשר הדבר בא לטכנולוגיה, שני העולמות מתמזגים.
כמה מטכניקות הגרפיקה האדירות שהשיבו לחיים את הדינוזאורים
בסרטים כמו פארק היור, או יצרו גלי ענק בסרט "הסערה המושלמת"
הותאמו כיום בידי משרד ההגנה האמריקני לצורך אימון טייסים
ואספקת אימוני מציאות מדומה לכוחות המיוחדים.

הצבא ועולם הבידור הם גם שני הלקוחות שדחפו את חברת סיליקון
גרפיק. בשניהם האנשים העומדים בצומת קבלת ההחלטות אינם מרוצים,
לדידם התוצאה תמיד אינה טובה דיה, אומר גרג אסטס ,ESTES סגן
נשיא לשיווק ב-.SGI האמנים ומומחי המחשבים דחפו בעשרים השנים
האחרונות את פיתוח הטכנולוגיה. "הלקוח הראשון שלנו היה נאס"א,
השני היו אולפני וולט דיסני" אומר אסטס.
אסטס אומר כי מרבית התכונות בסימולטורי הטיסה המשמשים לאימון
טייסי קרב פותחו בכלל לפי דרישת תעשיית הבידור. הגרפיקה איפשר
להעביר מידע שאימונים, צילום אווירי וחיזוי מזג האוויר היו בין
המוצגים שהוגמו בפורום הטכנולוגיה הגרפית ושדה הקרב הדיגיטלי
שאירחה חברת SGI בוושינגטון.
הסימולטורים התלת ממדיים מאפשרים לטייס לראות את הנוף המדויק
לפני שהוא ממריא. ניתן לקלוט הרבה יותר אינפורמציה בחוש הראיה
מאשר בטקסט, כך שהויזואליזציה היא חשובה מאוד. "אומר ארתור
מוני ,MOMEY יועץ לשעבר לשר ההגנה האמריקני בתחומי מערכות
תקשורת לפיקוד ובקרה. מוני הוא כיום חבר במועצת המנהלים של
.SGI לדבריו, סימון במרקרים במפה על הקיר היתה הדבר העדכני
ביותר בתחילת הקריירה הצבאית שלו. כעת, הוא אומר, המידע הנאסף
מכל מקום העולם מעובד במקום אחר, הופך לגרפיקה המובנת לכל אחד
בכל מקום. "עבורי זו מהפכה." הוא מסכם.
כמה טייסים שהתאמנו בסימולטורי ההיי-טק הללו אמרו כי
הויזואליזציה של האדמה והשטחים החקלאיים סייעו להם בהיותם בתא
הטייס האמיתי.
"היו טייסים שאמרו לי לאחר הטיסה שהם הרגישו שכבר היו באותו
המקום" אומר רוברט מייס Robert Mace מחברת אנתאון (Anteon).
הכי טוב זה להילחם מעל אדמה מוכרת, ואנחנו מספקים זאת בפורמט
תלת ממדי, כך שהם יכלו להתאמן בהדגמה במציאות מדומה של המשימה
שלהם לפני שמישהו אמיתי עשוי לירות עליהם. אומר מייס, בעבר
טייס בצי האמריקני.
אנתאון היא חברה להנדסת מערכות העובדת ביחד עם הסוכנות
האמריקנית למיפוי כדי להפוך את המידע הגולמי לשימושי בעבור
הצבא.
בעוד להוליווד יש את ההזדמנות לעדן ולשכלל את סופות הטורנדו
והדינוזאורים, לאסטרטגים של הצבא יש שעות או אף דקות כדי לקבל
החלטות. בעוד הוליווד יכולה לעבוד על תמונה אחת שבועות או אף
חודשים, לאסטרטגים של הצבא יש שעות אחדות בלבד. יכולת העיבוד
המהירה של האינפורמציה יכולה להיות חיונית ביותר למערכות
צבאיות לחיזוי מזג אוויר למשל. חיזוי נכון יכול להיות מרכיב
קריטי בשדה הקרב, ויכול גם לספק נתונים להחלטה לטוס או לא
לטוס.
החזאים משתמשים במחשבי על במשך שנים כדי לפתח את התחזיות שלהם.
SGI אומרת כי הטכנולוגיה מאפשרת לתרגם את הנתונים לצורה כזו
שטייסים, נווטים בים או כוחות הקרקע יוכלו להבין באופן מיידי.
במקום לראות זרם של נתונים בטקסט רץ, הטכנולוגיה שלנו יכולה
ליצור הצגה ויזואלית הרבה יותר ברורה, ומהירה לעין האדם." אומר
ג'ון ברוול ,John Burwell מנהל התעשיות הממשלתיות ב-.SGI
חברות כמו Alias/Wavefront המתמחות בגרפיקה תלת ממדית לסרטים,
וידאו ומשחקים אינטראקטיבים משתמשות בטכנולוגיה הזו כדי לפתח
משחקי מלחמה לצבא האמריקני, לצי ול-.CIA מתכנת יכול לשלב
תמונות דו-ממדיות מלווינים כדי ליצור סביבות שבהם ניתן "ללכת"
או "לטוס" לפני משימות האמת.
אסטס מ-SGI אומר כי היחסים הסימביוטיים בין הצבא ותעשיית
הבידור מביאות את שתי הגורמים הללו להיות מובילי הטכנולוגיה.
אותו מחשב על המשמש למודלים לחיזוי מזג האוויר עבור הצבא,
למשל, שימש גם את אולפני Light & Magic לסרטים "הסערה המושלמת"
ולפרל הארבור. הוא אומר.
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~306913164~~~127&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.