סיקור מקיף

למה מחייכת המונה ליזה?

תיאוריות רבות כבר נכתבו אודות החיוך המסתורי של המונה ליזה – והנה עוד אחת: מומחה צרפתי לאמנות טוען שהאישה שהונצחה ביצירת המופת של צויירה סמוך מאוד להולדת בנה השני 

מונה ליסה - האם היתה לאחר לידה?

צוות מומחים קנדים בחן את הציור מהמאה ה-16 באמצעות טכנולוגיה תלת-מימדית מיוחדת העושה שימוש באור אינפרה-אדום. המומחים חקרו את השכבות הנסתרות של הציור שמוצג במוזיאון הלובר בפריז.

ברונו מוטין, מהמרכז לשיחזור במוזיאון, אמר שמבחינה מדוקדקת של השכבות התחתיות של הציור עולה שהמונה ליזה לובשת מעל שמלתה כיסוי דקיק ושקוף של גזה.

“כיסוי שכזה מעל שמלה… אופייני ללבוש של נשים במאה ה-16 באיטליה בתקופת הלידה או מיד אחריה. זה משהו שמעולם לא נראה בעבר משום שהציור נחשב לחשוך וקשה היה להבחין בכיסוי”, אמר מוטין במסיבת עיתונאים.

“אנו יכולים לומר כעת שהציור של ליאונרדו הוזמן כדי לציין את הולדת בנה השני של מונה ליזה, עובדה שמסייעת לנו להעריך שהוא צוייר בשנת 1503”.

המונה ליזה זוהתה בעבר כליזה גרארדיני, אשתו של הסוחר הפלורנטיני פרנצ'סקו די ג'וקונדו. בימי חייה היא ילדה חמישה ילדים.

עוד גילה מוטין שבניגוד לדעה הרווחת, המונה ליזה לא פיזרה את שערה ונתנה לו לצנוח על כתפיה אלא למעשה ענדה סרט בשערה, ורק כמה תלתלים הצליחו לחמוק. “הטענה שהיא פיזרה את שערה עוררה תמיהה בקרב היסטוריונים משום שבתקופת הרנסאנס, רק נערות צעירות ונשים ממעמד נמוך נהגו לפזר את שערן”.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.