בבריטניה התירו השלטונות לשבט עוברים של בני אדם לצורך מחקר רפואי

בבריטניה התירו השלטונות לשבט עוברים של בני אדם לצורך מחקר רפואי. את ההיתר נתנה הרשות הממשלתית לפוריות ולמחקר עוברים בבריטניה, והוא ניתן לחוקרים באוניברסיטה של ניוקסל.

החוקרים הודיעו כי ישבטו את העוברים האנושיים כדי להפיק תאי גזע לצורך בדיקת אפשרות לטפל במחלות כגון סוכרת, פרקינסון ואלצהיימר. החוקרים הבריטים הודיעו כי ישמידו את העוברים המשובטים כאשר יהיו בני שבועיים, וציינו כי אין להם היתר לאפשר את התפתחות העוברים מעבר לקובץ של תאים בגודל של ראש סיכה.

המחקר ייערך במרכז הבינלאומי לחיים בניוקסל, ובו ישתתפו מומחים מהמכון לגגנטיקה אנושית באוניברסיטת ניוקסל ומרכז הפוריות בניוקסל.
המדענים שם אומרים כי זו הפעם הראשונה שמחקר כזה קיבל אישור ואף מימון באירופה ובודאי בבריטניה.
הם מזהירים כי ידרשו לפחות חמש שנים, אם לא הרבה יותר, לפני שחולים יוכלו לקבל טיפולי תאי גזע המבוססים על המחקר שלהם.
גופים שמרניים ובהם מפלגת ‘בעד החיים’ (ProLife Party) הודיעו כי יגישו ערעור בבית המשפט על החלטת הרשות הממשלתית לפוריות ולמחקר עוברים בבריטניה, לאפשר למחקר להתקדם.
שיבוט לצרכי רפואה הוא חוקי בבריטניה מאז שנת 2001 ואולם עד היום לא הוגשה אף בקשה למחקר.