מל"ט של התע"א ביצע בהצלחה סדרת הדגמות שנערכה בספרד המדמה השתלבות כלים בלתי מאוישים במרחב האווירי האזרחי * אלביט הציגה מערכות הגנה על מל"טים

סוכנויות ההגנה והחלל האירופאיות (EDA ו- ESA בהתאמה) ניהלו לאחרונה סדרת הדגמות בספרד להוכחת יכולת שילוב כלי טייס בלתי מאוישים (כטב"מ) במרחב האווירי האזרחי.

מל"ט הרון של התעשיה האווירית בנמל תעופה בספרד לרגל בדיקת השתלבות מל"טים בתעופה האזרחית. צילום: התעשיה האוירית
מל"ט הרון של התעשיה האווירית בנמל תעופה בספרד לרגל בדיקת השתלבות מל"טים בתעופה האזרחית. צילום: התעשיה האוירית

סוכנויות ההגנה והחלל האירופאיות (EDA ו- ESA בהתאמה) ניהלו לאחרונה סדרת הדגמות בספרד להוכחת יכולת שילוב כלי טייס בלתי מאוישים (כטב"מ) במרחב האווירי האזרחי.

מטוס ללא טייס (מל"ט) מסוג "הרון" מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א) ביצע בהצלחה את סדרת הבדיקות שהוגדרו בהדגמה.

כטב"מים תופסים מקום מרכזי וחשוב בשדה הקרב הצבאי המודרני. המגמה העולמית היום היא להרחיב את השימוש במערכות אלו גם ליישומים אזרחיים (Dual Use) ולנצלם לטובת שימושים בחקלאות, ניטור והגנה סביבתיים, ניהול אמצעי חירום, תעבורה וכן להוות מטרה עסקית לכל דבר. בשל הסיבה הזו, מדינות רבות
בעולם פועלות לרישוי ושילוב מל"טים במרחב האווירי האזרחי.

חברת אינדרה (Indra) הספרדית מרכזת את הפרויקט האירופאי הנקרא DeSIREׁ (Demonstration of Satellites enabling the Insertion of RPAS in Europe ) ומנהלת קונסורציום של 5 חברות מצרפת, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, גרמניה וספרד. זו לא הפעם הראשונה שתע"א חוברת לאינדרה: האחרונה מפעילה את מל"ט ה"סרצ'ר" מתוצרת התע"א כחלק מכוחות נאט"ו באפגניסטן. שתי החברות בצעו בעבר במשותף הדגמה מוצלחת של "הרון" בתצורה ימית באיים הקנריים עבור Guardia Civil (המשמר האזרחי בספרד) וחיל אוויר בספרד ועוד.

מטרת הניסויים הייתה לגבש בין היתר מערך דרישות שיהוו בסיס לרישוי, כשירות ובטיחות טיסה של מערכות כטב"מ ושילובם במרחב האווירי. הניסויים כללו שילוב תקשורת לווינית באזורי טיסה אזרחיים וצבאיים.

כמו כן, ראוי לציין הדגמה ייחודית כאשר כלי הטיס הבלתי מאויש טס מול מטוס מאויש במטרה לוודא איתורם במרחב על ידי הבקרה האווירית, זיהויים והימנעות מהתנגשות.

כל הטיסות התבצעו מבסיס חיל האוויר הספרדי סאן חוויאר (San Javier) ובו מגדל פיקוח המנהל תעבורה צבאית ואזרחית גם יחד במהלכם השתלב ה"הרון" בתעבורה הקונבנציונאלית כאילו היה כלי טייס מאויש צבאי או אזרחי.

אלביט מערכות תציג בסלון האווירי בפאריס יכולות חדשות ופתרונות מתקדמים

בתערוכה יוצגו לראשונה:
מערכת הגנה עצמית למטוסים ללא טייס, חליפת השבחה למטוסי C-17 , חלקי מבנה למטוסים עשויים חומרים מרוכבים ועוד

מערכת לוחמה אלקטרונית (ל"א) SPS-65V5, המותאמת גם למטוסים ללא טייס (מל"ט). משמשת להגנה עצמית ומשפרת את יכולות השרידות של המל"ט, נסמכת על הניסיון העשיר של אלביט מערכות ל"א וסיגינט – אלישרא בפיתוח מערכות דומות המותקנות על גבי מגוון פלטפורמות מבצעיות (מטוסי קרב ,מסוקים ומטוסי תובלה) של לקוחות בחיל האוויר וברחבי העולם.

חליפת השבחה למטוסים מסוג C-130, המשלבת הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום האוויוניקה ומאפשרת פתרון גמיש ומודולרי לטיסה מבצעית בגובה נמוך ובתנאי ראות לקויה.
אלביט תציג גם את CockpitNG™ המאפשר לטייס שליטה נוחה ויעילה על כל יישומי האוויוניקה של כלי הטייס באמצעות מסך מגע HD מרכזי, בשילוב עם מערכת התצוגה העילית המתקדמת מתוצרת אלביט מערכות וכן את קסדת טייס Targo™המשמשת בעיקר למטרות אימון ומלווה את הטייס החל משלב תיכנון המשימה, עבור לאימון, טיסה ותיחקור מבצעי.

בשטח התצוגה החיצוני תציג החברה את המטוס ללא טייס מסוג הרמס 900 , מערכת מובילה מסוגה בעולם, נרכשה על ידי משרד הביטחון הישראלי ועל ידי לקוחות נוספים בעולם. ההרמס 900 יוצג יחד עם מגוון רחב ביותר של סנסורים המשמשים לתצפית, מודיעין, הרכשת מטרות, הגנה עצמית ועוד.

מאמן משימה מתקדם מתוצרת התעשייה האווירית ישמש מפעילי כלי טיס בלתי מאוישים של חיל האוויר הישראלי

נמל תעופה בן גוריון, 17 ביוני 2013- חיל האוויר הישראלי הנהנה מיתרונות מערכת הכטב"ם האסטרטגי "שובל" (Heron1) מתוצרת התעשייה האווירית (תע"א), רכש לאחרונה מאמן משימה מתקדםUMT (UAS Mission Trainer) מתוצרתה לאימון מבצעי של מפעילי מערכות כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"ם).
בשל הצורך ההולך וגובר בצוותים מבצעיים כשירים להפעלת כטב"מים בשדה הקרב המודרני, בכל הזירות, וברמות הטקטיות והאסטרטגיות, עולה הדרישה לאמצעי אימון מתאימים, המדמים בצורה האותנטית ביותר תרחישים מבצעיים מורכבים ומסייעים בהפחתת עלויות ההכשרה.
מאמן UMT, שגרסאות מוקדמות שלו כבר נמסרו ללקוחות שונים, מספק מענה לצורך זה ונועד לאמן מטיסי פנים ומטיסי חוץ, מפעילי מערכות ומטענים ייעודים (מטע"דים) מגוונים, (אלקטרו- אופטיים ועוד), ומאפשר אימון פרטני, צוותי ורב-צוותי, תוך חסכון משמעותי בשעות טיסה אמיתיות ויקרות.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן