התא המאלתר: חוקרים מציגים מודל חדש של הסתגלות ביולוגית לאתגרים בלתי צפויים
חוקרים בטכניון ובמכון ויצמן מציגים מודל חדש המתאר הסתגלות ביולוגית לאתגרים בלתי צפויים
חוקרים בטכניון ובמכון ויצמן מציגים מודל חדש המתאר הסתגלות ביולוגית לאתגרים בלתי צפויים
באפו של כל אדם מצויים כשישה מיליון קולטני ריח המחולקים לכארבע מאות סוגים שונים. מטבע הדברים, ההתפלגות של סוגי הקולטנים האלה שונה מאדם לאדם, מה
חוקי התנועה – קבוצת מדענים ממכון ויצמן למדע בחנה באחרונה מערכת כאוטית דומה, ומצאה סדר סמוי מפתיע אשר עומד בבסיסה, ומסייע לארגן את התנועה על
מה באמת אנשים יכולים ללמוד? מהו גבול הלמידה? אילו חוקים שולטים בתהליך הלמידה? מה קורה במוח שלנו כאשר אנחנו לומדים?
תינוקות לומדים במהירות להשליט סדר בעולם שסובב אותם; למעשה, יכולת התפיסה שלהם – כבר בגיל צעיר ביותר – עולה בהרבה על זו של מערכת אינטליגנטית
לעיתים נדירות, במערכות יחסים בין בני-אדם, מתחוללים רגעי חסד שבהם שני אנשים, או יותר, מרגישים תיאום מופלא, שהם באמת בראש אחד. פרופ' אורי אלון חוקר
מה מקור האנרגיה של רוחות הענק? כיצד הן נוצרות? מדוע הן מתפתחות וגדלות? פרופ' גרגורי פלקוביץ, מהמחלקה לפיסיקה של מערכות מורכבות במכון ויצמן למדע, בוחן