סיקור מקיף

משרד המדע וקרן רמון העניקו למנהיגי העתיד את אות רמון לשנת תש”פ

האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות על שם אילן ואסף רמון הוענק ל- 15 בני נוער מצטיינים מכל רחבי הארץ

התנדבות. מתוך jumpstory
התנדבות. מתוך jumpstory

האות לאיכות, מצוינות ומנהיגות על שם אילן ואסף רמון הוענק שלשום (יום ד’) ל- 15 בני נוער מצטיינים מכל רחבי הארץ. תכנית “אות רמון” למנהיגות של משרד המדע וקרן רמון מיועדת לתלמידי י”ב מצטיינים שהוכיחו יכולת מנהיגותית ותרמו תרומה יוצאת דופן לחברה ולקהילה לאור מורשתם של אילן ואסף רמון. התלמידים נבחרו לתכנית לאחר תהליך מיון מכל הארץ מתוך למעלה מ-300 תלמידים. האות מוענק מדי שנה לתלמידים ותלמידות מצטיינים במטרה לעודד תלמידים בעלי פוטנציאל לימודי גבוה וליצור תרבות של מצוינות בקרב בני נוער בישראל. התלמידים בפרויקט נבחרים על-פי הישגיהם הלימודיים, פעילותם החברתית וההתנדבותית בבית הספר ובקהילה ואישיותם האיכותית.

שי לי שפיגלמן, מנכ”לית משרד המדע והטכנולוגיה: “הפרויקט שלכם הוא מרגש חשוב ומשמעותי! אנחנו במשרד המדע מאוד מאוד מאמינים בכם, בדור העתיד במנהיגים של העתיד. התכנית הזו היא הדרך הנכונה להתקדם להצליח. כל הכבוד היתה לכם שנה מאתגרת ולמרות הקשיים והשיבושים הצלחתם להמשיך להוביל ולסיים בהצלחה.

 

הזוכים:

נועה שטיינר – מדעים ואומנויות ע”ש יצחק רבין, נהריה. נועה פעילה בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו במסגרתה מרכזת את סניף נהריה. במסגרת תפקידה מנהלת את הצוות המוביל של הסניף, שמירה על קשר עם גורמי חוץ רבים והוצאה לפועל של תכנית העבודה השנתית. נועה הייתה ממקימי הסניף, והיא הובילה תהליך זה ללא ליווי של רכז בוגר בסניף. נועה חברה במועצת הנוער של נהריה מזה שלוש שנים, מרכזת ומובילה פרויקטים רבים כגון ערבי מתגייסים, התנדבות עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים, זיכרון בסלון ועוד. בנוסף,  נועה  פעילה במועצת התלמידים הבית ספרית והובילה פרויקטים בבית הספר.

איל רשף – תיכון שמעון בן צבי, גבעתיים. איל פעיל במועצת התלמידים הבית ספרית ומוביל  פעילויות במסגרתה. בנוסף, פעיל בשתי תנועות נוער, תנועת הצופים וכנפיים של קרמבו. במסגרת הצופים אייל מדריך שכבת ז’ בשבט ואחראי בטיחות. בכנפיים של קרמבו משמש איל כחונך של תלמיד בכיתה א’. בשנה האחרונה, פיתח אייל אפליקציה חברתית שתסייע לבני הגיל השלישי להתמודד עם מטלות הבית ותיקונים קלים, קניות וסיוע בהשגת עזרה יומיומית. בנוסף, השתתף איל בקורס התאחדות הצופים המשלב בני נוער מכל המכרזים בארץ (דרוזים, צ’רקסיים , מוסלמים, נוצרים ויהודים). איל לומד תואר ראשון בהנדסת חשמל ופיזיקה באוניברסיטת בר אילן.

נבות דביר מרדכי – הכפר הירוק, כפר סבא. דביר יזם ומנכ”ל של חברת סטארט-אפ אשר פיתחה מערכת שיודעת לזהות ולמנוע הירדמות של נהגים בזמן הנהיגה. דביר השתתף בתחרות המדע והטכנולוגיה של אוניברסיטת  בייג’ינג  וזכה במקום השני,  והיה התלמיד הראשון בעולם שזכה בפרס תעשייה סיני (אשר עד לאותו רגע ניתן לסינים). דביר מתנדב כמנטור של מעל ל – 100 תלמידים במסגרת האקדמיה הטכנולוגית של הכפר הירוק. בזכות החניכה של דביר, הצליחו השנה לזכות כחמש קבוצות מטעם הכפר בתחרות המדע והטכנולוגיה בבייג’ינג. בנוסף, דביר משמש כדירקטור של חברת סטארט-אפ מטעם משרד החינוך והוא חבר בפורום יעוץ הנוער שלו. בנוסף, דביר פעיל במועצת התלמידים ואחראי בהתנדבות על מנגנון המשוב הכלל כפרי ומנהל את הקשר מול ההורים . דביר תרם לתלמידי מגמת מדעי המחשב והעביר להם שיעורים פרטיים בהתנדבות. דביר יצא למשלחת לגרמניה במסגרת חילופי נוער ומסייע למשלחות המתכוננות לתחרויות בחו”ל.

יהל כתובים – הרב תחומי למדעים ואומנויות, חדרה.  יהל חניכה בשנה השלישית בפרויקט היזמות של רשת עמל ועמותת ‘יוניסטרים’ ,שמטרתו הענקת כלים לעולם היזמות והעסקים לבני נוער מהפריפריה וקידומם להצלחה. יהל משמשת כמנכ”לית חברה בשנתיים וחצי האחרונות. המיזם שאותו מובילה, TEENCH נועד לבצע מהפיכה שתגרום להוזלה משמעותית במחיר הממוצע הנוכחי של שיעור פרטי. השנה יהל  מכהנת  כחברה  בדירקטוריון  אליפות ה starcup ומייצגת והעיר בה גרה. תפקידו של הדירקטוריון הוא להשמיע את קולם של המשתתפים בתחרות בפני המנהלים ולחשוף נערים רבים לתחרות ולסייע להם בפיתוח מיזמים. בנוסף, יהל השתתפה בפאנל בשם “מחשבת מסלול מחדש – אנשי הייטק וחינוך למען שוויון מגדרי במגמות הטכנולוגיות”. יהל כנציגת התלמידות מכל הארץ כתלמידה הלומדת שני מקצועות טכנולוגים במטרה לעודד תלמידות כיתה ט’ לבחור במקצועות אלה ולסייע לאנשי חינוך למצוא פתרון למצב הקיים.

נועה מילר לברן- תיכון דמוקרטי קשת, זיכרון יעקב . נועה פעילה במספר ועדות מרכזיות בבית הספר: ועדת מורים במסגרתה אחראית על מיון וקבלת אנשי צוות חדשים וטיפול בתלונות על המורים, ועדת איתור וליווי מנהל במסגרתה אחראית על מיפוי צרכי בית ספר, איתור, מיון וקבלה לתפקיד של מנהל בית הספר. נועה נבחרה לקחת חלק ב”צוות מוביל תיכון”  צוות תלמידים המעורב בקבלת ההחלטות הבית ספרית, זו השנה השנייה ברציפות. נועה הייתה המובילה המרכזית של פרויקט “ספטמבר אחרת” בו התקיימה בבית הספר מערכת ייחודית. התלמידים, בהובלתה של נועה, בנו במהלך הקיץ מערכת ייחודית לחודש זה השמה דגש על פעילות חברתית, היכרות מעמיקה יותר ולמידה מחיבת אופקים. בנוסף, יזמה נועה מיזם בקהילה לאיסוף מזון לפליטים ושיבוץ התנדבויות בגן הפליטים בדרום ת”א.

נעמה אל על – אורט, קריית ביאליק. תלמידת כיתת נחשון וחברה במועצת התלמידים. נעמה משתתפת בפרויקט “מהנדסות העתיד”. בנוסף, השתתפה בפרויקטים רבים המעודדים העצמה נשית, מנהיגות ותרומה לקהילה, ביניהם: פרויקט יובלים, צועדות קדימה ועוד. בנוסף, השתתפה בהאקתון טכנולוגי בו הייתה חלק מקבוצה אשר הגתה המצאה טכנולוגית שתשפר את איכות חייהם של חירשים, המצאה אשר זכתה במקום הראשון בתחרות ארצית וזיכתה את חברי הקבוצה בתמיכה לפיתוחה. נעמה השתתפה בפרויקט “שרים באהבה”, להקה שהוקמה שלא למטרות רווח וההכנסות מההופעות הן תרומה למשאלת לב. מכהנת כרש”גדית בצופים ונבחרה לקבל תעודת מצטיינת ראש העיר בשל הישגיה הלימודיים.

שחר פרץ – דמוקרטי חדרה, כפר יונה.  שחר לוקחת חלק בניהול השוטף בבית הספר דרך וועדותיו. השנה, היא חברה בצוות הפרלמנט של  בית הספר ומובילה את הדיונים בוועדה. בעבר, הייתה חברה ויו”ר ועדת מורים שתפקידה לגייס צוות לבית הספר, הערכת מורים וטיפול בתלונות. שחר יזמה והובילה פרויקטים שונים בבית הספר: יצרה והפיקה מסע ישראלי-דמוקרטי בית ספרי, הובילה את בית הספר לרפורמה בתהליך המלמד לתעודת הבגרות, הובילה מפגשים עם תלמידים ערבים וילדים פליטים והפיקה ערבי מחול ותערוכות אומנות. בנוסף, שחר מדריכה בתנועת הנוער תרבות העוסקת בהנגשה של אומנות לילדים ביישובי הפריפריה. שחר מדריכה קבוצת ילדים בכיתות ז’-ח’ בעיר נתניה. בנוסף, שחר פעילה במפגשים ובמחנות קיץ של פורום המשפחות השכולות הישראלי – פלסטיני למען שלום, פיוס וסובלנות. בנוסף, לפני שלוש שנים פנתה שחר לקרן לידידות ומאז נפגשת עם קשישה בעיר חדרה פעם בשבועיים.

כרמל ברק – תיכון שמעון בן צבי, גבעתיים. כרמל פעיל בתנועת “כנפיים של קרמבו” במסגרתה הדריך קבוצה והשנה מכהן כחונך. בנוסף, פעיל בתנועת הצופים ומכהן כרשג”ד. כרמל הקים פרויקט בשיתוף הוסטל לבעלי צרכים מיוחדים במסגרת תנועת הצופים. במסגרת הפרויקט, פעם בשבוע חמישה חברי השכבה הבוגרת מגיעים להוסטל ומעבירים לדיירים פעולה שהם בנו. כרמל הוביל בבית הספר יום בנושא נגישות ע”מ לחשוף את תלמידי ביה”ס לבעלי צרכים מיוחדים ולמושג נגישות.

מאיה קהורי – מקיף על שם אלברוני, ג’דיידה-מכר – מאיה פעילה בקהילת גד’דיידה-מכר במספר מיזמים חברתיים בניהם בולטת מעורבות בפרויקט “מנהיגי השלום”.  כמו כן מאיה מתנדבת עם קשישים, לוקחת חלק בהתנדבויות בכנסייה הקהילתית ובבתי ספר יסודיים בכפרה. בנוסף לאלו מאיה לוקחת חלק בארגון אירועים שונים בבית ספרה ואף משמשת כקפטן נבחרת הכדור-סל הבית ספרית.

עומר עזרן – מקיף ז’, אשדוד– עומר פעילה בתנועת המש”צים בה היא משמשת כמדריכה וכחונכת של פעילים צעירים. בנוסף, עומר לוקחת חלק במגמה ייחודית בבית ספרה ‘משואה לתקומה’ המוקדשת להנצחת השואה ובמסגרתה פועלת עומר כמדריכה, מארגנת אירועים שונים ומייצגת את בית הספר במשלחות בארץ ובחו”ל. כמו כן עומר הינה דמות בולטת בבית ספרה ולוקחת חלק באירועים בית ספריים רבים. בנוסף, עומר משתתפת זו השנה השנייה בתוכנית “צוערים צעירים כחול לבן”, תוכנית מנהיגות ייחודית למען שיפור תדמית מדינת ישראל בעולם.

מוראל חיינה- אורט לילינטל, לוד– מוראל תלמיד כיתת מופ”ת במסלול טכנולוגי המשלב לימודי מערכות ביוטכנולוגיה וביולוגיה. מוראל פעיל במועצת התלמידים הבית ספרית ובקהילה הקראית בעירו, משדר ברדיו הקראי תוכנית אקטואליה, ומשמש כנשיא מועדון “אינטראקט”- איגוד המיזמים החברתיים של הנוער בישראל. כמו כן מוראל משמש כמדריך בתנועת הנוער הקראית, מתנדב במד”א. מוראל יזם והקים את מיזם ‘חרם לא עלינו’. על פועלו זכה מוראל בפרס הצטיינות מחוזי.

נועם נבות-  עתיד תיכון מדעי למנהיגות קהילתית, בית חשמונאי –  נועם פעילה במועצת התלמידים בבית ספרה, במסגרתה פועלת לשיפור חיי התלמיד. נועם פעילה בולטת בתחום המודעות הסביבתית והינה חלק מהנהגת מחאת הצעירים נגד משבר האקלים. כמו כן נועם יזמה והקימה בבית ספרה מספר מיזמים לשיפור המודעות הסביבתית. בנוסף, נועם משתתפת בארגון  “ניר סקול” העוסק בחינוך לרפואה וחיבור בין תלמידים במדינות המזרח התיכון השונות. נוסף לאלו, נועם הקימה מסגרת התנדבותית לשיח בין נערות ובין נשות הגיל השלישי.

שחר וקנין –  הרב תחומי למדעים ואומנויות, חדרה–  שחר משמשת כשגרירה של ארגון ‘מכתבים  של אהבה’ הפועל למען פליטים סורים ולהגברת המודעות למלחמת האזרחים הסורית. במסגרת זו שחר יזמה אירועים בבית ספרה ומערכי שיעור להגברת המודעות בשכבות השונות. שחר אף משתתפת בתוכנית כ”כעביה” תוכנית התנדבותית המפגישה בין ילדי חדרה לילדי הכפר הערבי כעביה ופועלת לצמצום פערים חברתיים. בנוסף שחר משתתפת בקבוצת הדיבייט הבית ספרית, ואף מייצגת אותו בתחרויות ארציות.  לאחרונה שחר הקימה עמותה  המחברת בין בני נוער ובין קשישים בעיר מגוריה, אשר מטרתה לוודא כי תנאי המחייה של הקשישים מכבדים.

שירז בר חיים- אורט אלון, יוקנעם – שירז תלמידת כיתת “נחשון-תלפיות למנהיגות” במסגרת שיתוף ייחודי עם יחידת 8200, שירז מתנדבת פעילה בבית הספר במסגרות חברתיות שונות. בנוסף שירז מתנדבת בארגון מד”א, ואף בארגון “כנפיים של קרמבו” במסגרתו היא משמשת כמדריכה ואף הנהיגה את ההרחבה של הארגון לפעילות בשכבות גלאים נוספות. בנוסף שירז פעילה במד”צים בבית ספרה ופועלת לעידוד בחירה במקצועות מדעיים בקרב תלמידים צעירים.

מטר פישר- מקיף קהילתי, נשר– מטר לוקח חלק פעיל במועצת התלמידים מאז חטיבת הביניים, ואף כיהן כיו”ר המועצה. מטר משתתף במועצת הנוער העירונית של נשר והמחוזית של מחוז חיפה ואף משמש כדובר של שתי המועצות. במסגרות אלו פועל מטר לשיפור חייהם של בני הנוער, יצירת פרויקטים ואירועים לרווחתם ומשתתף קבוע בתהליכי קבלת החלטות בתחום. מטר חבר בתנועת הצופים, בה הדריך בעבר. מטר משתתף בקבוצת התלמידים “נאמני תרבות ישראל” הפועלת לחיזוק הקשר למורשת הציונית יהודית. כמו כן מטר משתתף בפרויקט דיפלומטי “חיים משותפים” בשיתוף עם בתי ספר בבאקה אל גרבייה, משתתף בנבחרת הדיבייט בבית ספרו, בצוות מרו”מ- קבוצת מנהיגות לפיתוח מיומנויות מחשב וסיוע טכנולוגי.

 

תגובה אחת

  1. אף אחד מתל אביב, ירושליים, חיפה או באר שבע.
    הטייה מכוונת או שהנוער בערים הגדולות כל כך גרוע?
    קשה להתייחס לפרס הזה ברצינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.