סיקור מקיף

התקדמות בפרויקט תיירות החלל של וירג'ין גלקטיק: טיסת ניסוי ארוכה למטוס הנושא

מטוס החלל, שפותח במיוחד כדי לשגר את החללית המסחרית הראשונה אי פעם טס שעתיים וחצי בגובה של 18 אלף רגל * המטוס, גרסה שניה של "האביר הלבן" זכה לכינוי Eve ע"ש אמו של ריצ'רד ברנסון, בקרוב מכירת כרטיסים לחלל ב-200 אלף דולרים, גם לישראלים

איב, או האביר הלבן 2, בטיסת הניסוי, מארס 2009 במדבר מוהאבי. באדיבות וירג'ין גלקטיק וגלקטיק דרים ליין
איב, או האביר הלבן 2, בטיסת הניסוי, מארס 2009 במדבר מוהאבי. באדיבות וירג'ין גלקטיק וגלקטיק דרים ליין

חברת "וירג'ין גאלקטיק", המפעילה את תכנית תיירות החלל האזרחית הראשונה בהיסטוריה, הודיעה ביום שישי (27 בפברואר 2009) על הצלחת טיסת המבחן הסופית של "האביר הלבן 2", המטוס החדשני שישא את מעבורת החלל האזרחית הראשונה. מטוס החלל, שפותח במיוחד כדי לשגר את החללית המסחרית הראשונה אי פעם השלים אמש בהצלחה את טיסת הניסוי השלישית שלו מעל מדבר מוהבי שבקליפורניה. מטוס החלל שזכה לכינוי Eve ע"ש אמו של ריצ'רד ברנסון, בעלי חברת וירג'ין ומייסד תכנית החלל האזרחית, טס אמש במשך שעתיים וחצי בגובה של מעל 18 אלף רגל והגיע למהירות מרבית של 140 קשר.

מטוס החלל "האביר הלבן 2" הוא כלי הטיס הראשון אי פעם שהורכב כולו מסגסוגת פחמן וממונע ב-4 המנועים החזקים והחסכניים ביותר שאי פעם יוצרו. בוירג'ין גלקטיק מוסרים כי הצלחת טיסת הניסוי מייצגת קפיצה ענקית בהנדסת חומרים, הנחשבת למפתח המשמעותי ביותר בשיפור טכנולוגיית המסע לחלל.

בנוסף לנשיאת החללית התיירותית SpaceShip2 עד לגובה 50 אלף רגל, ממנו תשוגר לחלל, מטוס החלל "האביר הלבן 2" יבצע ניסויים טכנולוגיים ואף ישגר לוויינים שיטוסו בגובה נמוך ויבדקו את השפעות הפחמן הנפלט לאטמוספרה העליונה.

"זהו באמת כלי תעופה מדהים, ועיצובו האווירודינמי, למרות שאין ספק שהוא נראה מוזר ביותר מהקרקע, מספק חוויית טיסה ייחודית במינה", אומר פיטר סייבולד, טייס הניסוי. " עכשיו הסטרטוספרה היא הגבול ואנחנו נמשיך לבחון את האביר הלבן עד שנעבור את גובה 50 אלף רגל בחודשים הקרובים"

אלירון ירון, מנכ"ל החברה הישראלית "גלאקטיק דרים ליינס", בעלת הזיכיון למכירת טיסות חלל מסחריות בישראל, עקב מקרוב אחרי הניסוי המוצלח: "החזון של ברנסון להפוך את החלל לנגיש לכל אדם קרוב מתמיד להתגשם וזהו יום היסטורי לא רק לחברה, אלא גם לעולם. כעת ברור כי הפרויקט השאפתני הזה אינו רק מציאותי אלא גם קורם עור וגידים. בסוף השנה יבוצע הניסוי האחרון במסגרתו יחברו את החללית SS2 למטוס החלל ולאחר שיוכח שהטיסה היא בטוחה יהפוך הפרויקט למבצעי. תיירי החלל הראשונים יהנו משלושה ימי הכנה טרום הטיסה והתאקלמות לשינוי בכוחות הכבידה, לאחר מכן ישוגרו אל מחוץ לאטמוספרה במהירות הגבוהה פי 8 ממהירות הקול. למרות שהמחיר כרגע עומד על 200 אלף דולר, אין לי ספק כי בקרוב נמכור את כרטיס המעבורת לאזרח הישראלי הראשון שיטוס לחלל "

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

17 תגובות

  1. מטר 1 = 3.28 רגל
    1 קשר = 1.85 קמ"ש

    18 אלף רגל = 5487 מטר (5.5 ק"מ)
    140 קשר = 259 קמ"ש

  2. "מעל 18 אלף רגל והגיע למהירות מרבית של 140 קשר"

    תקשיבו, לא כולם גדלו בחיל האוויר ולא כולם היו טייסים, רצויי לציין גם יחידות של קילומטרים וקמ"ש למי שפחות מתמצא, תודה.

  3. אני חושב שהארץ שופעת יזמים בעלי דימיון ותעוזה, אני בטוח שאנשים צחקו על אלירון ירון ,גיל שוויד וכאלו בסוף הם צוחקים על כולם.

  4. פרוייקט מבורך, לא בגלל שעוד עשירים יטוסו לחלל, אלא כיוון שזהו חלוץ לשינוי החיוני בנושא החלל – העברת היוזמה לשוק הפרטי ושימוש בכוחות השוק כמנוף לפרוייקטים בחלל.

  5. הנה רעיון, הם צריכים לעשות הגרלה כמו הלוטו (רק עם יותר סיכוי… ויותר זול אולי).
    מי שזוכה בהגרלה, טס.

  6. מה העשירים יעשו בחלל? הרי אין שם שופינג!
    זה לא הגיוני שאיש עשיר יטוס לחלל כי הוא מפסיד את היתרון היחסי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן