פסטיבל על כוחות וכוחות על יתקיים בפסח במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים

גיבורי על ישראלים, מוצגים פעילים, מופע כוחות נסתרים, משחק ניחושים “איזה גיבור על אתה” ועוד יוצגו בפסח במוזיאון

סבתא גיבורת על, מתוך אירועי פסח על כוחות וכוחות על במוזיאון המדע בירושלים. איור: מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד

בחג הפסח יתקיים במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד בירושלים פסטיבל על כוחות וכוחות על.
במוקד הפעילות תוצג תערוכת הכוחות הסמויים מן העין, בה עבודות אמנות של גיבורי על ישראליים, ומוצגים פעילים שמזמינים התנסויות וירטואליות ואשליה של כוחות על: לעוף ולהתגבר על כוח המשיכה, לקפוץ בחבל וירטואלי, להתנדנד על נדנדה צוחקת, לגדול ולקטון בתוך מיצג צלליות ועוד.

פעילויות נוספות שיתקיימו במוזיאון:

• הדגמת מדעית: על כוחות וכוחות על – מה היה קורה אילו היו לנו כוחות על כמו סופרמן?
    הילדים ילמדו על פיתוחים טכנולוגיים המגבירים את יכולותינו.
  • מופע באודיטוריום: “סופר דוקטור מולקולה”- מופע מדעי הומוריסטי חדש של ד”ר מולקולה המוכר והאהוב שיוצא לחשוף את הכוחות הנסתרים בעולמנו בעזרת הילדים. לילדים מגיל ארבע. (בתוספת 20 ₪).
  • סדנה למשפחות: יכולות על של בעלי חיים – מה היה קורה אילו הייתה לנו שמיעה של ינשוף או ראיה של נחש? היינו הופכים לגיבורי-על.
  • הדגמה מדעית: “כוחו של נער החשמל” – מהם הכוחות האלקטרומגנטיים הקובעים את מבנה החומר ושולטים בסדרי עולם? על ברקים, מגנטים וחשמל סטטי.
  • הפעלת “שחקו אותה גיבורים” בתערוכה “שם הmeשחק”- בין המוצגים מסתתרים גיבורי-על: אתם מוזמנים לנחש איזה גיבור-על אתם, ב-21 שאלות, להמציא סיפורי גבורה מוכרים ומוכרים פחות ולהכיר גיבורי-על מהעולם העתיק.
  • פינת בניה “לראות כמו ברווז”- מרחיבים את שדה הראיה – מכינים משקפיים שמאפשרים לראות גם מאחור (הידעתם כי לברווז שדה ראיה של 360 מעלות?) ולוקחים הביתה למזכרת

תערוכות רצות: “הכוחות הסמויים מן העין”, “מקורות המים”, “חוקרים מים”, “מים בירושלים”, “לגעת במים”, “מנוף לגילוי”, “מדע זה כל הסיפור”, “פנס חושך”, “מה הקשר”, “שם הmeשחק”, “סיבוב בלונה פארק”, “לאור החשמל”, “בא בחשבון”, “אשליות”.

פעילות פסח תתקיים בין התאריכים, 28.3 – 14.4