סיקור מקיף

ספייס אדוונצ'רס: הסעת תיירי החלל לתחנה תימשך למרות הגדלת צוות התחנה

כך אומר מנכ”ל החברה אריק אנדרסון במסיבת עיתונאים טלפונית ביום שישי. הוא גם מדווח כי טיסתו של צ'ארלס סימוני הוארכה ביום בשל מזג אוויר קשה הצפוי באיזור הנחיתה

חללית סויוז עוגנת בתחנת החלל. צילום: נאס''א
חללית סויוז עוגנת בתחנת החלל. צילום: נאס''א

בעוד נאס”א וסוכנות החלל רוסית מזהירות כי עם הגדלת צוות תחנת החלל משלושה לששה אנשים, לא ניתן יהיה למצוא מקום לתיירי חלל על טיסות הסויוז, אמר אריק אנדרסון, מנכ”ל ספייס אדוונצ'רס אמר במסיבת עיתונאים ביום שישי כי הפרויקט ימשך.
“ספייס אדוונצ'ר מצפה להמשיך לספק הזדמנויות טיסות לתחנת החלל, גם כאשר הצרכים הלוגיסטיים וצרכי הצוות יתפתחו” אמר אנדרסון. “אנו מתכננים לעשות זאת בשתי דרכים, ראשית באמצעות מימון משימות סויוז פרטיות שבכל אחת מהן יישמרו שני מושבים לנוסעים בתשלום. התוכנית נעה קדימה במהירות ואנו צופים כי השיגור הראשון יוכל להתבצע בשנת 2012. האפשרות השניה היא שנשריין את המקום השלישי על גבי סויוז שיתאפשר לנו מפעם לפעם.”
המושב השלישי בסויוז נועד לאפשר את הרחבת צוות תחנת החל אך מפעם לפעם תהיה הזדמנות בה המושב השלישי יהיה ריק” אמר אנדרסון. “קשה לדעת בדיוק, אך אנו מאמינים כי אלו יהיו זמינים בעתיד.”
אנדרסון אמר כי ספייס אדוונצ'רס קיבלה מידע חדש אודות מושב פנוי בטיסת סויוז TMA-16 המתוכננת ל-16 בספטמבר 2009. “למדנו מרוסקוסמוס כי המשוב לא ישמש להטסת קוסמונאוט מקזחסטן וכי הם שוקלים שותף אחר או קוסמונאוט רוסי אחר. מוקדם מדי לאשר אם הזדמנות כזו אכן קיימת, אך אני מזכיר אותה” אמר אנדרסון.
כשנשאל האם החברה תהיה מוכנה בהתראה כה קצרה, תשובתו היתה מעורפלת אך הוא הזכיר את אסתר דייסון וניק האליק, שהתאמנו כגיבוי לטיסות כתיירי חלל והם יכולים לשמש כמועמדים אפשריים.

באשר לאפשרות הראשונה – מימון טיסת סויוז, אנדרסון מאמין כי הדבר יהיה אפשרי משום שבעבר הרוסים הצליחו לבצע יותר משתי טיסות סויוז בשנה לתחנת החלל. הוא גם סבור שגודל צוות של ששה אנשים לא יהיה קבוע ועשוי לפחות מפעם לפעם בשל בעיות תקציב וכמה זמן כל אסטרונאוט יכול לשהות בתחנה.” אמר. “לפיכך יש סבירות שייפתחו הזדמנויות מפעם לפעם.

באשר לעליה בתעריף הטיסות אמר אנדרסון: “המחירים אכן עלו ואני מאמין שהמגמה תימשך. ישנם גורמים אינפלציונים שהעלו את העלויות ולכן אני מאמין שהעליה תימשך.” עם זאת והסיף כי גם החברה שלו, כמו כל החברות בעולם נפגעו מהמשבר הכלכלי, אך סוג האנשים שמעונינים בטיסה לחלל הם אנשים החושבים לטווח ארוך וכאלה שהיה להם עניין ארוך טווח בהגעה לחלל לא יגרמו למשבר הכלכלי לשנות את מחשבתם. מדובר בתהליך שאורך זמן רב, וישנו עדיין עניין ציבורי. כאשר המצב הכלכלי יתהפך, אני בטוח שנוכל לראות גידול בביקוש.”

אנדרסון אמר כי כולם בספייס אדוונצ'ר מתרגשים מצ'ארלס סימוני הנמצא בימים אלה בתחנ החלל הבינלאומי במהלך טיסתו השניה, וששהייתו הוארכה ביום בשל מזג אוויר קשה באיזור הנחיתה. “הוא היה די עסוק בפעילויות המשימה, סיוע לאנשי הצוות המקצועי של תחנת החלל והתנדבות לסייע להם בתפקידיהם” אמר אנדרסון. “בנקודה זו אנו גאים בכך שסיפקנו ששה אנשי מקצוע לתחנה בשבע טיסות, וגם נתנו לנוסעים למלא את חלומם לטוס בחלל. אני גאה במה שספייס אדוונצ'ר עושה ובשותפים שלנו ואני נרגש אודות הצפון בעתיד.” סיכם אנדרסון.

מקור: מסיבת עיתונאים טלפונית של ספייס אדוונצ'רס, 3 באפריל 2009

לידיעה ביוניברס טודיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.