סיקור מקיף

החללית הפרטית הראשונה בהיסטוריה עברה בהצלחה נחיתת מבחן מאויישת

SPACESHIPTWO החללית הפרטית הראשונה בהיסטוריה (של קבוצת וירג'ין) עברה בהצלחה טיסה חופשית מאויישת, בגובה של 13,700 מטר

ניסוי נחיתה, SPACESHIPTWO, אוקטובר 2010. צילום: יח"צ, וירג'ין גלקטיק
ניסוי נחיתה, SPACESHIPTWO, אוקטובר 2010. צילום: יח"צ, וירג'ין גלקטיק

SPACESHIPTWO;החללית הפרטית הראשונה בהיסטוריה (של קבוצת וירג'ין) עברה בהצלחה טיסה חופשית מאויישת, בגובה של 13,700 מטר. במהלך ניסוי ראשון מסוגו, המהווה לא פחות מאשר אירוע היסטורי, החללית דאתה באוויר במשך 11 דקות, כשעל סיפונה שני טייסים – פיט סיבולד ומיק אלסברי, ונחתה בשלום במסלול הבית שלה במדבר מוהאבי בקליפורניה. ובישראל, מתקדמות ההכנות למכירת כרטיסים לטיסות חלל

וירג'ין גלקטיק, חברת בת של הקונצרן העולמי וירג'ין, העוסקת בפיתוח חלליות פרטיות למטרות מסחריות ותיירותיות, הכריזה הלילה על סיומה המוצלח של טיסת המבחן החופשית המאויישת הראשונה של ספינת החלל הפרטית הראשונה מדגם SpaceShipTwo, אשר קיבלה מבעלי וירג'ין, המיליארדר סיר ריצ'ארד ברנסון, את השם רב המשמעות Enterprise.

טיסת המבחן נועדה לבחון שתי אבני דרך מרכזיות בטיסה בטוחה לחלל: שחרור נקי של החללית מהמטוס המיוחד הנושא אותה עד לגובה שיגור לחלל (אסטרטגיה ייחודית שפותחה כדי לחסוך בעלויות השיגור), ולבחון את תפקוד החללית וטייסיה בזמן "טיסה חופשית" – כלומר, דאייה ללא שימוש במנועים. במשך 11 דקות, דאו טייסי החללית, שנבנתה כדאון בעל יכולת הטיסה בגובה הרב ביותר בעולם, ללא שימוש במנועים, עד שהשלימו נחיתה רכה ומוצלחת במדבר מוהאבי.

וירג'ין גלקטיק גבתה כבר מ- 370 לקוחות דמי קדימה על כרטיס טיסה לחלל, בערך מצטבר של כ- 50 מיליון דולר. בימים אלו נערכת החברה לטקס חנוכת מסלול ההמראה של החללית, "נמל החלל אמריקה" שבניו מקסיקו, ב- 22 לאוקטובר 2010.

ובישראל מתקדמת ההיערכות לקראת הטסת תיירי חלל ישראלים בטיסות וירג'ין גלקטיק, כאשר חברת "גלקטיק דרימליינס" הישראלית, הזכיינית הרשמית של וירג'ין גלקטיק בישראל, נערכת לתחילת מכירת כרטיסי טיסה. "טיסות הניסוי הרבות מראות את החשיבות הרבה שוירג'ין מייחסת לבטיחות התעופה, העומדת בראש מעייני החברה. נתחיל בטיסות המסחריות רק אחרי שנהיה בטוחים שנוכל לדאוג לשלומם של לקוחותינו. הגידול בעולם במספר הלקוחות שמתקרב ל 400 מראה את הפוטנציאל והמשיכה של תיירות החלל, שאין ספק שתתפתח רבות בעשור הקרוב" אמר אלירון ירון, מנכ"ל "גלקטיק דרימליינס", שהיה בין עשרות זכייני וירג'ין שצפו בטיסה בשידור אינטרנט מיוחד.

סר ריצ'רד ברנסון, מייסד קבוצת וירג'ין, אשר נכח במהלך הטיסה המוצלחת, הוסיף "זה היה אחד הימים המרגשים ביותר בכל ההיסטוריה של וירג'ין. בפעם הראשונה מאז שהתחלנו בפרויקט בשנת 2004, צפיתי בחללית המסחרית המאוישת הראשונה בעולם נוחתת על המסלול וזה היה רגע גדול. עכשיו, השמיים הם כבר לא הגבול ואנו מתחילים את תהליך הדחיפה אל מעבר לגבול הסופי של החלל עצמו בשנה הבאה. "

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15 תגובות

  1. 1-המיליארדר לא אנטישמי,למה אתם חושבים שכל אחד ששוחה בכסף הוא אנטישמי?
    2-מה הקשר בין מעבורת חלל לבין אלוהים?זה לא כאילו שאלוהים באמת קיים וזה יכאב לו אם המעבורת תעבור דרכו.

  2. ל 10 – כל דבר והמטרה שלו. גימיני הייתה חללית דו מושבית שהקיפה את כדור הארץ, המטרה הייתה הירח. והמטוס חללית הזה, ממשיך את התחרות שהייתה לגעת בחלל פעמים ולשוב, רק הפעם עם שישה נוסעים. זה קצת דומה לטיפוס על האברסט בשעתיים, המראה מיוחד, ולא הרבה זוכים ליראות את זה.

    אבל זאת התחלה צנועה להמשך מבטיח.

  3. ועוד, לפני שכותבים כותרת כזו יש לקחת בחשבון את האפשרות שלחיים בכוכבים אחרים יש חלליות פרטיות.

  4. משטח הכיחוך על המסלול שמחליף את הגלגל הקדמי הוא לבלימה (לחסוך מערכת בלמים כבדה…) 

  5. סה"כ לבנות גוף שאינו כדור או קפסולה שיכנס מהריק לאטמוספירה, זאת משימה מכובדת מאוד. רק האמריקאים התמודדו עם זה, לרוסים נגמר הכסף והחשק לאחר ניסוי אחד בלבד [מעבורת שלהם] והם נישארו עם טכנולוגיה בטוחה של סויוז שה כמעט אבן ומצנח.

    מטוס עם כנפים וזנב שכזה, זה עסק מעניין מאוד. נקווה כי ההמשך יהיה מוצלח!

    דורון.

  6. א. 13 ק"מ זה הגובהה שבו שיחררו את המטוס בטיסת הניסוי הראשונה. המטוס-חלל חוזר מהטיסה ל 100 ק"מ בגלישה ללא מנוע, לכן למעשה הטיסה הזאת הייתה ניסוי טיסה ראשון "שרכב" על סוף פרופיל הטיסה [שבישבילה נועד המטוס]

    ב. 100 ק"מ זה גבול החלל, זה מחוץ לחלקים הגבוההים של האטמוספירה. בגבהיים האלה אין אוויר לכנפיים של המטוס, והוא טס כחללית [זמן מה] כל הניהוג אינו אווירודינמי אלה נעשה ע"י סילוני גז [מנועים קטנים] הממוקמים בחלקים שונים של המטוס.

    ג. גלגל האף באמת ניראה מוזר, למעשה כל הכלי הוא רך מאוד, זה לא המעבורת שניבנת כמשאית כבד בדרך לחלל. המטען המועיל של מטוס חלל זה הוא 8 אנשים, זה בערך 800 ק"ג. הכל בנוי לחיסכון במשקל.

    דורון

  7. ראיתי את הסרטון, מעניין, מדוע גלגל החרטום של המטוס הזה הוא כל כך פיצפון? זה נראה כאילו החרטום יושב על מוט קידמי שאין בו שום גלגל… מוזר.

  8. אני לא מבין איפה בדיוק פריצת הדרך הגדולה, המטוס/חללית המדובר טס בסך הכל בגובה של 13 ק"מ, שזה בערך גובה הטיסה של מטוס נוסעים סטנדרטי בויינג 747, זה רחוק שנות אור מהגובה שנחשב לגבול החלל שזה 100 ק"מ מעל הקרקע. אז על מה בדיוק המהומה ומדוע זה זוכה בכלל לכותרות?

    נ.ב – מישהו יכול באמת לאשר שריצ'רד ברנסון הוא אנטישמי??! זה ממש מפתיע אותי כי עד עכשיו מאד הערכתי את האיש הזה, אני ממש מקווה שזה לא נכון…

  9. ע"ת"רה ליושנה – בור ועם הארץ. על כמוך נאמר: אין בור ירא חטא ולא עם הארץ חסיד. אז איך אתה רוצה לעבוד את האלוקים? וחוץ מזה – מי רועה בשדות זרים?

  10. בס"ד
    המדובר באנטישמים מוצהרים – ברונסון זה הוא מנוול וחבר של אחמדיניג'אד.
    עם ישראל יש לו את עבודת האלוקים ובזה הוא צריך להצטיין ולא לרעות בשדות הגויים האנטישמים.

  11. אהה, איזה עבודה אלגנטית, ואיזה צניעות של חברה פרטית רזה. נקווה כי ההמשך יהיה ללא תקלות מיותרות. זה ניראה אלגנטי, נחיתה כל כך רכה של רכב החלל.

    http://www.virgingalactic.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן