סיקור מקיף

פרוסט אנד סאליבן: ב-2007 יגבר האימוץ של RFID

מסקר שערכה פרוסט אנד סאליבן עולה, כי שוק ה-RFID בארה”ב צפוי לצמוח בקצב משולב של קרוב ל-20% לשנה

קיי. סי. ג'ונס, InformationWeek
 
 
בשש השנים הקרובות צפוי השוק של טכנולוגיית הזיהוי בתדר רדיו (RFID) בארה”ב לצמוח בקצב משולב של קרוב ל-20% לשנה – על פי תוצאות מחקר שפרסמה חברת פרוסט אנד סאליבן. ובכל זאת, עסקים רבים עדיין אינם ערוכים להתמודד עם הצמיחה, על פי סקר שערך האיגוד של תעשיית המחשבים וההיי-טק (CompTIA) בארה”ב. 75% מהחברות שהשיבו לסקר של CompTIA ציינו שאין להן די עובדים מיומנים בתחום ו-80% העריכו שהיעדר המיומנות עשוי לפגוע בקצב האימוץ של טכנולוגיית RFID.

דייוויד זומר, סגן נשיא לסחר אלקטרוני ופתרונות תוכנה באיגוד CompTIA, מציין שגורמים רבים מעודדים את הצמיחה של טכנולוגיית RFID – ובכלל זה הגיבוש של תקנים אחידים, תמיכה הדדית וירידת מחירים – אך חברות חייבות להכשיר את עובדיהן על מנת למצות את מרב היתרונות מהטכנולוגיה.

“מחירי התגים, השבבים והאנטנות ירדו לרמה של 10 עד 17 סנטים ליחידה, בהתאם לאופן בו מיושמת הטכנולוגיה, והמחירים יוסיפו לרדת עד שיגיעו לרמות אטרקטיביות ביותר”, מעריך זומר. בשנת 2007 יוכלו הצרכנים להבחין ביותר תגים על המוצרים עצמם – ממכשירי אלקטרוניקה מהקצה העליון ועד תרופות – ובהמשך גם במוצרים יום יומיים יותר.

“בשלב הראשון יוצמדו התגים למוצרים יקרים שקל לזייף”, אומר זומר. “יחלוף עוד לא מעט זמן עד שהם יוצמדו לשפופרת של משחת שיניים. זו שאלה של זמן ומחיר”. כשיגיעו התגים גם למוצרי הלבשה, סביר להניח שבקופות יותקנו מכשירים שישמידו את התג. אולם, חברות חייבות להכשיר את העובדים לשימוש בטכנולוגיה. “רק מעטים יודעים כיצד להצמיד תגים באופן שמקל על הקריאה וכיצד להגדיר את הקוראים על מנת שיפעלו כהלכה”, אומר זומר. הוא קורא להכשיר את מתקיני הפתרונות וגם את משתמשי הקצה.
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.