רנו תפתח בארץ את המכונית החשמלית

נציגי רנו והמדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, חתמו השבוע בטקס חגיגי על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי * במסגרת ההסכם תפותח בארץ המכונית החשמלית בפרויקט אותו יוזם שי אגסי

נציגי רנו והמדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר חתמו השבוע בטקס חגיגי על הסכם לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי. הטקס התקיים בבית הנשיא במעמד נשיא המדינה מר שמעון פרס; נשיא רנו העולמית, קרלוס גוהן ושגריר צרפת בישראל, ז'אן-מישל קאזה.

רנו מצטרפת לשבע חברות גלובליות נוספות שכבר חתמו על ההסכם במסגרת תוכנית שמפעיל המדען הראשי עם תאגידים רב לאומיים.

על פי ההסכם, רנו, שהיא יצרנית רכב גלובלית הפועלת ב-118 מדינות בעולם, תוכל לתמוך יחד עם המדען הראשי בחברות ישראליות נבחרות, המפתחות טכנולוגיות בתחום רכב ידידותי לסביבה ובמיוחד בתחום הרכב החשמלי.

רנו תעניק לחברות הישראליות, אשר ייבחרו על ידה להשתתף בתוכנית ויזכו לתמיכה בחלק מהוצאות המו"פ מן המדען הראשי, תמיכה טכנולוגית ושיווקית נוספת. המדען הראשי יסייע לרנו באיתור טכנולוגיות מתאימות, המפותחות בישראל.

נשיא המדינה, שמעון פרס, בירך את רנו על יוזמת הרכב החשמלי שלה (אשר הובילה את החברה להצטרף למסגרת השת"פ עם המדען הראשי), עת הציג את חזונו להקטנת תלותה של המדינה בנפט ומעבר לתחבורה ידידותית לסביבה.

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, הדגיש כי טכנולוגיות להגנה על הסביבה ולהקטנת התלות בנפט עלו בשנים האחרונות למקום גבוה בסולם העדיפויות של משרדו.

אנו פועלים לעידוד חברות ישראליות לייצר מוצרים יותר "ירוקים" ופחות מזהמים ולפתח טכנולוגיות להקטנת פליטת המזהמים, לחסכון באנרגיה ולהפקת אנרגיה מתחדשת בשיטות ידידותיות לסביבה.

מיזם המכונית החשמלית של רנו בישראל, אשר היווה את הטריגר להצטרפותה לתכנית השת"פ של לשכת המדע"ר, משתלב היטב במדיניות זו, מוסיף ד"ר אופר ואף עשוי להוביל לפריצת דרך משמעותית בתחום תחבורה ירוקה בישראל ובעולם כולו.

מנהל תכנית השת"פ עם תאגידים רב-לאומיים בלשכת המדע"ר, יעקב פישר, מסר כי יפעל כעת יחד עם אנשי רנו להגדיר תחומי עניין ספציפיים, בהם מעוניינת רנו לרכז את מאמצי הפיתוח העיקריים. בקרוב נפרסם קול קורא לחברות הישראליות, הפועלות בתחום, להגיש הצעות לשיתוף פעולה במו"פ עם רנו, ציין פישר.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

8 תגובות

  1. סתם יזם זריז שעושה כסף מהבהלה לירוק
    לו באמת רצו לעודד רכב חשמלי היו מאשרים לייבא לארץ את עשרות הדגמים של מכוניות מיני מונעות בחשמל הנפוצות באירופה ללא מיסים.
    כך היו פותרים את הבעיה מיד ומרוויחים את הקטנת הצפיפות בכבישים כי הרכבים האלו קטנים אפילו ליד סמארט. זה יותר הגיוני ממשפחתית בגודל מלא כבדה ובזבזנית במקום ובאנרגיה כי היא סוחבת משקל רב שמשתמשת במערכת חשמל קניינית כך שהיזם שולט על כל התהליך(אתה לא יכול להטעין מהרשת רק מנקודות של היזם) רק מה ככה אף אחד לא ירוויח

  2. ניתן לספק את כל החשמל הנחוץ לטעינת מאות אלפי
    המכוניות בעתיד על ידי בנית עוד כורים גרעיניים

  3. אפשר לבנות תחנת כח על חמין…
    אנשים אוכלים חמין בשבת ויש גז לכל השבוע.

  4. כל עוד אנו משתמשים בדלק שיוצא ממעמקי האדמה אנו ממנים לערבים את רכישת הנשק והורסים את כדור הארץ.
    היום יש טכנולוגיות זולות להפקת חשמל מאור השמש ומכוח הרוח.
    שמש יש לנו בשפע.

  5. ל"מה חדש", כמו שאמרת נצילות המנוע יותר טובה, וגם נצילות חברת חשמל יותר גבוה מכל מנוע בנזין כך שנרוויח בזיהום.
    בנוסף לזה הזיהום יהיה באזור תחנות הכח ולא בתוך הפרצוף שלנו ברחובות, מה שיעשה אויר יותר נקי בערים.

  6. המכונית החשמלית היא רעיון נהדר
    הנצילות של המנוע החשמלי גבוה בהרבה ממנועי בנזין ,
    סולר
    אם יצליחו להוריד את מישקל, נפח סגולי של המצבר כך שיעשה כ – 500 ק"מ בטעינה אחת בלי שהמצבר יתפוס יותר נפח ממיכל דלק אז היא תחליף את מכוניות הבנזין.
    נשארה בעיה אחת
    אם נניח מאה אלף או יותר מכוניות חשמליות יטענו את עצמם במשך הלילה אז צריכת החשמל בתחנות הכוח תעלה
    הם יצרכו יותר מזות/פחם זיהום האויר יעלה
    אז מה הירוחנו ב"ירוק"?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן