סקס בחלל – לא בחלליות של נאס”א

פרופסור מפלורידה המשמש יועץ לנאס”א מציע לאפשר קיום יחסי מין בחלליות, נאס”א בתגובה: איננו עוסקים בכך * מומחי אתר יוניברס טודיי: ישנן בעיות אתיות ומעשיות רבות המונעות זאת

ככל הנראה בין המתעניינים בטיסות תת מסלוליות שיציעו חברות מסוגן של וירג’ין גלקטיק ומתחרותיה עשויים להיות זוגות בירח דבש, ויתכן שאולי אחד הזוגות הללו ינסה גם לקבוע שיא גינס ולהיות הראשונים המקיימים את מצוות פרו ורבו בחלל, ואולם יועץ של נאס”א טוען כי למשימות ארוכות למאדים או לשהות ארוכה על הירח, על הסוכנות להקצות אפשרות לפרטיות ולהתיר סקס.

ד”ר ג’ייסון קינג, יועץ לנאס”א ופרופסור באוניברסיטת אמברי-רידל לאווירונאוטיקה בפלורידה, אמר בראיון שהתפרסם היום בסאנדיי טלגרף כי משימה למאדים הלוך ושוב עשויה לארוך שלוש שנים, וקשה לאסור על גברים ונשים להתנזר במשך תקופה כה ארוכה. לדבריו על סוכנויות החלל לחקות את מה שעשו חוקרי הקוטב הראשונים שלקחו איתם בני זוג.

איאן אוניל, מאתר יוניברס טודיי מוסיף כי ישנה גם שאלה אתית באשר לאפשרות להריון בחלל. בדיקות באפס כוח משיכה על עוברי חולדות הראו ירידה בהתפתחות השלד והמוח. ההשפעה על עוברי אדם תישאר בגדר מסתורין. קיים תמיד חשש להריון מכיוון שגלולות הניטלות דרך הפה (כדוגמת גלולות למניעת הריון) אינן פועלות בחלל באותה דרך שבה הן פועלות בכדור הארץ, וכך עלולה למצוא את עצמה נאס”א עם תינוקות שלא התכוונה לטפל בהם ואין לה אמצעים לכך בדרך למאדים.

העובדה היא שנאס”א דווקא מקצצת במחקרים הביולוגיים לטובת משימות הירח העתידיות, ולפיכך נראה שגם נושאים הקשורים למיניות האנושית עדיין יחכו לתשובה. דובר נאס”א כאמור ענה בקצרה: “איננו חוקרים מיניות בחלל”.