סיקור מקיף

הזזת תוכן ממקום למקום היא חוויה חדשה שהלקוחות מקבלים מאתנו”

ראיון עם קרל אליוט, מנהל שיווק פתרונות Connected Home במוטורולה, על הבית הדיגיטלי העתידי
אבי וייס, מערכת DailyMaily, אנשים ומחשבים

קרל אליוט
מה עושה מוטורולה בשירותי וידיאו לבתים?
“מוטורולה מצויה זה יותר מ-50 שנה בתחום הטלוויזיה. אנו הממציאים של כמעט כל המוצרים לווידיאו הביתי. פתחנו וייצרנו את הכבל-מודם הראשון, רכשנו בשנת 2000 את GI כדי לחזק את אחיזתנו בשוק הזה. הצגנו לעולם את ה-STB (ממיר: Set Top Box) הדיגיטלי הראשון. בשנות ה-90 היינו אלו שפתחו את סטנדרט ה-High Definition, שכיום נכנס כ-HDTV. מכאן שהניסיון הרב שלנו בתחום הוביל אותנו לסדרה חדשה של פתרונות, תחת המיתוג של Connected Home”.

מה הפתרונות בתחום ה-Connected Home?
“אנו עובדים עם שותפים וספקי שירותים, כדי לתת פתרונות וידיאו ושירותי וידיאו ללקוחות. למעשה אנו נותנים מעבדים ומוצרים על הפס הרחב שמעביר וידיאו לממירים. הפתרונות שלנו עובדים גם על ה-HFC (רשת הכבלים) וגם על כל פס רחב אחר לבתים, כמו סיבים, לווינים
ו-DSL. אנו מביאים את הבשורה של העתיד לבתים, ומעוניינים לתת חוויה מלאה ללקוח. החידושים שלנו לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא גם בצורה שהלקוח חווה את השירות. השירותים מאוד רחבים, בין אם זה חיבור לאינטרנט דרך הממיר, ובין אם העברת סרט מחדר לחדר או העברת הסרט מהטלוויזיה שלך למכשיר הסלולר שלך. זו צריכה להיות חוויה ישירה, חלקה, פשוטה ושקופה ללקוח. זו הדרך שלנו לספק את חווית הצפייה בטלוויזיה הדיגיטלית בבית הדיגיטלי”.

מתי נוכל לראות את זה עובד בבית שלנו?
“אנו עובדים עם כמה ניסויים בתחום הזה, עם קבוצות מיקוד ומחקרי שוק, תוך ביצוע כיסוי מוגדר בשווקים שונים, כדי להבין יותר טוב מה הלקוחות רוצים. בהמשך השנה גם נשיק את השירות עם הספקים לציבור הרחב.
השורה התחתונה: הלקוח רוצה שירות עם השלט בידו. הוא רוצה אפשרות בחירה, חופש בחירה. בלי זה הוא לא יקנה את השירותים. אנו מתכננים את השירותים כך שהם יהיו מאוד נוחים ושקופים ללקוחות. זה הקו שלנו. תראה איך הצלחנו בשנה האחרונה עם מכשיר הסלולר Razr. כשניתחנו מה הצרכים של הלקוחות, הלכנו על זה וזה תפס חזק מאוד. כולם כיום מחקים אותנו”.

מהם מרכיבי השירות שספק התקשורת יתן ללקוחותיו?
“למעשה הפתרון שלנו הופך את ספק התקשורת ל-Triple Play (שחקן משולש) או לשחקן מרובע (Quadruple Play). מכאן, שאנו משלבים כמה טכנולוגיות מהתחום הנייח והנייד. המטרה: הלקוח יוכל להגיע לתכנים רחבי פס בבית בכל חדר, ויוכל לשנע את זה לתוך הסלולר שלו. האיחוד של הכל נעשה באלחוט שמצוי ב-STB, וזה יוצר את החוויה החדשה. הטלפון הסלולרי הוא לא רק לקבל תוכן, אלא יכולות רב גוניות. למשל: להעביר תחנות בסלולר כמו שמעבירים בשלט, להעביר תוכן ממכשיר למכשיר, לתכנת מרחוק את הממיר להקליט תוכניות ועוד. אין לנו סט סגור של פתרונות מהטעם הפשוט: כל ספק תקשורת רוצה שירותים אחרים, כדי לבדל את עצמו בשוק. לכן אנו תופרים חליפת שירותים מותאמת לכל ספק.

“יש לנו שותפים רבים, במיוחד בתחום התוכנה. כך שספק השירות יכול להחליט על איזה יישומים הוא ישים דגש במתן השירות ללקוחותיו. למשל, בחברת ורייזון בחרו בפתרון של חלונות CE, וזו תהיה מערכת ההפעלה בממירים שהם יתקינו אצל לקוחותיהם.
אני רואה שהשוק הולך לפתרונות דיגיטליים על הטלוויזיות עם ממירים חכמים, ולא בחיבורי רשת ומחשב. אלו חיבורים שקופים למשתמש, וזה יכול לעבור על סיבים בשיטת GPON, כמו שוורייזון עושה, או על רשת הכבלים. אנו נספק גם את ה-DVR (מקליט הוידיאו), נספק את מודמי הפס הרחב, את הדיסק הקשיח, את המעבדים והזיכרון, את האלחוט. אנו שואפים לפתרון עד 200 ג'יגה-ביית בממיר. זה מצוין להקלטות של HDTV, ואנו משתמשים בקידוד של MPEG-4 החדש.
בנוסף, יש לנו פתרונות VOD עם שותפים, בהם אנו מספקים ללקוחותינו יכולת לנהל את המערכת הדיגיטלית, כדי לנהל מרחוק את כל מכשירי הקצה של הלקוחות בבתים, ולנהל את האבטחה על הרשת. זה נעשה במוצרי מרכז הרשת כמו Conditional Access.

“בממירים שמנו צ'יפ שפותח את החומר הנשלח מוצפן ללקוח, ולכן אנו לא משתמשים כמו מתחרינו ב-Smart-Card. אנו מטמיעים את ההצפנה ישירות בתוך המערכת הפנימית של המכשיר. לקוחות הקצה צריכים רק שלט רחוק, שהוא הממשק הפשוט שלהם עם המערכת. כך מעבירים את הכוח לידיים של הלקוחות. אנו מתמרנים בין מחירי המעבדים, הזיכרון, הדיסקים והלוחות, כדי לתת פתרונות אופטימליים לדרישות השוק. ראינו, שמי שלקח את המוצר שלנו, כבר לא היה מוכן לחזור לממיר הישן. זה טוב לספקי התקשורת, כי זה מוריד את אחוז הנטישה של הלקוחות.
החוויה של הטלוויזיה הופכת להיות טבעית, והזזת תוכן ממקום למקום היא חוויה חדשה שהלקוחות מקבלים. בהמשך זה מתחבר ל- HDTV, וזה יהיה חזק מאוד, בעיקר באירועי ספורט”.

מה החזון שלך בתחום הבית המחובר?
“החזון שלנו לשלב שילוב מלא של קול, מידע, טלוויזיה ושירותים על רשת אחת, בכל בית. האלחוט זו אופציה שאנו מציעים, אבל לא בכל מקום זה עובר את הקירות. לכן אנו רוצים לתת פתרון שעובד על כל דבר. יש לנו פתרונות WiFi לבית שמשלבים כבר טלפוניה ו-Data, וזה כבר בדרך להתחבר לרשתות GSM. הלקוח רוצה להעביר את כל התעבורה שלו בבית על רשת אחת. בסוף הדרך אנו רוצים לספק מוצרים שעובדים וכולם נהנים מהם, ושהלקוחות יעריכו את הלוגו שלנו על המוצרים הללו. מתחנו את האלחוט עד קצה גבול היכולות שלו, כדי לספק וידיאו לכל מקום בבית, ואנו מאמינים שהלקוחות ירגישו בטחון עם זה”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.