סיקור מקיף

הציבור הישראלי מתעניין יותר בחדשות בריאות מאשר בחדשות ספורט

סקר חדש קובע כי 55.2% מהציבור מתעניין בתחום הבריאות לעומת 30.8% בספורט

תאי דם אדומים. הציבור מתעניין ברפואה
תאי דם אדומים. הציבור מתעניין ברפואה

מסתבר, כי רוב הציבור הישראלי מתעניין בתחום הבריאות בכלי התקשורת. סקר חדש, שנערך ביוזמת משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר, המתמחה בבריאות, באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בניהולו של אבינעם ברוג, קבע, כי 55.2% מהציבור הישראלי מתעניין בתחום הבריאות בכלי התקשורת לעומת 30.8%, אשר מתעניינים בספורט.

הסקר בחן את מידת ההתעניינות של הציבור בכתבות וחדשות, העוסקות בבריאות, אל מול אלו העוסקות בספורט. הסקר נערך לאחרונה, בהשתתפות כ – 500 מרואיינים ומרואיינות בסקר טלפוני, אשר נשאלו "באיזה משני הנושאים אתה יותר מתעניין כאשר אתה קורא עיתונים, גולש באינטרנט צופה בטלוויזיה או מאזין לרדיו ?".

מיעוט של כ – 9.9% מהמשתתפים בסקר ציין, כי הוא אינו מתעניין באף אחד מהם, 2.6% ציינו, כי הם מתעניינים באותה מידה בספורט ובבריאות ו – 1.5% מהמשתתפים סרבו להשיב. תשובות המשתתפים התפלגו כפי שמתואר בטבלה הבאה.

תחומי עניין
תחומי עניין

כצפוי, בתחום הספורט, ניכר הבדל משמעותי בין הנשים לגברים אשר השתתפו בסקר. 75.2% מהנשים הצהירו, כי הן מתעניינות יותר בבריאות מאשר בספורט ומעט יותר ממחצית, כלומר 52.3% מהגברים, הצהירו כי הם מתעניינים יותר בספורט. על אף הבדלים אלו בין נשים לגברים, מסתבר, כי כשליש מהגברים מתעניינים בבריאות ורק 10% לא מתעניינים באף אחד מהנושאים, שיעור דומה לנשים אשר מתעניינות בספורט 10.7%. ההבדלים בין נשים וגברים בסקר התפלגו כפי שמתואר בטבלה הבאה.

חלוקה על פי מגדר
חלוקה על פי מגדר

אבינעם ברוג, נשיא מכון המחקר Market Watch ציין כי: "חלק מתפישת הבריאות קשורה, ככל הנראה, לכוח ולעוצמה ולתחושה של חוזק גופני ונפשי, תוצר של הרבה שנות יחסי ציבור למאצ'ו הישראלי. על כן, אצל גברים ישנה העדפה של תחום הספורט על פני תחום הבריאות, הכרוך במודעות למחלות. יתכן, שחלקם אף חושבים במושגים של אם לא נקרא עיתונים נהיה בריאים או מי שקורא הוא מודאג, לכן מעדיפים להעיד על עצמם כמתעניינים יותר בכלי תקשורת הרלוונטיים לספורט. כמו כן, בניגוד לארצות המערב, הגבר הישראלי אינו מרבה לעסוק בספורט וזירת הספורט העיקרית שלו היא הכורסא"

נאוה עינבר, יועצת תקשורת אשר יזמה את הסקר הדגישה כי: "המציאות המחייבת נשים לתפקד במספר זירות בו זמנית בין קרירה למשפחה, גורמת להן, ככל הנראה, להעדיף מידע רלוונטי יותר לתפקידן בתא המשפחתי. העובדה, כי הנשים מרגישות יותר אחראיות על בריאות הילדים והמשפחה, הופכת אותן למודעות יותר למידע בריאותי אותו הן אף מיישמות יותר. יהיה מרתק ומועיל לבדוק מחדש את השאלה הזו ושאלות נוספות, שיתעוררו בעוד מספר חודשים, תוך פילוח ובידול אמצעי התקשורת השונים".

כאשר נבדקו הבדלים נוספים בין המשיבים בסקר, הסתבר, כי ישנה העדפה ברורה ומובהקת של תחום הספורט על פני תחום הבריאות, בקרב המשתתפים בגילאי 18 עד 24, כאשר 48.9% מהם ציינו, כי הם מעדיפים ספורט, בעוד בשאר הגילאים נעה ההתפלגות על פני 19.6% ועד 33.2%. באשר להבדל הגילאים בין המתעניינים בבריאות, בלט מקומם של המשתתפים בגילאי 25 עד 34, אשר 66.4% מהם אמרו, כי בריאות מעניינת אותם ואף בקרב בני הגיל 45 ועד 54, אשר 58.4% מהם אמרו, כי הם מתעניינים בבריאות יותר.

הסקר נערך, כאמור, ביוזמת משרד יחסי הציבור של נאוה עינבר, המתמחה בייעוץ אסטרטגי, בתחום הבריאות, הרפואה, הביוטכנולוגיה, הפרמצבטיקה ומדעי החיים ועוסק בניהול מסעות הסברה וחשיפה תקשורתית להכללה בסל של תרופות וטכנולוגיות חדשות וליווי תקשורתי של חברות סטארט – אפ בתחום הרפואי, באמצעות מכון המחקר Market Watch (מרקט ווטש), בניהולו של אבינעם ברוג, בהשתתפות כ – 500 מרואיינים בסקר טלפוני.

2 תגובות

  1. רק חבל שאחוזים ניכרים מחדשות הבריאות בארץ נוגעות לפסבדו-מדעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן