חברת סטארטאפ ישראלית מפתחת פלטפורמה להמרת מט"ח לקראת נסיעה לחו"ל

חברת הסטארטאפ הישראלית FlyMoney, מפתחת פלטפורמה חדשנית להמרת מט"ח לקראת נסיעה לחו"ל וזכתה בפרס על סך 25,000€ בתחרות יוזמת Visa's Everywhere שנערכה לאחרונה.

מקור: pixabay.
מקור: pixabay.

חברת הסטראטפ הישראלית, FlyMoney, היא אחת הזוכות בתחרות Visa's Everywhere בקטגוריית "אתגר הנסיעות לחו"ל". אירוע הגמר התקיים במהלך כנס Money 20/20 שהתקיים בסוף יוני בקופנהגן.

החברה פיתחה מערכת אגרגציה גלובלית שמבצעת השוואת עלויות ומספקת פתרונות המרת מטבע למטיילים בעת הזמנת טיסות באתרי תיירות.

הפתרון של החברה כולל API שמבצע השוואת עלויות ומספק פתרונות המרת מטבע כאשר תייר מזמין טיסה דרך אתר תיירות, סוכן נסיעות או חברת תעופה.

החברה הוקמה על רקע של צורך מהשטח: טל עקרוני, מנכ"ל החברה כיום, שימש כמרצה לפיננסים במכללה למנהל בראשון לציון כשהסטודנטים שלו שאלו אותו: אנחנו עומדים לטוס להודו, היכן הכי כדאי לרכוש רופי הודי? לעקרוני התברר מהר מאוד שזו לא משימה פשוטה כל כך: "לתיירים, כל חוויית המרת המטבע די מטרטרת. היא Offline לחלוטין, אין בה כלל שקיפות ולפיכך גם לא תחרות, מה שמתבטא בשערי המרה לא תמיד הוגנים".

"שאלתי חבר שהוא סוכן נסיעות איך הוא עוזר לתיירים להמיר כסף בזול והוא ענה, שהוא אינו מטפל בתחום. בכל הקשור לטיסות, מלונות והשכרות רכב, יש לו מערכות ממוחשבות בהן הוא משתמש כדי לבצע הזמנות. אבל בתחום המט"ח, אין אף שירות דיגיטלי המרכז את כל הפתרונות ובתוך ים הדיגיטציה שמסביב, התחום הזה עדיין מתנהל כמו בשנות ה-80. מכאן החלטנו ליצור מערכת אגרגציה כזו – וכך נולדה Fly Money.

"ביצענו אינטגרציה של שערי ההמרה המציעים ספקי שרותי החלפת מטבע (צ'יינג'ים) בכל העולם. לחלקם יש את היכולת לשלוח לרוכש את המטבע לביתו, אחרים מספקים כרטיסים נטענים, אחרים מספקים את המט"ח בנמל התעופה במדינת המוצא או במדינת היעד. הלקוחות אפילו לא יודעים שהם משתמשים בשירות שלנו היות והוא מוטמע בתוך אתר התיירות ממנו הם רוכשים את שירותי התיירות. מבחינת הלקוח, כשהוא מסיים את הזמנת כרטיס הטיסה, מופיעה לו הצעה מספק התיירות לרכישת המטבע המקומי ביעדו.

טל עקרוני, מנכ"ל Fly Money.
טל עקרוני, מנכ"ל FlyMoney.

"עד היום חיברנו לממשק שלנו ספקי מט"ח ב-56 שדות תעופה ברחבי העולם והמרנו עשרות מיליוני שקלים. בישראל חיברנו למערכת את רוב אתרי התיירות, כדוגמת EasyGo, גרופון, הדקה ה-90, אופיר טורס, למטייל ועוד. תיירים ישראלים, לדוגמא, יכולים לקבל את הכסף שרכשו בסניף בנק הפועלים בנתב"ג. הפתרון שלנו הושק גם בכמה מאתרי התיירות הספרדים הגדולים ביותר, וכעת תיירים ספרדים מקבלים מאתנו את המטבע לטיולים שלהם במספר שיטות משלוח.

"החיבור שלנו עם Visa נועד לאפשר לנו להציע ללקוחות מט"ח באמצעות המרת נקודות הנאמנות של חברות תעופה, מלונות וגופי תיירות נוספים. בתוכניות הנאמנות הללו שוכבים סכומי עתק המעיקים על המאזן של החברות הללו, שנאלצות להקצות כספים כדי לאפשר ללקוחות לנצל את הנקודות".

החברה הוקמה בתחילת 2016 והיא בוגרת מאיץ SigmaLabs. בנוסף לעקרוני, שותפים בחברה גם בן אבירם – ה-CTO, וסמנכ"ל המוצר גלעד שלנג.

עודד סלומי, מנכ"לVisa  בישראל, אמר: FlyMoney היתה בין 8 חברות ישראליות שעלו לשלב הגמר והתמודדו על הפרסים גם מול עוד 7 חברות צעירות מרחבי אירופה. התחרות היתה קשה אבל המתחרות בלטו ברעיונות החדשניים, הטכנולוגיות המתקדמות והפתרונות המתקדמים, שישנו את פני הדרך שבה אנשים עושים שימוש בכסף ".

ביל גאג'דה (Gajda), סגן נשיא בכיר לחדשנות ושותפים אסטרטגיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בחברתVisa , אמר: "חיפשנו, ואנחנו ממשיכים לחפש מגוון רחב של פתרונות פינטק. במקומות כמו תל אביב, ברלין ולונדון יש המון חברות שעובדות בתחומים האלה".

"ישראל חזקה בטכנולוגיות רבות לא רק בכל מה שקשור באופן מסורתי לאבטחה. ישראל מתחילה להפוך למובילה עולמית בתחום הביומטריה וכעת נוצרת בה גם קהילת ביטקוין תוססת. בכלל, יש בישראל הרבה חברות פינטק טובות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ולהאיץ את התפתחותן".

על-מנת ליצור קשר עם חטיבת החדשנות של Visa בישראל, הקליקו כאן.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן