תהפוכות מדעיות הדנות באימה ובפחד מהאפשרויות המתקדמות הרבה מעבר ליכולת האנושית הרגשית והמוסרית, כבר כיכבו בסרטים רבים. "בלתי נראה" אפילו מנסה לרמז לכך כשהוא משלח במדען זבוב טורדני שנזכר בקלאסיקה "הזבוב".
מדובר במדען המגלה נוסחה ייחודית שמסוגלת לשנות את מהות החומר
– גם חומר אורגני חי – ולהופכו לבלתי נראה בלי לפגום בחיותו.
כלומר להפוך בעלי חיים וגם בני אדם לבלתי נראים. כאשר ניסיון
בקופת אדם ענקית מצליח, מחליט אותו מדען לערוך את הניסוי הבא
על עצמו וכאן, בעצם, מתחיל הסרט.
תהפוכות מדעיות מסוג זה הדנות באימה ובפחד מהאפשרויות המתקדמות הרבה מעבר ליכולת האנושית הרגשית והמוסרית, כבר כיכבו בסרטים רבים. "בלתי נראה" אפילו מנסה לרמז לכך כשהוא משלח במדען זבוב טורדני שנזכר בקלאסיקה "הזבוב".
אבל הבמאי פול ורהובן אינו מתעניין באמת בהשלכות הפרנואידיות
והפילוסופיות של מדע שמעבר למחיצות, של כוח היוצא משליטה. פול
ורהובן הוא פורנוגרף, ולא חשוב אם הוא עוסק בפורנו של סקס
("אינסטינקט בסיסי", "נערות שעשועים") או של אלימות, או של
פחד.
יש הרבה אלימות בסרט ואין אימה משום שהמדען סבסטיאן קיין
(קווין בייקון) מראש איננו כל-אדם שנהפך למפלצת ואף לא מדען
מטורף שהיינו יכולים ליפול לידיו משום שהאמנו בטעות שהוא יכול
לעזור לנו. סבסטיאן קיין הוא מקרה פרטי של פסיכופט, וכך הוא
מוצג מראשית הסרט. הטעות הבסיסית הזו הופכת את "בלתי נראה"
לבלתי מעניין, מעין מעקב פרימיטיבי דל מקרה קליני, והרי לא לכך
נוצר הסרט אלא להיפך. הניסיון היה להראות שכל אדם, כשינתן לו
חופש מלא לעשות מה שהוא רוצה, בלי שייתפס ובלי שידעו על
מעשיו, מסוגל לעשות הרבה רע.
המראה המוצגת מול פנינו כשרואים אותנו היא גם המיגבלה השומרת
עלינו ועל החברה. אבל קיין הוא שחצן כוחני, לא נעים ולא חברי.
חברתו לשעבר מטיחה בו דברים קשים, חבריו לעבודה יראים מפניו.
הוא גאון בתחומו אך טיפש גמור בכל שאר תחומי החיים. כאשר הוא
נהפך לבלתי נראה ומתחיל במעשי זוועה החל מאונס דרך הרג כלבה
שעיצבנה אותו וממשיך לרצח בני אדם, אין זה מפתיע כלל.
מול קיין העמיד ורהובן שני עוזרים אנמיים, (אליזבט שו, מתיו
קנזיגטון) שלא מצליחים לגרום לנו שנדאג להם או שנזדהה עימם.
מרגע שקיין נהפך לבלתי נראה הנוך הסרט לקטלוג של מעשי אלימות,
צפויים לגמרי ומתוארים בפרטים – מאונס, להרג, לרצח וכך הלאה.