סיקור מקיף

IAC 2004: הרובוטים שיכבשו את מאדים וחלליות גרעיניות

היום בכנס החלל בקנדה: צי החלליות הרובוטיות למאדים 2004-2014. בכירים מתחום החלל העובדים על שיגור מבצעים רובוטיים למאדים משתתפים בכנס שידון בטיסות למאדים בעשור הבא.

טל ענבר, קנדה

היום בכנס החלל בקנדה: צי החלליות הרובוטיות למאדים 2004-2014. בכירים מתחום החלל העובדים על שיגור מבצעים רובוטיים למאדים משתתפים בכנס שידון בטיסות למאדים בעשור הבא.
בין המומחים הללו נמצאים ד”ר צ'ארלס אלאצ'י (Elachi)- מנהל המעבדה להנע סילוני של נאס”א (JPL), דניאל סאקטוה (Sacotte) מנהל תחום טיסות המחקר בסוכנות החלל האירופי, וד”ר כריס סקולסה (Scolese) עוזר בכיר למנהל נאס”א.
בישיבה ידונו המומחים בתכנונים מתקדמים של רובוטים, commencing 2005, שיסייעו לספק תשובות אודות ההסטוריה של מאדים.

אירוע מעניין נוסף שכבר התקיים הוא באשר לשימוש בכורים גרעיניים בחלליות עתידיות. ברור ששום חללית המונעת בדלק כימי תספיק לצורך שהות ארוכה בטיסות למרחקים ארוכים.
מומחים מנאס”א, מסוכנות החלל האירופית, רוסיה ומדינות אחרות דיברו על עתיד הכורים הגרעיניים כדרך להנעת חלליות כמו JIMO ומשימות מוצעות נוספות.
במפגש הועלו גם כמה רעיונות מעניינים לטיסות כמו למשל מקפת לנטפון, חללית למסע לחלל הבינכוכבי, נחתת גריענית על הירח שתמלא את מצבריהים של רכבי ירח (כהכנה לקראת טיסה דומה למאדים) וכן החזרה של דגימות קריוגניות משביטים.
היבט חשוב של משימות החזרת דגימות בחלליות שעל סיפונן כורים גרעיניים הוא הדאגה הסביבתית מפני נחיתה על כדור הארץ של חללית גרעינית. (זוכרים את נחיתת הריסוק של ג'נסיס), ואחת האופציות היא להעביר את הדגימות לחללית בעלת דלק כימי רגיל שתשוגר ותמתין בנקודת L1 – אחת מנקודות שיווי המשקל בין מסלולי כדור הארץ והירח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.