סיקור מקיף

גובשו תנאי הסף לקבלת מענקים למרכז היזמות HiCenter בחיפה

לראשונה, ניתן לקבל השקעות לפיתוח מוצר מסחרי חדש המבוסס על טכנולוגיה קיימת. חידוש נוסף: גודל השוק המיועד, לא יהווה תנאי לקבלת מענק. הסיוע הממשלתי לחממה הטכנולוגית הגדולה ביותר בישראל, יהיה כ-40 מיליון שקל

המרכז ליזמות עסקית מבוססת טכנולוגיה HiCenter, הגדול ביותר בישראל, יוצא לדרך בשבוע הבא, במטרה לסייע להקמת סטארט-אפים, באיזור חיפה, בהשקעה ממשלתית של כ-40 מיליון שקל. HiCenter הוקמה כחברה בת של החברה הכלכלית לחיפה, בעקבות החלטות ממשלת ישראל בשיתוף עיריית חיפה במטרה לחזק ולתגבר את העיר חיפה כמרכז לחברות עתירות ידע, החברה הכלכלית לחיפה בראשות אבי פפרקורן ובסיוע ישיר של לשכת המדען הראשי ורנה פרידור מנהלת החממות.

בקריטריונים לתמיכה ביזמים (www.hicenter.co.il), ניתנו הקלות משמעותיות בשני תחומים, בהם משקיעים דורשים כיום כתנאי סף מינימליים להשקעה: לא תהיה הדרישה לחדשנות טכנולוגית וגודל השוק אליו פונה המוצר, לא יהווה קריטריון. אב הטיפוס אשר עבר את שלב ההיתכנות של המיזם, יוכל להתבסס על טכנולוגיה קיימת ובלבד ששינוי טכנולוגי יתאימו למיסחור ולתיעוש בתום שנתיים במרכז. ההקלה המשמעותית בהגדרת גודל השוק אליה פונה מוצר המיזם היא בכך שהבחינה תהיה בקיום פוטנציאל עסקי ברמה השיווקית והכלכלית, גם כעסק קטן ולא בהכרח ידרש היקף שוק משמעותי.

“אנו מחפשים להרחיב את התעשיה בחיפה ולא בהכרח להיות בית חרושת ל- Exit מהיר. לכן חברות שהמוצר שלהם ימכר בכמה מליוני דולרים בשנה ויהיו רווחיות, יביאו פרנסה ליזמים לעובדים ולמשקיעים” אומר מנהל ה-HiCenter ששון יונה, “החברה תתבסס בשוק, תבנה את המערכים התומכים למוצריה תבין יותר את צרכיי הלקוח וכך יגדל לאין שיעור הסיכוי שלה ל-Exit “.

יונה מביא עמו נסיון, במודל שיושם בהצלחה רבה בחברת אופלוס טכנולגיות בע”מ אשר הוקמה על ידו, בשותפות עם יזמים אחרים. החברה המתמחה בפיתוח רכיבים אלקטרוניים למסכי טלוויזיה שטוחים, חדרה לשוק קשה ביותר והצליחה למכור את מוצריה לחברות כמו LG, Acer ועוד. במקביל לחדירה לתודעת השוק, גדלו מכירותיה להקפים של עשרות מליוני דולר והדרך לקבלת הצעה רכישה מחברת אינטל היתה קצרה.באפריל 2005 נרכשה אופלוס ע”י אינטל לפי שווי של 100 מיליון דולר.

“זכינו לשיתוף פעולה יוצא דופן מכל גורמי הממשלה והגופים הציבוריים אליהם פנינו”, אומר מנכ”ל החברה הכלכלית אבי פפרקורן, המשמש גם כמנכ”ל ה-HiCenter, “בתום תהליך למידה יסודי , הצלחנו לגבש נהלים ביחד עם לשכת המדען הראשי ורנה פרידור מנהלת החממות, ובימים אלה פורסמו נהלי מנכ”ל התמ”ת המגדרים את דרכי הפעולה המיוחדים ”

הפרויקט יפעל מתוך בניין צים ההיסטורי בעיר התחתית, שחלקים ממנו, הושכרו ע”י עיריית חיפה, לצורך אכלוס של עשרות החברות. מיזם שיתקבל למרכז יהיה זכאי לחבילת הטבות אשר תכלול בין היתר:
• השקעה בסך של עד 1,000,000 שקל, אשר תהווה 50% מהתקציב המאושר הדו שנתי של המיזם. הדבר יחייב את המייזם להשלים את 50% הנותרים ע”י משקיעים אחרים.
• משרדים ללא דמי שכירות במבנה המחודש של Hi-Center למשך תקופה של שנתיים.
• סיוע מקצועי ועסקי

מאידך, עיקר התנאים להם יתחייב המיזם שיתקבל יהיו:
• הצגת מקורות מימון משלים לתקציב המוענק מטעם Hi-Center.
• 5% מהון המניות של המיזם יוענקו ל- Hi-Center עם הצטרפות היזם.
• התחייבות להמשך פעילות המיזם באזור הגיאוגרפי של חיפה, לתקופה של 5 שנים מיום תחילת הפעילות.
את הפרטים המלאים על התנאים ואת הפניות לוועדת ההשקעות, ניתן לבצע באתר האינטרנט

תגובה אחת

  1. A consumer goods (personal/individual) care product, used daily by men and women, ready to be introduced into the (annually) $ multibillion market.

    After close to four (4) years of R&D, a reputable Patent Attorney informs me that the product is patentable, and (exceptionally) marketable. A technological approach to a product used daily by men and women, requires $120,000 (for 18 to 36 months) in order to accelerate (US/foreign) patents, prototype precision/flawlessness… analyze best method(s) to commercialize/vend the product (assignment/licensing, leasing… sale to existing companies already in the market, manufacture complete product, or just manufacture key components for companies already in the market…). Please, reply in confidence to: [email protected]. Please state your terms for this safe risk, practical-no-nonsense request. Reasonable offer(s) will be considered.

    הרעיון, המוצר כמו גם קהל היעד מובטחים כלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.