ידענים: תחבורה

מאת 1 באוגוסט 2017 תגובה אחת

חברת הסטארט-אפ הישראלית SAVE A TRAIN היא אחת משמונה החברות שהגיעו לגמר תחרות החדשנות Visa's Everywhere שהתקיימה לאחרונה

אילוסטרציה: pixabay.

אילוסטרציה: pixabay.

הסטארט-אפ הישראלי SAVE A TRAIN צמח מתוך צורך. החברה מאפשרת קשר בין מערכת הכרטוס של הרכבות ובין הנוסע ומאפשרת לו ליהנות מהוזלות שניתנו גם אחרי שרכש את הכרטיס. SAVE A TRAIN היא אחת משמונה החברות שהגיעו לגמר תחרות החדשנות Visa's Everywhere שהתקיימה לאחרונה. המשתתפות בתחרות הוזמנו להציג פתרונות תשלום בשלוש קטגוריות, תוך שימוש בממשקי ה-API של Visa, כאשר הקבוצות הזוכות אף זכו להזדמנות לעשות בהם שימוש. SAVE A TRAIN התמודדה בקטגוריית פתרונות תחבורה חכמים.

בארץ נהוג תעריף קבוע בין כל שתי תחנות ברכבת, אך בחו"ל, בעיקר באירופה, רכבת מתומחרת בדיוק כמו מטוס, כך שהמחיר משתנה מיום ליום לפי ביקוש והיצע, מבצעים וכדומה. אודי שריר התגורר במשך תקופה בצרפת ושם לב שהמחירים שהוא משלם היו תמיד יקרים מאלו ששילמו נוסעים אחרים על אותו מסלול בדיוק. "התרגזתי ומזה וכך נולד הרעיון. איך לחסוך לנוסעי הרכבת כך שלא ישלמו יותר ממה שהם צריכים".

ומה עושה ישראלי כשהוא מתרגז? מקים סטארט-אפ. וכך נולדה חברת SAVE A TRAIN.

"אומדן שוק הרכבות העולמי הוא כ-160 מיליארד דולר בשנה, מתוכו – 46 מיליארד דולר באירופה לבדה." אומר שריר. "כמו בתחום התעופה, גם ברכבות יש שינויים במחירים. אנחנו יודעים לצפות כמה נוסעים יהיו בכל נסיעה וכן לעשות את החישוב לפי מדד של מספר נוסעים לקילומטר נסיעה – שזה מה שמעניין את הצרכנים. אנו עוזרים למפעילי הרכבות להגדיל את התפוסה ולנוסעים לחסוך".

עוד מוסיף שריר, "במקרים רבים חברות הרכבות הן עדיין חברות ממשלתיות ולא תמיד האינטרס הכלכלי הוא הקריטריון המרכזי למדיניות המחיר, אלא גם שיקולים חברתיים. יש כלכלות שמסבסדות את הנסיעה ברכבות כדי לחסוך בבניית תשתיות תחבורה אחרות.

"פיתחנו שישה מוצרים, שאחד מהם מאפשר ללקוח לקבל החזר במקרה שהכרטיס הוזל לאחר שרכש אותו. את ההחזר הוא מקבל כזיכוי לנסיעה הבאה ולא במזומן ולכן המערכת גם מאפשרת להגדיל את נאמנות הנוסעים. התחלנו לעבוד עם חברת הרכבות האיטלקית, TRENITALIA ובקרוב גם עם חברת הרכבות ההולנדית NS.

"Visa תשמח להיכנס לשוק הכי חם בעולם התיירות שחדירת השירות המקוון בו נמוכה. זה גם שוק שמעט מאוד אנשים מבינים אותו, ולכן חשוב להם למצוא מומחים בתחום שיוכלו להכנס אליו עם דריסת רגל משמעותית". מסכם שריר.

החברה ממוקמת ברמת השרון, מעסיקה שבעה עובדים ועד כה גייסה חצי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים.

עודד סלומי, מנכ"ל Visa בישראל, אמר: "SAVE A TRAIN היתה בין 8 חברות ישראליות שעלו לשלב הגמר והתמודדו על הפרסים גם מול עוד 7 חברות צעירות מרחבי אירופה. התחרות היתה קשה אבל המתחרות בלטו ברעיונות החדשניים, בטכנולוגיות ובפתרונות המתקדמים, שישנו את פני הדרך שבה אנשים קונים ומשתמשים בכסף".

ביל גאג'דה (Gajda), סגן נשיא בכיר לחדשנות ושותפים אסטרטגיים באירופה, המזרח התיכון ואפריקה בחברת Visa, אמר: "חיפשנו, ואנחנו ממשיכים לחפש מגוון רחב של פתרונות פינטק. במקומות כמו תל אביב, ברלין ולונדון יש המון חברות שעובדות בתחומים האלה.

"ישראל חזקה בטכנולוגיות רבות, לא רק בכל מה שקשור באופן מסורתי לאבטחה. ישראל מתחילה להפוך למובילה עולמית בתחום הביומטרי וכעת נוצרת בה גם קהילת ביטקוין תוססת. בכלל, יש בישראל הרבה חברות פינטק טובות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ולהאיץ את התפתחותן".

תגובה אחת ל “הנה באה הרכבת”

  1. אבי

    אולי זה מתאים לנסיעות ארוכות בין מדינות, כמו שיש באירופה, ואיפה שיש תחרות בין חברות פרטיות, אבל ממש לא מתאים לרכבת ישראל.
    בנסיעה ברכבת בישראל שולט מונופול (רכבת ישראל) ובכרטיסים שולט מונופל אחר ( רבקו) ואין שום תחרות והמחיר אחיד ונקבע ע"י משרד התחבורה.

הוספת תגובה

  • (will not be published)