סיקור מקיף

הטכנולוגיות הצרכניות שיובילו בחמש השנים הקרובות הן אלו הקשורות לבית הדיגיטלי

המדובר במקליטי וידאו דיגטליים, טלוויזיות בחדות גבוהה ורשתות תקשורת ביתית. כך צופה חברת המחקר  פורסטר ריסרץ'

מכשירים אלקטרוניים שונים המרכיבים את הבית הדיגיטלי, כגון מקליטי וידאו דיגיטליים, טלוויזיות ברזולוציה גבוהה (HDTV), וכן רשתות תקשורת ביתיות – אלו הטכנולוגיות אשר יצמחו בקצב המהיר ביותר בקרב המגזר הצרכני במהלך חמש השנים הקרובות. נתונים אלו עולים ממחקר שנתי של חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', הנערך זו השנה העשירית ברציפות.

המחקר של פורסטר מבוסס על תשובותיהם של למעלה מ-58,000 צרכנים בארה”ב ובקנדה. זהו המחקר השני בהיקפו בעולם מבחינת מספר המשתתפים, בכל הנוגע לתחומי הצרכנות והטכנולוגיה, והוא שני רק לסקר השנתי שמבצעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ממשלת ארה”ב.

מתוצאות המחקר של פורסטר עולה כי מקליטי וידיאו דיגיטליים (DVR), אשר נכון לסוף השנה שעברה היו מצויים בכ-21 מיליון בתי אב בארה”ב בלבד, יגדילו את חדירתם בחמש השנים הקרובות ביותר מפי שלוש. בשנת 2012, כך מעריכה פורסטר, יימצאו מכשירי DVR בלמעלה מ-69 מיליון בתי אב בארה”ב. מספר דומה של בתי אב – 21 מיליון – הפעילו רשת תקשורת ביתית בסוף שנת 2006. בפורסטר צופים כי מספרן של אלה יצמח אף הוא בקצב מהיר, ובשנת 2012 הן יימצאו בכ-58 מיליון בתי אב.

בפורסטר מציינים כי צניחת מחירים חדה במחיריהן של טלוויזיות HDTV הביאה לכניסתן של טלוויזיות אלו לכ-7.3 מיליון בתי אב בשנת 2006, וכי מגמת חדירתן של טלוויזיות HDTV לבתים הואצה השנה. בפורסטר מעריכים כי עד סוף שנת 2007 יהיו טלוויזיות HDTV בכ-36 מיליון בתי אב בארה”ב, וכי בשנת 2012 יימצאו טלוויזיות אלו בכ-69 מיליון בתי אב בארה”ב.

טכנולוגיה נוספת אשר תמשיך לחדור בקצב מהיר היא זו של מכשירי טלפון סלולריים הכוללים מצלמה. בסוף שנת 2006 החזיקו 41.6 מיליון בתי אב בארה”ב בטלפונים שכאלו, ומספר זה יצמח ויגיע לכ-97 מיליון בתי אב בשנת 2012.

לעומת זאת, בפורסטר צופים כי למרות הצגת דורות חדשים של מכשירים למשחקי וידיאו, הרי השוק לקונסולות של משחקים כמעט ולא יצמח בחמש השנים הקרובות. התחזית של פורסטר היא לגידול של כ-14 אחוז בלבד במהלך חמש השנים הקרובות בשוק הקונסולות למשחקי ווידיאו. גם הגידול במכירת מכשירי MP3 יואט באופן משמעותי, מכיוון שיותר ויותר צרכנים יבחרו לגשת אל המוסיקה שלהם דרך הטלפון הנייד. מספרם של בתי האב אשר יחזיקו מכשירי MP3 ייעודיים יעלה מכ-40 מיליון בתי אב בסוף השנה הנוכחית, לכ-48 מיליון בתי אב בשנת 2012.

“המחקר הנוכחי, ותגובות הצרכנים שנדגמו בו, מראים אילו טכנולוגיות צרכניות עוברות בימים אלו משלב של אימוץ בידי 'מאמצים מוקדמים' אל אימוץ רחב בידי כלל האוכלוסיה”, אומר צ'ארלס גולווין, אנליסט בכיר בפורסטר. “תוצאות המחקר מראות כי החזון של תעשיית הטכנולוגיה, אודות הבית הדיגיטלי העתידי – חזון זה קורם עור וגידים, והופך למציאות ממשית”.

4 תגובות

  1. איריס בית חכם טיפש כמו שאת מתארת זה דבר אחר מהטכנולוגיות המדוברות במאמר.

    בית חכם אומר סה”כ שכל החלקים המכאניים של הבית ניתנים לשליטה בעזרת מערכת ראשית – תריסים חלונות תאורה סאונד וכו’. היום הבעייה שאין תקן לזה ועל כן יש המון חברות שמציאות את זה אולם אין קשר בין חברה לחברה אז הצרכן לכוד לחברה בה הוא רכש את המערכת.

    המאמר טיפה חוטא לדעתי שאומר שאלו טכנולוגיות של הצרכן הביתי.

    HDTV זה התקדמות טבעית של אמצעי תצוגה. (עלייה טבעית של רזולוציה תצוגה כתוצאה מפיתוחים טכנולוגים – עוד בתקופת הCRT היה HDTV)

    רשתות ביתיות נובעות מכך שמחשבים נעשים זולים ומשפחה מתחילה להחזיק מחשב לכל בן משפחה ולא לכל המשפחה. ולכן יש צורך טבעי לחבר ביניהם.

    לגבי הPVR – יתכן שבמקרה זה זה נכון כיוון שאכן המעבר לעולם שבו נתן להקליט הכל הוא משהוא שתופס בכל הרמות עד לרמה האישית (כל אחד רוצה) והגיוני שהצורך גדל באמת בעיקר בשוק הצרכני שזה כולם סה”כ.

  2. המאמר לא התייחס לטכנולוגיה הפורצת דרך של בית חכם. בית בו ניתן לשלוט מקרוב ומרחוק על כל המערכות הדיגיטליות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.