חברה פרטית תציע טיסות מאוישות לירח

גולדן ספייקס תציע טיסה הלוך וחזור לירח תמורת 1.5 מיליארד דולר, כאשר שאר העלות תכוסה על ידי חסויות

נחתת גולדן ספייק על הירח. איור: חברת גולדן ספייק
נחתת גולדן ספייק על הירח. איור: חברת גולדן ספייק

קבוצה של מומחי חלל, אנשי תקשורת ופאילו פוליטיקאים הכריזו בשבוע שעבר על הקמת חברה מסחרית חדשה שתסיע נוסעים משלמים לירח.

חברת גולדן ספייק מחפשת "ליישם ולהפעיל מערכת הסעה של בני אדם בנקודת מחיר טובה מהבחינה הכלכלית." לפי אתר החברה היא מתמקדת "ביצירת עסקי טיסה ברי קיימא לירח שייצרו רווחים באמצעות מספר זרמי הכנסות בעלי ערך גבוה."

ההערכה הנוכחית מדברת על כרטיס טיסה הלוך וחזור לירח במחיר של 1.5 מיליארד דולר, אך הם אינם מתמקדים כעת בלקוחות פרטיי ם משלמים אלא בשירות לחברות אחרות ואפילו לישויות ממשלתיות.

מאחורי הפרויקט עומדים אנשים מוכרים ובהם המנכ"ל אלן סטרן, החוקר הראשי במשימת ניו הוריזונס לפלוטו המעורב גם בכמה מיזמי חלל אחרים כדוגמת Uwingu, מנהל הטיסות לשעבר באפולו גרי גריפין, מנהל פרויקט המעבורת בעבר ווין הייל והפוליטיקאי הרפובליקני ניוט גינגריץ' שקידם את הרעיון של בניית מושבות על הירח כאשר היה מועמד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

קדימון של חברת גולדן ספייק

עיתוי ההכרזה לא היה מקרי – במלאת 40 שנה לטיסה המאוישת האחרונה לירח – זו של אפולו 17. בהכרזה אמר גריפין כי קבוצה של אנשים שאוהבים את הרעיון הזה התכנסו יחדיו והחליטו כי הגיע הזמן למישם כזה שיהיה בהשג ידם של חברות, אומות ואפילו בני אדם פרטיים. גולדן ספייק מבקשת לספק שירותים מקצה לקצה כגון כלי טייס, תכנון משימות והכשרת אנשי צוות כדי ליצור מערכת אמינה וברת השגה לטיסה לירח שמרכזה בארה"ב.

סטרן הוסיף כי החברה לא תבנה שום כלי חדש אלא תאמץ חלליות נוסעים שנמצאות כבר בפיתוח ותשתמש בתשתיות שיגור קיימות. ואולם הם יבקשו לפתח חליפות חלל ונחתות ירח.
התוכנית המקדמית היא להשתמש בסדרת משגרים, לשגר בתחילה נחתת ירח שרק תקיף את הירח, כאשר בשיגור השני יגיעו הנוסעים שיעגנו עם הנחתת וימשיכו לירח.
סטרן מסר כי עלויות הטיסה לא יהיו גבוהות יותר מאשר כמה מהמשימות הרובוטיות ואת העלויות הנוספות הם יכסו באמצעות חסויות, זכויות שידור ואמצעים אחרים, בנוסף לתקווה שלהם שמשקיעים יגבו את הפרויקט.
הם גם מתכננים לשתף את הציבור כחלק בלתי נפרד מכל משימה.

לידיעה ביוניברס טודיי

 

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15 תגובות

  1. אם לא יטוסו לירח בוודאי שלא יטוסו למאדים ,הירח קרוב בערך פי אלף מהמאדים,הטיסה למאדים מסובכת לאין שיעור מטיסה לירח ,לא טסים לירח זה סתם תירוץ אין משאבים לטוס לירח

  2. אנו דורשים ירח בר השגה , מה זה המחירים האלה , הירח שייך לכולם לא רק לאלה שמרוויחים טוב .

  3. לאורי

    הרעיון בכיוון אך ישנם מספר הבדלים מהתיישבויות קודמות בהיסטוריה האנושית.

    1. המרחק עצום פי מאות ועד אלפי ק"מ והעלויות של העברת מכשור לירח (דבר שחייבים לעשות לפני התחלת שליחת נוסעים לכיוון אחד) יותר מדי יקרה לכלכלה כיום.

    2. התיישבות על הירח, בשונה ממאדים, תצריך הרבה יותר מכשור משום שעל הירח אין אפילו לו אטמוספרה מינימלית ולכן יהיה צורך במכשיר שיספק חמצן באופן קבוע וגדול (משום שעוד פעם להתחיל לייבא חמצן בכמויות עצומות יהיה קשה או בלתי אפשרי לכלכלה) ובנוסף אין כוח כבידה טוב בשביל יצירת אטמוספרה (כוח הכבידה של הירח הוא 1.6 לעומת 3.7 של מאדים).

    לכן הרעיון טוב אך לא פרקטי כיום עם הכלכלה והטכנולוגיה כיום, אך אפשר לקוות שבעתיד כן ילכו על יישוב הירח לפני יישוב מאדים כמו שאתה עצת.

  4. איציק מה קרה החלפת את מיכאל רוטשילד בתור הפוליטרוק של האתר ? ( איפה הוא נעלם ? )
    מה שנחמד באתר הזה הוא הקלילות של המאמרים והפופולריות שלהם
    נוה מדבר מחשבתי במדבר המחשבתי שמקיף אותנו. אז תן להנות.

  5. אני לא יודע מה יותר הזוי המחיר או מספר הסכנות בטיסה שכזאת או שתגובותיכם לכתבה זו הכי הזויים . אתם בטוחים שמדובר כאן באתר העוסק במדע בצורה רצינית ?

  6. למה בעצם לא לחבר למאדים רקטות ולקרב אותו לכדור הארץ ?

    ככה המסע אליו ימשך רק כמה ימים וכולם יהיו מאושרים 🙂

  7. לפוטין,
    למה לא להשאר על הירח בעצם?
    כלומר, למה שלא תשלם 2/3 מחיר כרטיס תמורת כרטיס לכיוון אחד והתחלת מושבת קבע על הירח?
    אחד הדברים הרלוונטיים ביותר ששמעתי לגבי מסע למאדים שהוא רחוק בהרבה מהירח עם זמן מסע של 10 חודשים לפחות לכיוון בטכנולוגיה הנוכחית לעומת מספר ימים לירח הוא מסע לכיוון אחד. העלות של טיול הלוך ושוב למאדים עם זמן שהייה סביר היא אסטרונומית.
    הפתרון? כרטיס לכיוון אחד והתחלת התיישבות.
    הירח ולאחר מכן המאדים יהפכו להיות ה-New Frontier שיוקם ממתנדבים או שמא מתיישבים נועזים ואמיצים.
    13 המושבות בארה"ב, המסע ליישוב מערב ארה"ב ע"י האדם הלבן ויש בוודאי דוגמאות רבות אחרות מההיסטוריה האנושית.
    אני בטוח שיש מאות אם לא אלפי תושבי כדור-הארץ כיום שהם מתאימים ומוכנים להתיישב בירח וכן במאדים. כמובן שיש את האפשרות להפוך את הירח או המאדים למושבת עונשין של כדור-הארץ ע"ע אוסטרליה בהיסטוריה האנושית אבל כל אחד והעתיד שהוא מקווה אליו 🙂

  8. אהבתי את ה – "כרטיס טיסה הלוך וחזור…" אני רוצה להישאר על הירח אני רוצה חצי מחיר

    (-:

  9. לא נורא… הטכנולוגיה מכפילה את עצמה משנה לשנה
    אז אני מניח שעוד כמה עשרות שנים זה יהיה במחיר של כמה עשרות אלפים לא יותר

  10. אל תדאג, פעם גם מכשיר סלולרי היה רק לעשירים – היום לכל אחד יש. זה הטבע של הדברים האלו ואני מניח שכך יהיה גם במקרה הזה.

  11. ופאילו צ"ל ואפילו.

    בכל מקרה, עדיין יקר מידי…
    חייבים להעביר כמה עשרות נוסעים ביחד בשביל לחתוך את המחיר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן