סיקור מקיף

אבטיפוס שני של מטוס G250 ביצע טיסת ניסוי מוצלחת

נמל תעופה בן גוריון, 25 במרץ 2010- התעשייה האווירית (תע”א) וחברת גאלפסטרים אירוספייס האמריקאית (Gulfstream Aerospace Corporation – GAC), חברה בת של ג’נראל דינמיקס (General Dynamics) מברכות על התקדמות בפרויקט היוקרתי של מטוס המנהלים החדש G250 עם כניסתו של אב-טיפוס השני לסדרת ניסויי טיסה. G250 שייך לקטגורית מטוסי מנהלים Super Midsize.

מטוס אב-טיפוס שני של מטוס המנהלים G250 בהמראה. צילום התעשייה האווירית לישראל
מטוס אב-טיפוס שני של מטוס המנהלים G250 בהמראה. צילום התעשייה האווירית לישראל
המטוס השני הנקרא S/N) Serial number 2002 ) המריא אתמול בצהריים (24.3.2010) בשעה 14:45 מנמל תעופה בן גוריון, והוטס ע”י צוות ניסויי טיסה של התע”א בראשותו של מר רונן שפירא, טייס הניסוי הראשי של התע”א. במהלך הטיסה שנמשכה שעתיים, בדקו הטייסים ביצועי המטוס בגובה 20 אלף רגל והגיעו למהירות 195 קשר.

דוד דגן, סמנכ”ל התע”א ומנהל חטיבת כלי טיס אזרחיים אמר כי:”הצלחת טיסת הבכורה של מטוס G250 השני בסדרה מצטרפת לרשימת הצלחות המלוות את הפרויקט מתחילתו ומציינת קצב התקדמות מרשים הודות לשימוש בטכנולוגיות וכלי פיתוח וייצור מהמתקדמים בעולם”.

“אנו מרוצים מאוד מהתקדמות הפרויקט” אומר פרס הנה (Press Henne) סמנכ”ל תוכניות, הנדסה וניסוי בגלפסטרים. “שני המטוסים הראו יכולות יוצאות מן הכלל. אמנם עבודה רבה לפנינו, אך אנו שבעי רצון מהנקודה אליה הגענו עד עתה”

המטוס הראשון הנקרא S/N 2001 , צבר עד כה למעלה מ- 70 שעות טיסה מאז טיסת הבכורה בדצמבר 2009 והדגים בטיסות הניסוי את תקרת הטיסה 45 אלף רגל (13,720 מטר) אליה יכול להגיע המטוס ומהירות טיסה מקסימאלית 0.85 מאך.

תוכנית הסמכת מטוס ה- G250 וקבלת אישורי רשויות התעופה מצריכה טיסות של 3 מטוסים וכ- 1300 שעות טיסה מצטברות. כל מטוס משמש לבדיקות ספציפיות של תפקוד המערכות השונות. במטוס הראשון, נבדקים ביצועים ותכונות הטסה, במטוס השני נבדקו מערכות האוויוניקה ובעזרת המטוס השלישי יבדקו תכולת מערכות המטוס. הערכות מבנה המטוס ותא הטייס החדש בעל טכנולוגיה מתקדמת, תבוצענה בשנה הקרובה ובהמשך יבוצעו בדיקות ההתעייפות על דגם מבני של המטוס.

חברת גלפסטרים, כמשווקת המטוס, בנתה דגם של תא הנוסעים של מטוס ה- G250 בגודל אמיתי, על מנת להגביר חשיפתו לקהלי היעד. הדגם מוצג בכל נמלי התעופה המרכזיים בארה”ב.
לקוחות יכולים להיכנס לתא הנוסעים, להתרווח בכיסאות הנוחים ולבחון מקרוב את אביזרי היוקרה השונים המותקנים במטוס. בכל יעד אליו מגיע הדגם, ערוכים אנשי המכירות של גלפסטרים לענות על שאלות הלקוחות הפוטנציאליים.

חשיפת G250 שהינו המטוס המרווח, המהיר ובעל טווח הטיסה הארוך ביותר בקטגורית Super-Mid size , נעשתה בטקס גלילה מרשים במתקני התעשייה האווירית בנמל התעופה בן גוריון באוקטובר 2009 והוא ירושיין מול רשויות התעופה הישראלית, האמריקאית והאירופית ב-2011. אז גם צפוי המטוס להיכנס לשוק.

ה-G250 מסוגל לגמוא 3,400 מייל (כ-6300 ק”מ) במהירות של 0.80 מאך, ויכול להגיע למהירות מקסימאלית של 0.85 מאך. המטוס משייט בגובה של 41,000 רגל (12.5 ק”מ) ומסוגל להגיע לגובה טיסה של 45,000 רגל (13.7 ק”מ), בו יש פחות תנועה אווירית ומזג אוויר נוח יותר.

השלמת הייצור ועיצוב הפנים של המטוס בהתאם לדרישות הלקוחות תתבצע במרכז הגימור של גאלפסטרים בדאלאס, טקסס שבארה”ב.

התעשייה האווירית לישראל נמנית עם החברות הטכנולוגיות-תעשייתיות המובילות בישראל. החברה מוכרת כמובילה בינלאומית בפיתוח טכנולוגיות תעופה וחלל בתחום הצבאי והאזרחי כאחד.
התע”א מספקת לצה”ל וללקוחותיה הזרים פתרונות טכנולוגיים ייחודיים ואיכותיים, כמענה למגוון צרכים ביבשה, בים, באוויר, בחלל ובתחום של “הגנת המולדת”. החברה מובילה בעולם במגוון טכנולוגיות מתקדמות הכוללות פיתוח וייצור מטוסים אזרחיים, הסבות, שדרוג, תיקון ותחזוקה של מטוסים אזרחיים וצבאיים, טילים, משגרים, לווייני תקשורת, לווייני תצפית ושירותי קרקע, מערכות אלקטרוניות, מערכות אוויוניקה, מכ”מים מתקדמים, חימוש מונחה מדויק וכלי-טייס לא מאוישים.
התעשייה האווירית מונה כ-17,000 עובדים, מהם כ-40% אקדמאים, בעיקר מהנדסים ומדענים. בנוסף מספקת התעשייה האווירית תעסוקה לעשרות אלפי בתי-אב בישראל, בקבלנות ישירה
ועקיפה.

חברת גאלפסטרים האמריקאית (Gulfstream Aerospace Corporation), חברה-בת בבעלות מלאה של ג’נרל דינמיקס (General Dynamics), מתכננת, מפתחת, מייצרת, משווקת, מספקת שירותים ותומכת במטוסי מנהלים מהשורה הראשונה בעולם. מאז 1958 ייצרה גאלפסטרים כ-1800 מטוסים עבור לקוחות מכל העולם. החברה מעסיקה מעל 9000 עובדים בשבעה אתרים שונים (חמישה בארה”ב ושניים מחוצה לה).

3 תגובות

  1. המטוס הזה הוא קדמת הטכנולוגיה במטוסי מנהלים בעולם למי שמבין.
    כל הכבוד לתעשיה האווירית ולטייסי הניסוי שלה.

  2. להכניס אותו לשרות בחיל האוויר כמטוס הפצצה בנוסף לכך שדגם אחר שלו שמיוצר בתע”א משמש כמטוס הביון המתקדם ביותר של חיל האוויר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.