כדי לחסוך בדלק ובזיהום אוויר לא חייבים מכונית קטנה

המודעות לשמירה על איכות הסביבה והצורך בחיסכון על הוצאות דלק מעודדים פיתוח של טכנולוגיות חדשות. אלו טכנולוגיות חיסכון שלא מושפעות מגודל המכונית אלא מביצועי המנוע, והנה כל מה שצריך לדעת עליהן

מכונית קונספט עתידנית של חברת הונדה. צילום יח"צ
מכונית קונספט עתידנית של חברת הונדה. צילום יח"צ

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במודעות לחשיבות של שמירה על איכות הסביבה. יותר ויותר נהגים הבינו כיצד פעולות יום יומיות שהם מבצעים משפיעים לא רק על רמת זיהום האוויר, אלא גם על עתיד כדור הארץ. במקביל, החלו הנהגים לתהות על דרכים שונות לחסוך בהוצאות הדלק. שני תהליכים אלו במקביל האיצו את הפיתוח של טכנולוגיות חדשות אשר מיושמות כיום במגוון רחב של דגמים ורכבים.

המאפיין העיקרי של הטכנולוגיות החדשות בא לידי ביטוי בכך שהן לא מושפעות מגודל המכונית, אלא מביצועי המנוע. במילים אחרות, מדובר על טכנולוגיות שבאמצעותן ניתן לחסוך בדלק ובזיהום אוויר מבלי לוותר על גודל הרכב. ביצועי מנוע יעילים הם אלו שמפחיתים את צריכת הדלק וכפועל יוצא מכך גם את זיהום האוויר.

מי שרוצה לרכוש היום רכב חדש צריך לבדוק בראש ובראשונה את מדד זיהום האוויר שנגזר מצריכת הדלק. טכנולוגיית earth dreams technology של הונדה למשל מאפשרת דרגת זיהום אוויר 3 ברכב פנאי, מה שנראה היה עד לא מזמן כחלום רחוק. יצרניות הרכב משקיעות בשיפור הטכנולוגיה, בעוד במקביל ישנו ניסיון לפתח דלקים שבהם כמות מופחתת של חומרים מזהמים. אלו דלקים שמכילים פחות גופרית, עופרת ועוד וניתן להשתמש בהם כדי להניע כמעט את כל סוגי הרכבים.
הכירו את הטכנולוגיה של הדור הבא

טכנולוגיה נוספת שכדאי להכיר לקראת המעבר לדור הבא של החיסכון והשמירה על איכות הסביבה, קשורה לפיתוח אמצעים להפחתת מזהמי האוויר. אמצעים אלו משפרים את מערכת הזרקת הדלק ברכבי פנאי ומשפחה, הם הופכים את הזרקת הדלק ליעילה יותר ומבטאים גם את השאיפה לחסכוניות שלא באה על חשבון ביצועים. טכנולוגיה אחרת שקיימת היום מחזירה אל המנוע חלק מהגז שנפלט, מקררת אותו ומפחיתה את כמות הגזים הנפלטים לאוויר.
כלי רכב מונעים בדיזל ומשאיות המשמשות להובלה הם חלק בלתי נפרד מהמאמץ לשמור על איכות הסביבה ולחסוך בהוצאות הדלק. אפשר להתקין מלכודת לחלקיקים הנפלטים מכלי הרכב המונעים בדיזל, או להתקין ממיר קטליטי במערכת הפליטה של רכבי בנזין. הממיר מקטין את הזיהום הנפלט לאוויר בעשרות אחוזים והוא גם חוסך בהוצאות דלק בטווח הקצר והארוך. המיזם לשילוב הטכנולוגיות החדשות מיושם גם על ידי יצרניות הרכב וגם על ידי גורמים ממשלתיים, אך מי שנהנה מכך הוא הציבור הרחב.

בסופו של דבר, השאיפה היא לא לגרום לפגיעה בחוויית הנהיגה אלא לנסות לרכז את כל היתרונות תחת קורת גג אחת: חיסכון בהוצאות, צמצום הזיהום וביצועים מרשימים שקשה להתחרות בהם.

* כתבה זו היא תוכן שיווקי מטעם המפרסמים ועל אחריותם. אין להשתמש בחומר זה לצרכים לימודיים.