שלושה מתחרים עלו לגמר הארצי בתחרות במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים

הזוכים בתחרות האזורית ישתתפו בסדנה לתקשורת מדעית בהנחיית מלקולם לאו (בריטניה) ואסף פרץ (ישראל)

זוכי תחרות פיימלאב המקומית בירושלים, אפריל 2008

בתחרות התקשורת המדעית של המועצה הבריטית, שהתקיימה במוזיאון המדע ע”ש בלומפילד ירושלים ב- 3.4.08 עלו לגמר שלושה מדענים צעירים שלומדים מדע לתארים מתקדמים באוניברסיטאות השונות:
יפעת אופיר, סטודנטית לתואר שני לגנטיקה באוניברסיטה העברית ובמכון וייצמן ספרה על מחקר בינתחומי שמתקיים בניסיון ליישם את מנגנוני עיכוב ההפריה בצמחים, על מנגנון ההתרבות של תאים סרטניים בגוף האדם.

אלכסיי אמונטס, דוקטורנט לביוכימיה באוניברסיטת תל אביב סיפר לשופטים ולקהל על חיפוש אמצעים לפיתוח אנרגיה חלופית, תוך לימוד והתבוננות בדרך היעילה של מנגנון הכלורופיל בצמחים שמפיקים אנרגיה מאור השמש.

עדי יניב, סטודנטית לתואר שני לרפואת שיניים באוניברסיטה העברית העלתה את השאלה האם הטירנוזאורוס הזכור לכולנו מהסרט פארק היורה היה טורף או אוכל נבלות? (לפי גודל השיניים ומיקום העיניים – כן, אך לפי גודל העצמות ברגל הוא לא היה רץ מספיק מהר. הדילמה עדין לא פתורה….)

מאיה שוורצמן דוקטורנטית לביוכימיה באוניברסיטה העברית . מאיה היא המועמדת הרביעית שנבחרה כגיבוי לשלושה. במשך 3 דקות הרצתה מאיה על הקשר בין אכילה והזדקנות:
בתהליך פירוק המזון לאנרגיה משתמש גופנו בחמצן. כחלק מהתהליך נוצרים רדיקלים חופשיים שפוגעים ברקמות. מחקרים גילו יחס ישיר בין הפחתת כמות האוכל והארכת חיי החולדות.

כל הארבעה ישתתפו בסדנה לתקשורת מדעית בת יומיים בהנחיית מלקולם לאו (בריטניה) ואסף פרץ (ישראל) ולאחריה בתחרות הארצית שתתקיים בתל אביב במרכז חמד”ע למדעים ב – 5.5.08.

הזוכה בתחרות הארצית יזכה במחשב נייד, ישתתף בפסטיבל המדע בצ'לטנהם בריטניה ובסדנא לכל משתתפי התחרות באירופה שתתקיים באיסטנבול.

FameLab היא תחרות בינלאומית בתקשורת מדעית של המועצה הבריטית. זו השנה השנייה שהתחרות מתקיימת בישראל ובאירופה. התחרות, המחפשת את הקולות החדשים בתחום התקשורת של המדע, מעודדת מדענים צעירים להציג נושאים מדעיים בצורה מדויקת ומקצועית אך בו זמנית מבדרת, מרתקת ומובנת לקהל הרחב. התחרות פותחה לפני מספר שנים בבריטניה כדי לעודד מדענים צעירים לקרב את הציבור הרחב למדע ולהלהיב את דמיונם של אנשים לגבי רעיונות מדעיים שונים.