שיתוף פעולה בין רוזטה ג'נומיקס ומרכז רפואי רבין-בילינסון בכלי אבחון מבוססי מיקרו RNA

בשלב ראשון יתמקד השת”פ בפיתוח בדיקות מבוססות מיקרו RNA לתחום הסרטן ובריאות האישה

לוגו חברת רוזטה ג'נומיקס

רוזטה ג'נומיקס, חברת ביוטכנולוגיה המתמחה בפיתוח מוצרי אבחון וטיפול המבוססים על מיקרו RNA )(או בקיצור mRNA) , ומרכז רפואי רבין- בילינסון מקבוצת שירותי בריאות כללית, הודיעו על שיתוף פעולה ביניהם לפיתוח בדיקות מבוססות מיקרו RNA לתחום הסרטן ובריאות האישה. שיתוף פעולה זה ימנף את הפוטנציאל של מיקרו RNA לשמש כסמנים ביולוגיים רגישים ומדויקים על מנת לפתח מגוון של כלים אבחוניים ופרוגנוסטיים. זהו שיתוף הפעולה הראשון של רוזטה ג'נומיקס בתחום בריאות האישה.

“המאפיינים הייחודיים של מיקרו RNA כסמנים ביולוגיים רגישים, בשילוב מנועי הפיתוח החזקים שלנו, מאפשרים לנו להרחיב את תוכניות הפיתוח שלנו מעבר לתחום הסרטן, ” ציין אמיר אבניאל, נשיא ומנכ”ל רוזטה ג'נומיקס. ” ישנו צורך רפואי אמיתי לכלי אבחון טובים יותר בתחום בריאות האישה. החוקרים של מרכז רפואי רבין נמנים עם המובילים בעולם בתחומם ואני מאמין שבעזרתם נוכל להביא כלי אבחון טובים יותר לחולים מסביב לעולם.”

” כמרכז מחקרי וקליני הנמצא בחזית המדע, אנו מכירים בחשיבות הפיכת טכנולוגיה מהפכנית למוצרים חדשניים לטובתם של החולים,” אמר ד”ר ערן הלפרן, מנכ”ל מרכז רפואי רבין- בילינסון. ” מיקרו RNA מתגלים כסמנים ביולוגיים יעילים מאוד למגוון נרחב של מחלות ואני מאמין כי על ידי מינוף הטכנולוגיות הייחודיות שפיתחה רוזטה ג'נומיקס בתחום, שיתוף פעולה זה יהיה פורה.”

“שיתוף פעולה זה הינו צעד חשוב בשיפור בריאות האישה,” אמר פרופסור משה הוד, מנהל המחלקה לרפואת האם והעובר בבית החולים לנשים במרכז רפואי רבין, ויו”ר הוועדה הרפואית המייעצת של רוזטה ג'נומיקס. ” ישנו צורך אמיתי שנותר ללא מענה לכלי אבחון טובים יותר למגוון רחב של אינדיקציות, והמחקר מצביע על כך שלמיקרו RNA פוטנציאל לשמש כסמנים ביולוגיים יעלים לא רק בתחום מחלת הסרטן.”

אודות מיקרו RNA

מיקרו-RNA הם קטעי RNAקטנים שהתגלו לאחרונה, המווסתים את תהליכי הפעילות של חלבונים בגוף, ויש להם את הפוטנציאל להוות בסיס לקבוצה חדשה של כלי אבחון ותרופות. כיוון שמחלות רבות נגרמות בשל פעילות חלבונים שאינה מווסתת כראוי, האפשרות לווסת באורח סלקטיבי את פעילות החלבונים באמצעות מיקרו-RNA עשויה להוות אמצעי טיפול במגוון רחב של מחלות. בנוסף, נמצא כי מיקרו-RNA מתבטאים באופן שונה במצבים פתולוגיים שונים, ועל סמך הבדלים אלה ניתן לפתח אסטרטגיית אבחון חדשה ומתקדמת למחלות רבות.

אודות רוזטה ג'נומיקס

חברת רוזטה ג'נומיקס, שנוסדה בשנת 2000, היא מובילה עולמית בפיתוחם של כלי אבחון וטיפול המבוססים על מיקרו-RNA. תשתית המחקר האינטגרטיבית של החברה, המשלבת בין ביו-אינפורמטיקה ובין תהליכי מעבדה מתקדמים בתחומם, הובילה עד כה לגילויים של מאות קטעי מיקרו-RNA אנושיים שהוכחו ביולוגית. בהתבסס על קניין רוחני עשיר ועל תשתית טכנולוגית, שוקדים ברוזטה ג'נומיקס על פיתוח מגוון רחב של כלים אבחוניים וטיפוליים המבוססים על מיקרו-RNA, תוך התמקדות במחלת הסרטן וברפואת נשים. בחברה מצפים להשקתם של כלי אבחון ראשונים המבוססים על הטכנולוגיה שלה במהלך שנת 2008 באמצעות מעבדות (CLIA) בארה”ב.