"ראי ראי שעל הקיר": פנסוניק ויבמ מפתחות מראה שתדבר עם אורחים במלון, ומערכת בידור ומידע לרכב

לדברי ד"ר אסף עדי, מנהל בכיר בתחום האינטרנט של הדברים ומחשוב לביש במעבדת המחקר של IBM בחיפה שילוב של מציאות רבודה עם תקשורת קולית ויכולות שיחה מאפשרים "לייבא" מידע מחוץ למכונית ולהשתמש בו בתוכה – בהקשר נכון לצרכיהם של הנהג והנוסע באותו זמן

מציאות מדומה. מתוך PIXABAY.COM
מציאות מדומה. מתוך PIXABAY.COM

חברת פנסוניק מציגה פלטפורמת מידע ובידור קוגניטיבית למכוניות, המשלבת את היכולות המיוחדות של מחשב העל ווטסון מבית IBM. הפלטפורמה ממנפת את היכולות הקוגניטיביות של ווטסון, לרבות עיבוד שפה טבעית והבנת דיבור אנושי – על מנת לענות לשאלות המוצגות על ידי הנהג והנוסעים, לספק המלצות והנחיות לדרך. בנוסף, כוללת הפלטפורמה החדשה יכולות מסחר אלקטרוני, המאפשרות ביצוע רכישות מתוך הרכב – וניצול מירבי של זמן הנסיעה. בעתיד, ניתן יהיה לשלב בה גם כלים לניטור מצב הרכב ולשיפור הבטיחות בדרכים.

לדברי ד"ר אסף עדי, מנהל בכיר בתחום האינטרנט של הדברים ומחשוב לביש במעבדת המחקר של IBM בחיפה: " תקשורת קולית עם הרכב היא אמצעי האינטראקציה הטבעי ביותר והבטוח ביותר בזמן נהיגה. באמצעות דיבור, הנהג יכול להפעיל את מערכות הרכב, לתקשר עם עוזר אישי דיגיטלי, ולקבל מידע על הדרך או היעד בלי להוריד את הידיים מההגה ואת העיניים מהכביש. עדי מוסיף כי " שילוב של מציאות רבודה עם תקשורת קולית ויכולות שיחה מאפשרים "לייבא" מידע מחוץ למכונית ולהשתמש בו בתוכה – בהקשר נכון לצרכיהם של הנהג והנוסע באותו זמן. השילוב של אינטראקציה בשיחה עם מידע המוצג באמצעות טכנולוגיה של מציאות רבודה הוא שילוב אפקטיבי מאוד."
המערכת החדשה של פנסוניק, משלבת את ממשקי תכנות היישומים (API) והיכולות המיוחדות לווטסון של IBM – באמצעות סביבת ענן בלומיקס של IBM. רשימת השירותים והיישומים של ווטסון עליהם נשענת מערכת הבידור והמידע החדשה כוללת עיבוד וקטלוג שפה טבעית, המרת טקסט לדיבור והמרת דיבור לטקסט, וכלים להתאמה אישית של חוויית המשתמש. העבודה בסביבת בלומיקס מאפשרת גם לשלב נתוני מזג אוויר וציוצים המתקבלים מטוויטר אל תוך פתרון המדיה לנהגים – ולספק תובנות נוספות לחוויית המשתמש.
Concierge דיגיטלי במראה חכמה
במקביל להשקת המערכת החדשה, חשפו IBM ופנסוניק שיתוף פעולה נוסף, המתמקד בפיתוח שירות "עוזר אישי דיגיטלי" (concierge) – המיועד לסייע בשיפור חוויית הצרכן המשתמש ומתן מענה לציפיותיו במהלך נסיעות ושהיה במלונות.
השירות החדש מבוסס על מראה דיגיטאלית, אותה ניתן להתקין במלונות ובאתרי תיירות ואירוח. באמצעות המראה, יכול האורח או התייר לנהל דיאלוג עם העוזר האישי הדיגיטלי, ולקבל במהירות מידע אודות המלון ושירותיו, אפשרויות הבידור והקניות, אמצעי תחבורה, תחזית מזג האוויר ונושאים אחרים הקשורים לשהייתו במקום.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

תגובה אחת

  1. לעסוק במסחר אלקטרוני תוך כדי נהיגה לא נראה כמו רעיון טוב. הייתי מציע להם להתחיל דווקא מאותו "שיפור הבטיחות בדרכים" שהם מבטיחים לעתיד (למשל: ניטור חכם של נהיגה בלתי אחראית – בדומה למה ש mobileye עושים אבל עם יותר אינטליגנציה ואינטרקציה ידידותית עם הנהג במקום הצפצופים המעצבנים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן