סיקור מקיף

מהנדסי נאס”א ביקשו צילומי המעבורת – ונדחו

ביום השני לשיגור “קולומביה” ביקשה קבוצת מהנדסים צילומי לוויין של המעבורת כדי להעריך מידת הפגיעה בכנף השמאלית; ראש צוות המעבורת קבע שהצילומים לא מדויקים ודחה את הבקשה

  
 

“קולומביה” לפני המראתה.

מהנדסי הבטיחות בנאס”א ביקשו מראשי תכנית המעבורת לבצע צילומי לוויין של גוף המעבורת “קולומביה” בעת שטסה בחלל, כדי לברר את היקף הפגיעה בכנף, אולם בקשתם נדחתה. כך התברר במהלך חקירת האירועים שהובילו להתרסקות המעבורת בראשית פברואר. בנאס”א נמנעו לפנות ל-CIA שום שסוכנות זו עסוקה בהכנות למלחמה בעיראק.

ה”ניו יורק טיימס” דיווח אתמול כי במהלך ישיבת צוות המעבורת, ביום השני לשיגורה, ביקש המהנדס לאמברט אוסטין להזמין צילומי לוויין של המעבורת, אשר יאפשרו להעריך את משמעות הפגיעה של פיסת קצף הבידוד בכנף השמאלית במהלך השיגור. בקשתו, שבאה בשמם של מהנדסים נוספים, נועדה לברר אם מדובר בפגיעה משמעותית שיכולה להשפיע על בטיחות הטיסה, או שמדובר במכה קלה שלא תגרום נזק מבני או תרמי למעבורת.
לנאס”א היתה אפשרות לפנות לסוכנות לווייני הביון האמריקאית, ולבקש צילומי לוויין של המעבורת מאחד הלוויינים שמוצבים באופן קבוע בחלל. הליך זה בוצע כבר במקרים אחרים בעבר.

בישיבה דחה ראש צוות המעבורת, רון דיטמור, את בקשת המהנדס ואמר כי אין צורך בצילום כזה. הנחת העבודה של ראשי נאס”א היתה, כפי שהם עצמם ציינו במספר תדרוכים בעבר, שצילומי הלוויין מספקים רק תמונה דו מימדית, שאינה מאפשרת להבין את עומק הפגיעה בבידוד הכנף.

המהנדסים עצמו סברו כי אין לדיטמור את הידע הטכני הדרוש כדי להבין איזה מידע אפשר להפיק מצילומי הלוויין של גוף המעבורת, אולם הם נאלצו לקבל את קביעתו.
בתוך כך נמסר גם כי בנאס”א מתכוננים לחדש את טיסותיהן של מעבורות החלל כבר בסתיו הקרוב. מהנדסי סוכנות החלל של ארה”ב נדרשו לבצע “פעולות מתקנות” עליהן המליץ הגוף החוקר את התרסקות המעבורת “קולומביה”.
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.