קומפיוג'ן מדווחת על מציאת סמן לזיהוי הרס רקמת הלב

קומפיוג'ן דיווחה אמש לבורסה כי מדעניה גילו וריאנט חדש של טרופונין I, סמן ידוע לזיהוי הרס של רקמת שריר הלב. כן הודיעה על קבלת פטנט על המולקולה ועל שיתוף פעולה עם חברת ביוסייט להענקת רשיון עולמי

לוגו חברת קומפיג'ן - מתוך אתר החברה

קומפיוג'ן הודיעה אמש על מציאה ואימות ביולוגי של CGEN-144, וריאנט ייחודי של הסמן המסחרי טרופונין I, ועל חתימה על הסכם שתוף פעולה מחקרי עם אופציה להענקת רשיון עם חברת ביוסייט. בנוסף, מודיעה החברה על קבלת אישור פטנט על המולקולה ממשרד הפטנטים האמריקאי.

מולקולת הטרופונין הייחודית היא אחת מקבוצה של מולקולות המועמדות להיות סמנים דיאגנוסטיים בתחומי הסרטן או המחלות הקרדיו-וסקולריות, שהתגלו בעבר על ידי קומפיוג'ן תוך שימוש באחת מפלטפורמת הגילוי החישוביות שלה – פלטפורמה לגילוי סמנים דיאגנוסטיים חלבוניים אשר אמורים להופיע בדגימות דם. לאחר הגילוי החישובי, המולקולה עברה אימות בשיטות ניסוייות ונמצא כי היא מתבטאת באופן שונה בדגימות סרום שנלקחו מחולים עם התקף לב לעומת אנשים בריאים. תחת ההסכם החדש שנחתם, קומפיוג'ן תספק לביוסייט את כל המידע הקשור למולקולה וביוסייט תפתח ותבחן נוגדנים הקושרים את המולקולה, כדי לקבוע את הרגישות והספציפיות של הבדיקה בשלבי מחלה שונים וכתוספת אפשרית לטסט טרופונין I המסחרי הנמצא היום בשימוש. ההסכם מאפשר לביוסייט לקבל, בתמורה לתמלוגים, זכויות מסחור עולמיות , עבור מוצרים דיאגנוסטיים אפשריים המבוססים על מולקולה זו.

“אנחנו שמחים להודיע על דוגמא נוספת זו, הממחישה בצורה יוצאת מן הכלל את היכולת של פלטפורמות הגילוי שלנו לזהות מולקולות בעלות ערך פוטנציאלי, שלא היו ידועות בעבר, למרות מידת העניין והמחקרים הרבים בתחומי מחקר ספציפיים אלו” אמר אלכס קוצר נשיא ומנכ”ל קומפיוג'ן. “בנוסף, ביוסייט שכבר חתמה עימנו הסכמים בעבר והינה חברה מובילה של טסטים דיאגנוסטים בתחום הקרדיו- וסקולר ובעלת טכנולוגיות לפיתוח נוגדנים, היא שותף אידיאלי להמשך הבדיקות של המולקולה, ולמסחור של הסמן הדיאגנוסטי, שיתבסס עליה אם תתגלה כמתאימה”, הוסיף קוצר.