סיקור מקיף

בריטיש איירווייס יוזמת את מהפכת הדלק הירוק

בריטיש איירווייס וקבוצת סולנה חברו למיזם חדש להקמת המפעל האירופי הראשון לייצור דלק מטוסים אלטרנטיבי מפסולת אורגנית * בכוונת בריטיש איירווייס לתדלק חלק מצי המטוסים שלה בדלק שאינו דלק פוסילי החל משנת 2014

מטוס של בריטיש אירווייז. יטוס בעתיד עם דלק מפסולת
מטוס של בריטיש אירווייז. יטוס בעתיד עם דלק מפסולת
בריטיש איירווייס וקבוצת סולנה חברו למיזם חדש להקמת המפעל האירופי הראשון לייצור דלק מטוסים אלטרנטיבי מפסולת אורגנית.

בכוונת בריטיש איירווייס לתדלק חלק מצי המטוסים שלה בדלק שאינו דלק פוסילי החל משנת 2014. הדלק החדש יעובד מפסולת אורגנית וייוצר במפעל חדיש המסוגל להמיר מגוון של חומרי פסולת המיועדים לסילוק באדמה לדלק מטוסים.

המפעל העצמאי שימוקם כנראה במזרח לונדון, ימיר 500,000 טונות של פסולת בשנה ל-16 מיליון גלונים של דלק מטוסים ירוק בתהליך שיאפשר למעשה למחזר את גזי החממה וגם יתרום לחסכון של עד 95 סנט לגלון בהשוואה לדלק מטוסים המיוצר ממאובנים.

כמות הדלק המעובד תהיה כפולה מהכמות הנדרשת להפוך את כל טיסות בריטיש איירווייס הממריאות מנמל התעופה לונדון סיטי לנטולות פחמן והקיטון בפליטת הפחמן יהיה שווה ערך להורדת 48,000 מכוניות בשנה מהכביש.

המיזם יתרום לחסכון גדול נוסף בפליטת חממה על ידי הקטנת כמות הפסולת הנשלחת לסילוק באדמה ובכך ימנע היצור של גז המתאן שהוא אחד הגורמים החזקים ביותר להתחממות כדור הארץ מחד ומאידך ייוצרו בשנה 20 מגה-וואט של חשמל ממקורות מתחדשים.

בריטיש איירווייס חתמה על מסמך כוונות לרכישת כל הדלק שייוצר המפעל שיוקם על ידי קבוצת סולנה, חברה המתמחה במיזמי אנרגיה ודלק ביולוגיים מתקדמים שבסיסה בוושינגטון די.סי.

המיזם ייצור 1,200 מקומות עבודה באזור מזרח לונדון ועשוי להקטין משמעותית את המיסוי על סילוק פסולת לאדמה.

מנכ”ל בריטיש איירווייס, ווילי וולש אמר כי השותפות הייחודית עם סולנה תסלול את הדרך למימוש המטרה השאפתנית של בריטיש איירווייס להקטנת פליטת הפחמן ב-50% עד שנת 2050. “אנו מאמינים כי המיזם יוביל לייצור דלק מטוסים אלטרנטיבי בר קיימא. אנו נחושים להקטין את השפעתנו על השינויים האקלימיים וגאים להוביל יוזמות ידידותיות לסביבה של תעשיית התעופה”, סיכם וולש.

ד”ר רוברט דו, יו”ר ומנכ”ל קבוצת סולנה, אמר: “מיזם הדלק הביולוגי המשותף לסולנה ולבריטיש איירווייס ימיר ביעילות פסולת אורגנית לדלקים חדשים וממוחזרים ולחשמל והוא נטול תוספת פחמן לחלוטין. המפעל יהיה מהמתקדמים בעולם ושונה מאתר סטנדרטי להמרת פסולת אורגנית לאנרגיה. המתקן לא ייצר פליטות מזהמות או מוצרי לוואי בלתי רצויים”.

עוד בנושא באתר הידען

בואינג הוכיחה כי ביודלק יכול שמש לתעופה מסחרית

5 תגובות

  1. כל הרווח הוא שלהם. זה מצביע על חשיבה עסקית נכונה. כשכל צי המטוסים שלהם יבוסס על דלק ירוק הם יחסכו עשרות ומאות מליונים

  2. מעניין באיזה טכנולוגיה חדשה מדובר בהמרה של חומר אורגני (פסולת) לדלק? נאמר בפרוש דבר מה בגנות גז המתאן שהוא התוצר המקובל מעיקול אנארובי של חומר אורגני, אותו ניתן לשרוף ולהזיז עם זה גנרטור. האם יש כאן פריצת דרך טכנולוגית בטיפול של חומר אורגני? זאת ועוד, נאמר שיהיה חיסכון בעלות של גלון דלק כנגד גלון של דלק מחצבי.

    מעניין. מעניין מאוד אפילו. הייתי רוצה לעודד את כתבי הידען לחשוב בכוון של אנרגיה, שימושים וטכנולוגיות חדשות. אבי עוסק הרבה במשלחות החלל, הד"ר עוסק בגרפן, יעל בפיזיקה אקזוטית ורועי במדע פופולרי. אני חושב שמגיבי הידעת (הטוקבקיסטים) ערים ומתעוררים מאוד בכל פעם שיש כניסה לתחום הזה של אנרגיה מתחדשת. זה נושא חם מאוד ומעניין את הציבור.

    בברכת חברים,
    עמי בכר

  3. יעקב, אף אחד לא אמר שלהפוך לירוקים זה זול, אתה רוצה להינות משפע חשמל? תשלם
    סבסוד היצרנים הפרטיים אולי לא כלכלי היום אבל בעוד 20 שנה שאחוז נכבד מהחשמל הפרטי ייוצר ע"י הפנלים הסואלרים,זה יפחית מהעומס שיהיה על חברת חשמל
    אל תשכח שעוד מעט יהיו פה מכוניות חשמליות,מאיפה יבוא החשמל?

    אני כולי תקווה שבאמת מיזם כזה יקום בארץ, זה צריך להיות בעידוד הממשלה, אם לא זה לא יזוז

  4. נקווה שמיזם כזה יהיה בקרוב אצלינו.
    הוא עדיף על סבסוד יצרנים של חשמל מפנלים סואלרים .הניצולת של הפנלים נמוכה פלוס כמות יצור חשמל זניחה. הסיבסוד ייקר את חשבון החשמל בלפחות 5 אחוז כמו שקרה בגרמניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.