בריטיש איירווייס מקדמת יוזמת דלק ביולוגי חדשה

בשיתוף פעולה עם יצרנית המטוסים איירבאס, אוניברסיטת קראנפילד, IATA וגופים נוספים

מנהל נושא איכות הסביבה בבריטיש איירווייס, ג'ונתן קאונסל
מנהל נושא איכות הסביבה בבריטיש איירווייס, ג'ונתן קאונסל

חברת התעופה בריטיש איירווייס הכריזה בסוף השבוע האחרון על יוזמה מחקרית חדשה לקידום השימוש באנרגיה מתחדשת ("דלק ביולוגי") בשוק התעופה העולמי, בשיתוף יצרנית המטוסים איירבאס, אוניברסיטת קראנפילד הבריטית, ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA וגופים נוספים. ההכרזה נעשתה במהלך מפגש הפסגה בנושא איכות הסביבה בשוק התעופה, שהתקיים בסוף השבוע בז'נווה.

היוזמה המחקרית, שתתבצע במכוני המחקר של אוניברסיטת קראנפילד, תתמקד בחמישה גורמים מרכזיים בשימוש בדלק שמקורו בצמחים, כגון מיקרו-אצות: ההשפעה הסביבתית, עיבוד הדלק והפצתו, שימושים מסחריים, היבטים רגולטוריים וכן קידום תדמיתי.

בשלב הבא של המחקר, יוקם אתר מחקרי על שפת הים, אשר יאפשר גידול מוגבר של מיקרו-אצות תוך שמירה על האיזון הסביבתי ומבלי להיזדקק למקורות מים מתוקים ואדמה הנדרשים על ידי גידולים חקלאיים.

התוצרים המסחריים הראשונים מיוזמה זו צפויים להתקבל כבר בשלוש השנים הקרובות.

ג'ונתן קאונסל, מנהל נושא איכות הסביבה בבריטיש איירווייס, מציין כי השימוש באנרגיה מתחדשת בשוק התעופה יסייע בצמצום חתימת הפחמן הגלובלית ל-50% עד 2050, תוך קיצור מחזור החיים של פליטות הפחמן ושמירה על האיזון הסביבתי.

שותפים ביוזמת הדלק הביולוגי החדשה: בריטיש איירווייס, איירבאס, רולס רויס, פינאייר, נמל התעופה הבריטי גאטוויק, ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA ואוניברסיטת קראנפילד הבריטית.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

2 תגובות

  1. זה הרבה יותר מאשר הורדת הפחמן האטמוספרי. זה יקבע אם התעופה המסחרית תשרוד בכלל ב10 השנים הקרובות. מטוסים להבדיל ממכוניות לעולם לא יהיו חשמליים וכנראה גם לא יטוסו על מימן. אולי יצוץ איזה מנוע מהפכני שאני עוד לא מכיר אבל בגדול עתיד התעופה הוא בהחלט בדלקים ביולוגיים.

  2. ד"ר אמט בראון בסרט "בחזרה לעתיד" כבר עשה את זה, האוטו (מכונת הזמן) נוסעת על "זבל אורגני"

    (:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן